Toon posts:

Wat heb je nodig om een DVD Player met SACD aan te sluiten?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi

Als je een SACD wilt gaan draaien op je HT set wat heb ik dan nodig????

DVD Player met SACD funktie

Maar heb ik dan ook een reciever nodig die SACD kan weergeven ??????
of kan het met elke reciever die 5.1 kan weer geven

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-02 14:03
Nee... een player is voldoende..

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:54

voodooless

Sound is no voodoo!

Je hebt geen speciale receiver nodig om SACD's af te spelen. Je hebt wel een analoge 5.1 ingang nodig. Dit kun je denk ik ook heel snel op google vinden hoor!

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

Topicstarter
is dat 1 enkele ingang of moet ik alle ingangen bijvb Front l, front r ,back l, back r ,center ,sub av n reciever en dvd player connecten ?????

heb een Marantz sr 7300 staan

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-01 15:02
SACD-spelers geven bij weergave van een SACD een analoog signaal, d.w.z. per kanaal heb je een interlink nodig, 6 stuks dus.
Als je een DVD-speler hebt met SACD mogelijkheid, sluit je hem dus minimaal 2 x aan op je receiver (voor het geluid) 1 x analoog en 1 x digitaal (voor je filmpjes)

Houdoe

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:54

voodooless

Sound is no voodoo!

Witte schreef op 09 juli 2004 @ 01:23:
SACD-spelers geven bij weergave van een SACD een analoog signaal, d.w.z. per kanaal heb je een interlink nodig, 6 stuks dus.
Als je een DVD-speler hebt met SACD mogelijkheid, sluit je hem dus minimaal 2 x aan op je receiver (voor het geluid) 1 x analoog en 1 x digitaal (voor je filmpjes)
Dat hoeft natuurlijk niet... Als je een goede SACD speler hebt, dan kun je ervan uitgaan dat de DAC's van de SACD speler beter zijn dan die van de reciever (en je SACD speler moet natuurlijk DD en DTS decoder aan boord hebben). in dat geval kun je gewoon alleen analoog aansluiten.

Je Marantz zul je zonder problemen kunnen aansluiten :)

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• Redheinz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-02 18:23
Gemiddeld zullen de AC3- en DTS-decoders van een receiver beter zijn dan van een dvd-sacd-speler (bij gelijke prijsranges natuurlijk), de decoders in een speler zijn een extraatje en in een receiver een essentieel onderdeel. Lees er maar eens diverse reviews op na. Of je het verschil ook merkt hangt af van de rest van je set en je eigen oortjes.
Bovendien mis je als je alleen analoog aansluit Dolby digital EX en DTS-ES, de 6.1 varianten.
Multi-channel SACD/DVD-speler in de regel dus zowel analoog (5.1) als digitaal ansluiten.

[ Voor 5% gewijzigd door Redheinz op 09-07-2004 08:12 ]

Zin.

Pagina: 1