Toon posts:

Directory Listing Denied

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een website en wanneer ik deze probeer te benadereren krijg ik de volgende fout:
Directory Listing Denied
This Virtual Directory does not allow contents to be listed.

Dit zou dus betekenen dat er geen index.html zou bestaan, maar dat is juist het frapante die is er namelijk wel!
Nog frapanter is dat een maat van me die naast me zit (en dus op dezelfde internet verbinding) wel gewoon de site kan bekijken.
Kan iemand mij misschien uitleggen wat hier mis is?
Ik heb al geprobeerd om mijn cache, cookies en allerlei te wissen, maar dit tevergeefs.

Verwijderd

Gebruik je een andere hostname dan hij? Probeer eens van beide machines door handmatig HTTP requests te doen de pagina op te vragen?

Voorbeeld:

[norml]
telnet www.hostnaam.nl 80
[/norml]

Nu krijg je de telnet prompt, voor hostnaam mag je eventueel ook het ip invullen
[norml]
GET / HTTP/1.0
Host: www.hostnaam.nl
[/norml]

Hier moet de hostnaam op beide machines hetzelfde worden ingevuld. Vervang / eventueel door iets anders, bijvoorbeeld /forum/list_messages/933038

Je krijgt wat rauwe HTTP headers en HTML broncode terug, maar daar moet je wel iets uit op kunnen maken.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2004 23:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer het op beide PC's, maar het enige wat ik krijg als ik typ

telnet www.hostnaam.nl 80

is een leeg zwart scherm gevolgd door

HTTP/1.1 400 Bad Request
Content-Type: text/html
Date: Thu, 08 Jul 2004 22:01:50 GMT
Connection: close
Content-Length: 35

<h1>Bad Request (Invalid Verb)</h1>

De verbinding met de host is verbroken.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 juli 2004 @ 23:37:
Ik heb een website en wanneer ik deze probeer te benadereren krijg ik de volgende fout:
Directory Listing Denied
This Virtual Directory does not allow contents to be listed.

Dit zou dus betekenen dat er geen index.html zou bestaan, maar dat is juist het frapante die is er namelijk wel!
Nog frapanter is dat een maat van me die naast me zit (en dus op dezelfde internet verbinding) wel gewoon de site kan bekijken.
Kan iemand mij misschien uitleggen wat hier mis is?
Ik heb al geprobeerd om mijn cache, cookies en allerlei te wissen, maar dit tevergeefs.
stel je default pagina goed in (dat hoeft dus niet index.html te zijn!!!)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2004 01:07 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 juli 2004 @ 01:06:
stel je default pagina goed in (dat hoeft dus niet index.html te zijn!!!)
Eh, op een andere PC kan hij de site wel bekijken. Het ligt dus niet aan de default pagina (ik neem aan dat je hier de instelling in IIS bedoelt).

Misschien dat je hier wat aan hebt?

http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;828726

nev mind is ook serverside

surf je via een proxy? (extra --> internetopties --> verbinding --> knop 'lan instellingen')

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2004 01:39 ]