XP S-ATA probleem

Pagina: 1
Acties:

• GameCrazy
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 06-03-2022
Ik heb een s-ata in mijn computer gezet deed het niet meteen na biosupdate gelukkig wel. De schijf doet het onder windows, maar steeds als de computer opstart wilt hij dingen voor het ide kanaal installeren waar dus die sata schijf opzit blijkbaar, maar dan geeft hij steeds een foutmelding dat hij het niet kan installeren omdat de drivers niet ontworpen zijn voor het systeem (ik heb geen drivers bij de harde schijf gehad.

Specs

dell dimension 4600

P4 2.8
512 ddr
80 hhd + de met problemen hitachi deskstar 7k250 160gb S-ATA
Ati radeon 9800 pro
Creative live 5.1

ik weet het niet meer 8)7

edit: XP home + service pack 1

[ Voor 11% gewijzigd door GameCrazy op 08-07-2004 23:35 ]

• Raku
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

XP service pack 1 staat er al op?

Raku

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:45

gws24

Thinking is hard!

specifieke foutmelding?

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je moet gewoon de drivers van je S-ATA Controller installeren. Van de hdd op zich heb je geen drivers nodig, maar wel de controller waar het ding aanhangt.

Verwijderd

Yep,... en die drivers zou je moet ontvangen hebben samen met je aankoop van je mobo,... anders downen van het net.

Meestal installeer je die drivers tijdens de installatie van een verse XP.
Je moet dan op F6 duwen in het begin waarna XP-setup je dan op een bepaald moment naar de drivers zal vragen ;)

• GameCrazy
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 06-03-2022
ik heb bij de computer geen drivers voor de s-ata controller gekregen en ik weet ook niet wat voor er in zit kan je dat nog achterhalen met een tool??

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

www.dell.com
Daar kun je drivers trekken :)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

GameCrazy schreef op 09 juli 2004 @ 09:26:
ik heb bij de computer geen drivers voor de s-ata controller gekregen en ik weet ook niet wat voor er in zit kan je dat nog achterhalen met een tool??
Kijk in je bios over welke melding daar vermeld wordt van je S-ATA controller, staat het ook wel eens in.
Anders even AIDA32 gebruiken of een soortgelijke tool.

En pak anders je schroevedraaier en kijk wleke controller er in je bak zit.
Pagina: 1