Boot probleem p3 700mhz

Pagina: 1
Acties:
  • 96 views sinds 30-01-2008

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-07 12:18

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

Topicstarter
Tweakers,

Ik heb het volgende probleem:
Hier staat een pctje met een pentium III 700 mhz, een MSI mobo, 3 bankjes ongeindentificeerd geheugen (m-tec chips??), een simpele geforce mx400, verder een seagate 120 gb hdd en een asus cd-brandertje en een ethernetkaart en een simpele voeding.

Het probleem is als volgt. Bij het booten van XP(pro) start de comp uitzichzelf opnieuw op zodra hij de desktop moet laden.

volgende heb ik al geprobeerd.
hdd afkoppelen en booten met winPE (vanaf cd-rom dus) --> zelfde probleem
Ander geheugen er in --> zelfde probleem
Andere degelijke voeding erop --> zelfde probleem
Andere videokaart er op --> zelfde probleem blijft

ik snap er niks meer van :?

Kan het zijn dat de computer pas bij het starten van de desktop bedenkt dat de processor niet meer goed is of moet ik dit zoeken op het mobo?

Wie heeft er een idee?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:12

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Mystic Spirit schreef op 08 juli 2004 @ 23:29:
Tweakers,

Ik heb het volgende probleem:
Hier staat een pctje met een pentium III 700 mhz, een MSI mobo,

[...]
MSI uit die periode (allicht een 6309, maar meld dat aub voortaan in de topicstart :o ) staat berucht om brakke condensatoren. Kijk daar even naar...

Oslik blyat! Oslik!

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-07 12:18

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

Topicstarter
Mijn excuus.... had ik dit ook wel kunnen vinden in de search... ik had verkeerd gelezen en dat dat het een 6308 was :( maar het is inderdaad een 6309 versie 1.....
dus waarschijnlijk brakke condensatoren :( daar is dus niks aan te doen :(

beetje overbodig topic dus nu.....

[ Voor 57% gewijzigd door Mystic Spirit op 09-07-2004 00:24 ]

Verwijderd

Je kan een mailtje wagen naar MSI nederland.

Ikzelf heb iets soortgelijks gehad met mijn ABIT KT7a raid mobo: brakke condensatoren. Ookal was het mobo inmiddels bijna 3 jaar oud, ABIT nl heeft me 2 mogelijkheden aangeboden: OF voor 15 euro (+ verzendkosten) opsturen naar ABIT, dan vervangen zij de condensatoren. OF aangeven om welke condensatoren het gaat dan sturen zij gratis nieuwe op. Dan moest ik wel zelf gaan sodleren.

Ik heb voor dat laatste gekozen en binnen 3 dagen had ikd e condensatoren binnen. Een paar uurtjes pielen met een sodleerbout en mijn pc'tje liep weer als een trein.

Ik kan me voorstellend at MSI ook een soortgelijke service zal verlenen.

Het is het proberen waard lijkt me.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:12

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hoezo niks aan te doen :?

Allereerst moet je even kijken of het echt aan de condensatoren ligt (dikke kans, maar het _kan_ iets anders zijn). Is dat zo :? Dan MSI bellen (email werkt niet zo), NL nummer is gewoon op hun site te vinden en ze sturen je gratis condensatoren op.

Die kun je er dan weer opsolderen (van het weekend zelf voor het eerst gedaan, lijkt eng, maar eigenlijk doodsimpel) en klaar is Henk. Zie ook:

Project Florida - A motherboard is reborn
- andere MSI plank, maar zelfde condensatoren en exact zelfde oplossing

Maar goed, je hebt idd gelijk dat het een zoekertje is. Op eigen verzoek dicht dan maar :z

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.