Vanmiddag even een Western Digital 200 GB harde schijf gekocht. Denk zet meteen wat bestanden over na ik 'em geinstalleerd had. Kwam er al snel achter dat het niet met de gewenste snelheid ging. Wat is nu het probleem: de dma mode staat vast op 'Multi-Word DMA mode 2' oftewel: 16 mb/s. Hij hoort dus op 'DMA mode 5' te staan wat 100 mb/s is. Ik kan in het BIOS wel de DMA mode veranderen naar 5 als ik het type HD op 'User type HDD' zet, dit maakt echter geen enkel verschil, direct nadat ik dat gedaan heb en de pc opstart krijg ik al meteen de error 'Secondary IDE master fail'. PC start daarna wel verder op, maar in windows blijft de DMA mode op 2 staan terwijl de BIOS toch echt 5 aangeeft.
Ik denk niet dat het aan de IDE kabel ligt, het is een 133 kabel met 3 verschillende gekleurde plugs, die uiteraart ook goed geplaatst zijn. Het is overigens de enige HD die ik in de normale IDE heb zitten, mijn andere 2 HD's zitten in de RAID.
Ik heb ook geprobeerd een DMA mode changer te downloaden van de Western Digital site, maar dat programma werkt niet.
Mijn moederbord is een Asus A7V8X met 2 UDMA, het HOORT gewoon te werken allemaal, maar dat doet het dus niet, heb search al gebruikt niks gevonden, hoop dat het op te lossen valt want ik heb die HD gewoon gekocht voor erg grote bestanden en met 16 mb/s is dat niet te doen.
Ik denk niet dat het aan de IDE kabel ligt, het is een 133 kabel met 3 verschillende gekleurde plugs, die uiteraart ook goed geplaatst zijn. Het is overigens de enige HD die ik in de normale IDE heb zitten, mijn andere 2 HD's zitten in de RAID.
Ik heb ook geprobeerd een DMA mode changer te downloaden van de Western Digital site, maar dat programma werkt niet.
Mijn moederbord is een Asus A7V8X met 2 UDMA, het HOORT gewoon te werken allemaal, maar dat doet het dus niet, heb search al gebruikt niks gevonden, hoop dat het op te lossen valt want ik heb die HD gewoon gekocht voor erg grote bestanden en met 16 mb/s is dat niet te doen.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2004 23:48 ]