[VB 6 .NET] VBC6.exe ziet niet dat vb6 geinstalleerd is

Pagina: 1
Acties:

• The_Butler
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22-05 11:21
Win XP
Microsoft Visual Basic .NET

Ik heb het volgende probleem;

Ik wil in een programma een ActiveX component gebruiken. (MSCOMM32.OCX)
Nadat ik deze geregistreerd had (hoe dat moet had ik gelezen in http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;146219) kon ik dit component aan mijn toolbox in VB toevoegen.
Maar nu zegt Visual Basic dat ik geen licentie heb om deze controll te kunnen gebruiken. De knowledgebase van microsoft heeft in het volgende artikel de oplossing; http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;194751
Hierin wordt uitgelegd dat tijdens het ontwikkelen van software je met een progamma (Vb6cli.exe) toch ActiveX componenten kunt gebruiken die een licentie nodig hebben. Dit programma komt echter met de melding dat ik geen visual basic versie 6 op mijn PC heb geinstalleerd, en sluit af!

Nu zit ik vast, ik heb mijn vriend google de foutcode gegeven maar niets gevonden, en de knowledgebase van microsoft komt met het originele artikel terug. Heeft iemand suggesties wat ik als volgende stap kan proberen?

Ik probeer trouwens mijn COM1 poort te openen en data te zenden/ontvangen, en daarvoor heb ik MSCOMM32 nodig (dat heb ik tenminste hier in de search gevonden)

at your service

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-05 16:53
Ik neem aan dat het .NET framework ook classes heeft om de compoort aan te spreken ? Als je ActiveX controls kunt vermijden, doe dat dan. ( zeker in .NET )

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

• The_Butler
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22-05 11:21
even zoeken op google op "serial port visual basic class"
en dit gevonden

Download the code for this article: NetSerialComm.exe (89KB)

SUMMARY Out-of-the-box, the only way of coding RS232 serial communications applications in the .NET environment is to import the outdated and somewhat limited MSComm ActiveX control. This article describes the development of a lean, multithreaded, and modern RS232 base class library in C# managed code. The library uses Platform Invocation Services to interact with the Win32 API directly. Application programmers can use the library from any .NET language through inheritance; the article explores examples written in C# and Visual Basic .NET.

Ik lees rustig verder, en met een beetje mazzel hoef ik dus geen ActiveX te gebruiken.

at your service

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-05 16:53
Ze hebben dus echt waar geen standaard classes om de com poort te gebruiken ? Wat een pruts0rs......

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.