Hallo allemaal.
Ik heb gisteren een router gekocht zodat ik een netwerk kan maken tussen mij pc modem en omgebouwde xbox zodat ik mijn films op de xbox kan zetten.
Ik heb die router gekocht in een pack met daarin de router 2 netwerkkaarten en 2x 8 meter netwerkkabel.
De jongen in de winkel zei dat de 2 geleverde kabels straight waren, mijn computer verbinding zag er dus zo uit voordat ik bezig ging met die router:
Als ik mij netwerk op ga zetten ziet de verbinding er zo uit:
Als ik die jongen in de winkel dus mag geloven ziet het netwerk er zo uit met deze type kabels:
Volgens het boekje vand e router zou de router op dit adres zitten: http://192.168.0.1 dit werkt dus niet.
Nu word het tijd voor de TCP/IP instellingen van de PC huh?!
Ik kan dus nog geen verbinding leggen met de Router en als ik een ping doe naar het adres van de router (192.168.0.1) komt niks aan en verliest hij alle data.
Zou dit bevestigen wat ik denk, dat de kabels dus niet goed zijn?
Wat moet ik dan voor kabels hebben?
Als ik in deze opstelling verbinding zoek met de xbox via ftp met het ip adres 192.168.0.10 krijg ik dit voor mijn neus:
En de 500 codes staan voor
500 Codes The command was not accepted and the requested action did not take place.
Wat kan de oorzaak zijn dat dit alles niet werkt?
Bedankt voor de hulp!
Kevin
Ik heb gisteren een router gekocht zodat ik een netwerk kan maken tussen mij pc modem en omgebouwde xbox zodat ik mijn films op de xbox kan zetten.
Ik heb die router gekocht in een pack met daarin de router 2 netwerkkaarten en 2x 8 meter netwerkkabel.
De jongen in de winkel zei dat de 2 geleverde kabels straight waren, mijn computer verbinding zag er dus zo uit voordat ik bezig ging met die router:
De kabel die tussen de Pc en het modem loopt moet dan toch crossed zijn of niet?In ieder geval, dit werkt gewoon.PC-Modem
Als ik mij netwerk op ga zetten ziet de verbinding er zo uit:
Als ik dit doe kom ik niet op internet en kan ik geen verbinding krijgen met de router, overigens kan ik die verbinding zowiezo niet leggen maar daar kom ik zo nog op terug.PC---Router (LAN port)
Modem--router (WAN/Modem port)
XBOX---router (LAN port
Als ik die jongen in de winkel dus mag geloven ziet het netwerk er zo uit met deze type kabels:
Ik krijg in deze opstelling geen verbinding met de router, ook niet als ik alleen een PC-Router opstelling maak werkt het niet.PC-router CROSSED
Modem-Router STRAIGHT
XBOX--Router STRAIGHT
Volgens het boekje vand e router zou de router op dit adres zitten: http://192.168.0.1 dit werkt dus niet.
Nu word het tijd voor de TCP/IP instellingen van de PC huh?!
Bovenstaande waren dus van de PC nu volgen de xbox zijn instellingen als hij in het netwerk hangt:IP Adres: Automatisch verkrijgen
Gateway: 192.168.0.1
Subnetmask: 255.255.255.0
DNS: 213.51.129.168 Host: dns.zwoll1.ov.home.nl
Het static IP op no zetten maakt geen enkel verschil, ik dacht dat het daaraan lag omdat de TCP/IP instellingen van mijn pc zo ingesteld stonden dat hij automatisch een IP krijgt aangewezen maar helaas.IP adres: 192.168.0.10
Line status: 100/Full Duplex
Setup network: Yes
Use static IP: Yes
Subnetmask: 255.255.255.0
Gateway: 192.168.0.1
DNS: 213.51.129.168
DNS: dns.ZWOLL1.OV.HOME.NL
Setup delay: 0
Ik kan dus nog geen verbinding leggen met de Router en als ik een ping doe naar het adres van de router (192.168.0.1) komt niks aan en verliest hij alle data.
Zou dit bevestigen wat ik denk, dat de kabels dus niet goed zijn?
Wat moet ik dan voor kabels hebben?
Als ik in deze opstelling verbinding zoek met de xbox via ftp met het ip adres 192.168.0.10 krijg ik dit voor mijn neus:
Die code 502 staat volgens google voor Command not implemented.Resolving host name 192.168.0.10...
Connecting to (192.168.0.10) -> IP: 192.168.0.10 PORT: 21
Connected to (192.168.0.10) -> Time = 7ms
Socket connected waiting for login sequence.
220 Please enter your login name now.
USER xbox
331 Password required for xbox.
PASS (hidden)
230 User xbox logged in , proceed.
SYST
215 UNIX Type: L8
FEAT
502 feat is not implemented.
REST 100
502 rest is not implemented.
TYPE I
200 Type set to IMAGE.
REST 100
502 rest is not implemented.
PWD
257 "/" is current directory
TYPE A
200 Type set to ASCII.
PASV
502 pasv is not implemented.
PORT 192,168,0,3,4,11
En de 500 codes staan voor
500 Codes The command was not accepted and the requested action did not take place.
Wat kan de oorzaak zijn dat dit alles niet werkt?
Bedankt voor de hulp!
Kevin