Toon posts:

Beste manier om vsync volledig te disablen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het in the graphic options uitgezet (altijd uit), en in mohaa. Maar toch op een of andere manier is ie niet helemaal uit en krijg ik tearing als ik boven de 60 en onder de 60 fps speel. Zijn er misschien geen tools om dit goed uit te zetten.

Verwijderd

Onder OpenGL en Direct3D in de instellingen van je videokaart kan je hem uit zetten.

Dit was overigens best op te zoeken hoor :)

/edit
Ik heb het in the graphic options uitgezet
8)7 |:(

Dan zal er vast wel in je config van MOHAA staan dat je fps op max 60 blijft. Ik heb geen verstand van MOHAA maar met oa. CS heb je een fps_max command.

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2004 23:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
neuh want ik ken al die commands, maar mn fps geeft bijvoorbeeld wel 150 ofzo aan maar het lagt op een of andere manier zonder vsync terwijl ik dit nooit aan heb gehad, ligt het misschien aan mn TFT monitor die in principe maar 60 tot 70hz aankan

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:52
Persoonlijk vind ik het nutteloos om VSync uit te zetten: je ziet toch niet meer dan 60 fps op je scherm. Beter kan je het zoeken in een of andere refreshrate fix, want 60Hz is ook niet alles. Bij gamen gaat het om framerate drops. Als je kaart gewoon flink wat reserves heeft en alles op 60fps rendert, is er nix aan de hand. Het enige wat je nadelig zult merken is de drops naar 30fps en lager.

Verwijderd

Topicstarter
_JGC_ schreef op 08 juli 2004 @ 23:07:
Persoonlijk vind ik het nutteloos om VSync uit te zetten: je ziet toch niet meer dan 60 fps op je scherm. Beter kan je het zoeken in een of andere refreshrate fix, want 60Hz is ook niet alles. Bij gamen gaat het om framerate drops. Als je kaart gewoon flink wat reserves heeft en alles op 60fps rendert, is er nix aan de hand. Het enige wat je nadelig zult merken is de drops naar 30fps en lager.