[bliksem] Dell TFT Monitor geeft een witte vlek

Pagina: 1
Acties:

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:50

AW_Bos

Nostalgicus 🕰

Topicstarter
Vandaag zet ik ff lekekr te GoT-ten en opeens hoort ik me tocvh een harde kanp met donder en bliksem. Zie ik tegelijkertijd een paar stoorstreepjes dor me mooie TFT worden gejaagd met een mooie refelctie van de bliksen die werkaatste door het raam op me monitor.

Maar sindsdien heeft me moie Dell TFT flatscreen last van een witte vlek die niet uit dooie pixels bestaat. Nu vraag ik me af of dit nou aan de videokaart kan liggen die een flinke stroomstoot heeft gekregen of dat het aan me monitor ligt, en hoe kan ik daar achterkomen en weten op een snelle manier?

het zijn geen dooie pixels verder aangezien de vlek gewoonn overloopt naar een lichte zichtbare vlek die verder met een drukke achtergrond niet zichbaar is.

Hopen dat hierdoor niet opeens me andere hardware binnen enkele weken/maanden de geest gaat geven door deze stroomstoot...

PC en TFT is verder wel geaard :)

[ Voor 10% gewijzigd door AW_Bos op 08-07-2004 23:02 ]

"Je kan met alle ziel en zaligheid ergens aan werken, maar soms is de uitkomst een zaal vol zieligheid." - Ariën

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:36

Harrie

NederVlaming

Gewoon je monitor even aan een andere pc / laptop doen? Lijkt me toch iets waar je zelf wel op had kunnen komen. Dat lijkt mij de enigste manier om je monitor te testen...

Of natuurlijk een ander scherm aan je pc :Y) Zo kan je dus 1 van de 2 uitsluiten...

• AW_Bos

AW_Bos

Nostalgicus 🕰

Topicstarter
aha, dat was ik idd ook van plan. Maar is zo'n witte vlek alleen door schade aan de monitor en/of aan de videokaart?
Zo ja dan kan ik alvast gaan kijken welk videokaartje ik ga kopen binnenkort ;)

[ Voor 45% gewijzigd door AW_Bos op 08-07-2004 23:06 ]

"Je kan met alle ziel en zaligheid ergens aan werken, maar soms is de uitkomst een zaal vol zieligheid." - Ariën

• BRAINLESS01
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-08 09:33
Ik weet het natuurlijk niet zeker, maar volgens mij kan een videokaart niet alleen een witte vlek produceren als hij kapot is. Je moet wel net een heel ongelukkig stukje hardware raken wil je alleen die vlek en niet de rest van het beeld beinvloeden.

Ik denk dus dat het je monitor is, maar als je een tweede pc (liefst met monitor) hebt staan is het natuurlijk het mooist om de monitoren even om te draaien en te kijken waar de witte vlek terugkomt!

Succes!

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:36

Harrie

NederVlaming

AW_Bos schreef op 08 juli 2004 @ 23:04:
aha, dat was ik idd ook van plan. Maar dat zo'n witte vlek nou alleen meer op de monitor maar misschien ook op de videokaart?
Ik denk eigenlijk dat het aan je monitor ligt. Ik heb nog nooit een videokaart gezien met vlekken, monitoren wel. Maar een simpele test kan uitsluitsel geven, Hoeven we nu ook niet te gaan gissen ;)

• AW_Bos

AW_Bos

Nostalgicus 🕰

Topicstarter
mja, die Dell monitor is van pa's werk en moet toch weer terug omdat ie wordt omgeruild in een Compaq, maar geen TFT voor mij dus aangezien ik hier nog een goeie Compaq heb liggen.
Thnx verder, nu voel ik me wat zekerder.....

Maar ik hoef toch neit te wachten of mij hardware alsnog ooit de geest hierdoor gaat geven?

[ Voor 32% gewijzigd door AW_Bos op 08-07-2004 23:21 ]

• MarElo
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-02-2025

MarElo

Ik zie je wel!

AW_Bos schreef op 08 juli 2004 @ 23:21:
mja, die Dell monitor is van pa's werk en moet toch weer terug omdat ie wordt omgeruild in een Compaq, maar geen TFT voor mij dus aangezien ik hier nog een goeie Compaq heb liggen.
Thnx verder, nu voel ik me wat zekerder.....

Maar ik hoef toch neit te wachten of mij hardware alsnog ooit de geest hierdoor gaat geven?
Als het inderdaad je tft is,dan zal dat verder geen nadelige gevolgen hebben voor de rest van je hardware.

• Nevie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18-07 13:25
ik heb hetzelfde, een soort wittig wolkje. En toevallig is dat ook pas na de onweer gekomen, moet de monitor nog op een andere computer aansluiten maar denk dat er gewoon iets is verziekt helaas.

lekker nuttige post als ik hem zo lees :s

• AW_Bos

AW_Bos

Nostalgicus 🕰

Topicstarter
nou jah, ik wou alleen maar even zekerheid hebben :D

• AW_Bos

AW_Bos

Nostalgicus 🕰

Topicstarter
Nou de oplossing heb ik in ieder geval :p
Het zit in Windows.
Hoe ik dat weet? Als jullie in Win XP naar het mooie lichtblauwe inlogvenster kijken zie je toch een lichte vlek linksboven die me nooit eerder dan die blikseminslag was opgevallen. Een klant had namelijk ook een mooie wite vlek linksboven in zijn Win XP venster :p. Kan toch geen toeval zijn :p 8)7

• Nevie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18-07 13:25
hmmm, ik heb het rechts in het midden van mn scherm en je ziet hem eigenlijk alleen als je donkerblauw 'erachter houdt'.
Pagina: 1