Boot problemen met 3 controllers

Pagina: 1
Acties:

• Karel2001
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-06-2022
Ik heb hier een Asus P4C800E-Deluxe MB. Het OS staat op 2 Western Digital schijven in RAID1. Deze RAID1 set is aangesloten op een Fasttrak TX2000 PCI raidkaartje.

Nu heb ik vandaag 2x Hitachi SATA schijven aangesloten op de onboard Promise SATA RAID controller en 2x Hitachi SATA schijven aangesloten op de onboard Intel SATA ICH5R RAID controller.

In het bios staat het volgende:

Onboard IDE Operate Mode = Enhanced Mode
Enhanced Mode support on = PATA + SATA
Configure SATA as RAID = Yes
Serial ATA Bootrom = Enabled

Nu worden tijdens de bios sequence wel alle RAID controllers gezien, eerst de Intel dan de Onboard Promise en dan de PCI promise...maar de RAID1 waar het OS op staat boot niet. Als ik het Bios instel op Compatible Mode boot het OS wel maar heb ik natuurlijk niet de 2 onboard RAID controllers en dus geen 4 SATA schijven...

Ik heb gezocht maar niks gevonden... 8)7

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:45

gws24

Thinking is hard!

Bootvolgorde goed ingesteld? Als je de raid 1 set niet ziet kan het zijn dat je even 2 apparaten moet verwisselen. Bij mij (ook p4c800-e) kwam automatisch mijn dvd brander te staan ipv mijn dvd rom. Kon gewoon kiezen welke ik wilde.
edit:
Moet Enhanced Mode Support ON niet gewoon op SATA staan? En aangezien je niet van de sata schijven wilt booten, zou je dan de optie Serial ATA Bootrom niet gewoon uitschakelen? Lijkt me dat ie door deze optie (dus aan) een OS verwacht op de sata schijven.

[ Voor 104% gewijzigd door gws24 op 09-07-2004 01:40 ]

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

I/O controller-related probleem, Processors, Mobo's & Geheugen > Opslagmedia & I/O Controllers dus, compleet met een subtiele titeluitbreiding :)

En kijk eens in de FAQ van dit subforum onder "Mijn schijfconfiguratie is brak, hoe komt dat?" en dan onder Bootvolgorde. Daarin staan nuttige informatie en tips om je bootpartities te controleren :)

[ Voor 7% gewijzigd door BalusC op 09-07-2004 07:20 ]

• Karel2001
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-06-2022
bedankt BalusC, zat al te twijfelen waar deze moest..

het is iig opgelost...Bios geupdate naar 1016, nu heb ik de optie op bij boot order de FT XT Array X te selecteren en nu gaat alles ok. Heb nu dus 3 RAID1 Arrays draaien

[ Voor 9% gewijzigd door Karel2001 op 09-07-2004 11:05 ]