"The unknown message is:"

Pagina: 1
Acties:

• mno
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06:53
Wat ik zou willen weten is het volgende:

Volgens de distributed.net FAQ over het RC-5 project kan de code gekraakt worden doordat we weten dat het te ontcijferen bericht begint met "The unknown message is:".

En wat als dat nou niet bekend zou zijn? Hoe lang zou het project dan duren? Normaalgesproken is natuurlijk vooraf niet bekend wat er in het te kraken bericht staat dus wanneer weet je dat je succesvol bent geweest?

Gewoon rösti

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Normaalgesproken is natuurlijk vooraf niet bekend wat er in het te kraken bericht staat dus wanneer weet je dat je succesvol bent geweest?
Zodra d.net bericht naar je stuurt... de client weet namelijk niet of je de juist code te pakken hebt, dat word pas op de server bij d.net bepaald....

Virussen? Scan ze hier!

• B-Force
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-05 18:07
Op zondag 24 december 2000 16:29 schreef wildhagen het volgende:

[..]
Zodra d.net bericht naar je stuurt... de client weet namelijk niet of je de juist code te pakken hebt, dat word pas op de server bij d.net bepaald....
Lekker dus Dnet bepaald of de goede sleutel erin zit? FF gaan slijmen bij dnet dan ;)

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Op zondag 24 december 2000 16:53 schreef B-Force het volgende:

[..]
Lekker dus Dnet bepaald of de goede sleutel erin zit? FF gaan slijmen bij dnet dan ;)
Nou, niet alleen d.net hoor :) Ook RSA gaat het nog eens controleren, zij hebben tenslotte de contest uitgeschreven....

Virussen? Scan ze hier!

• RubZie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 30-11-2024
Volgens mij bedoelt mno wat anders.
mno: als je een code ergens van probeert te kraken zal je steeds de code uitproberen, dat doen wij dus door hem op te sturen naar dnet :)

(ik gok dat hij een meer irl vergelijking wilde over het kraken van een blokje, eeeh code :))

Usarchy: nieuws over usability en online marketing

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Als je de verkeerde sleutel hebt, komt er gewoon een andere string uit... maar je zou ze dan allemaal moeten gaan kontroleren of het taal is brabel is...

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

• mno
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06:53
Wat ik eigenlijk bedoelde was dit:
Als d.net niet zou weten dat het bericht begint met "The unknown message is:" dan zou het kraken van de code veel moeilijker zijn. Je hebt dan immers geen idee wanneer je de oplossing gevonden hebt. :?

Text-analyse zou kunnen helpen, maar niet als het bericht eerst gezipt zou zijn ofzo.

M.a.w.: wat is nu de practische toepassing? Een hacker weet normaalgesproken niet wat er in een gecodeerd bericht staat. Als hij dat wel zou weten dan hoeft hij niet meer te decoderen :-)
Als het RC5 project bedoeld is om aan te tonen dat deze encryptie niet veilig is dan lukt dat op deze manier denk ik niet. :Z

Gewoon rösti

Verwijderd

volgens mij is de code zonder enige inhoudelijke gegevens niet te kraken, want alles geeft een oplossing, maar je weet nooit of het de juiste is. ook voor text analyse heb je ieder geval de taal nodig, of je moet die analyse in alle talen uitvoeren.
dit leid tot nog veel meer mogelijkheden.

dus als je een meeltje zou willen kraken dan kan je beter een iets slimmere methode vinden om achter die key te komen, dan bruut alles proberen en kijken wat er uit komt(tegen de tijd dat je weet, zijn de gegevens dan toch niet courant meer, als je er al achter komt)

er zijn natuurlijk ook nog sterkere encryptie-progs (ook van RSA bv 128 bits).

Dit zal waarschijnlijk ook de reden zijn dat er RC5-72 contest komt......deze heeft 256* zoveel mogelijkheden en aangezien dit nu al meer dan 3 jaar loopt......
Pagina: 1