Toon posts:

[2k/Exch2k] Replicatie account-lock verloopt niet goed*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
lezers,

Heb een vraag waar ik niet uit kom alles al doorgelezen ook van microsoft het gaat om het volgende:

windows 200 domain:

Account lockout ( een security setting) zou naar alle servers direct gerepliceerd moeten worden echter het volgende doet zich voor.

het gebeurd wel eens dat een account gelocked staat (bv 3 keer password verkeerd) dat op deexchange server een account is gelocked en op een andere server bv fileserver het account niet gelocked staat.
Dit gebeurd enkel met combinatie exchange en andere server ( fileserver)

fileservers onderling hebben geen problemen met security replicatie

het rare is de rest van de replicatie verloopt wel prima. (groups users ect)

Iemand enig idee

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:15

Arno

PF5A

Heb je al op je DC's gekeken op foutmeldingen en of je replicatie goed verloopt ?

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Verwijderd

Topicstarter
wat denk je zelf? zie artikel replicatie verloopt prima , nog een keer situatie uitleggen

exchange 2000 server = domain controller
fileserver = domain controller
beiden in 1 domain

vb webased inloggen op mailserver weboutlook dus imand tikt zijn wachtwoord vekeerd in 3 maal en wordt gelocked

op de mailserver is dat te zien echter niet op de fileserver
rest van de replicatie verloopt wel prima

Ik weet het is vreemd event viewer hebben we al bekeken
geen resultaten die ons ergens op kunnen wijzen

Iemand een idee?

Ad

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:26

pistole

Frutter

Is die "andere server" (fp server) ook een AD?
Zo ja: krijg je wel een access denied na een handmatige replicatie/synchronisatie?

Heb je al een sessie met die server open op het moment dat je je account laat locken? (zie net use in cmd prompt)
Als je namelijk al een sessie met de server hebt zal de server niet opnieuw om authenticatie vragen (doen een net use * /d om alle verbindingen kwijt te raken).

Misschien kom je hier verder mee?

[ Voor 36% gewijzigd door pistole op 09-07-2004 21:43 ]

Ik frut, dus ik epibreer