Netwerk xbox pc router werkt niet.

Pagina: 1
Acties:
  • 134 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• kibber
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-05 22:28
Hallo allemaal.

Ik heb gisteren een router gekocht zodat ik een netwerk kan maken tussen mij pc modem en omgebouwde xbox zodat ik mijn films op de xbox kan zetten.
Ik heb die router gekocht in een pack met daarin de router 2 netwerkkaarten en 2x 8 meter netwerkkabel.
De jongen in de winkel zei dat de 2 geleverde kabels straight waren, mijn computer verbinding zag er dus zo uit voordat ik bezig ging met die router:
PC-Modem
De kabel die tussen de Pc en het modem loopt moet dan toch crossed zijn of niet?In ieder geval, dit werkt gewoon.
Als ik mij netwerk op ga zetten ziet de verbinding er zo uit:
PC---Router (LAN port)
Modem--router (WAN/Modem port)
XBOX---router (LAN port
Als ik dit doe kom ik niet op internet en kan ik geen verbinding krijgen met de router, overigens kan ik die verbinding zowiezo niet leggen maar daar kom ik zo nog op terug.
Als ik die jongen in de winkel dus mag geloven ziet het netwerk er zo uit met deze type kabels:
PC-router CROSSED
Modem-Router STRAIGHT
XBOX--Router STRAIGHT
Ik krijg in deze opstelling geen verbinding met de router, ook niet als ik alleen een PC-Router opstelling maak werkt het niet.
Volgens het boekje vand e router zou de router op dit adres zitten: http://192.168.0.1 dit werkt dus niet.
Nu word het tijd voor de TCP/IP instellingen van de PC huh?!
IP Adres: Automatisch verkrijgen
Gateway: 192.168.0.1
Subnetmask: 255.255.255.0
DNS: 213.51.129.168 Host: dns.zwoll1.ov.home.nl
Bovenstaande waren dus van de PC nu volgen de xbox zijn instellingen als hij in het netwerk hangt:
IP adres: 192.168.0.10
Line status: 100/Full Duplex
Setup network: Yes
Use static IP: Yes
Subnetmask: 255.255.255.0
Gateway: 192.168.0.1
DNS: 213.51.129.168
DNS: dns.ZWOLL1.OV.HOME.NL
Setup delay: 0
Het static IP op no zetten maakt geen enkel verschil, ik dacht dat het daaraan lag omdat de TCP/IP instellingen van mijn pc zo ingesteld stonden dat hij automatisch een IP krijgt aangewezen maar helaas.
Ik kan dus nog geen verbinding leggen met de Router en als ik een ping doe naar het adres van de router (192.168.0.1) komt niks aan en verliest hij alle data.
Zou dit bevestigen wat ik denk, dat de kabels dus niet goed zijn?
Wat moet ik dan voor kabels hebben?
Als ik in deze opstelling verbinding zoek met de xbox via ftp met het ip adres 192.168.0.10 krijg ik dit voor mijn neus:
Resolving host name 192.168.0.10...
Connecting to (192.168.0.10) -> IP: 192.168.0.10 PORT: 21
Connected to (192.168.0.10) -> Time = 7ms
Socket connected waiting for login sequence.
220 Please enter your login name now.
USER xbox
331 Password required for xbox.
PASS (hidden)
230 User xbox logged in , proceed.
SYST
215 UNIX Type: L8
FEAT
502 feat is not implemented.
REST 100
502 rest is not implemented.
TYPE I
200 Type set to IMAGE.
REST 100
502 rest is not implemented.
PWD
257 "/" is current directory
TYPE A
200 Type set to ASCII.
PASV
502 pasv is not implemented.
PORT 192,168,0,3,4,11
Die code 502 staat volgens google voor Command not implemented.
En de 500 codes staan voor
500 Codes The command was not accepted and the requested action did not take place.
Wat kan de oorzaak zijn dat dit alles niet werkt?

Bedankt voor de hulp!
Kevin

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

wat voor modem heb je? Staat er een DHCP lease in je router welke niet je pc of xbox is? dit zou dan je modem kunnen zijn. Verer kan ik niet gokken of het straight of cross moet zijn, hangt van het type poort af maar dit staat denk wel correct in je handleidng.

• kibber
SSH schreef op 09 juli 2004 @ 00:57:
wat voor modem heb je? Staat er een DHCP lease in je router welke niet je pc of xbox is? dit zou dan je modem kunnen zijn. Verer kan ik niet gokken of het straight of cross moet zijn, hangt van het type poort af maar dit staat denk wel correct in je handleidng.
Ik weet niet wat er allemaal in de router staat want ie kom ik niet binnen.
Het modem is een standaard @home modem, een Motorola Surfboard Cable Modem

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:47
je moet gewoon overal straight gebruiken en alles op dhcp zetten.
welk ip-adres krijg je op je pc?

[ Voor 21% gewijzigd door Fire69 op 09-07-2004 09:52 ]

• kibber
Fire69 schreef op 09 juli 2004 @ 09:52:
je moet gewoon overal straight gebruiken en alles op dhcp zetten.
welk ip-adres krijg je op je pc?
dhcp is ingesteld op deze pc.
Op de xbox kan ik dat nergens vinden anders had ik hem daar ook zo ingesteld.
Ik wil gewoon eerst eens ie router eens instellen, miet ik dan gewoon een pc----router verbinding maken emt een straight kabel?
Waarom alles Straight eigenlijk?

IP adres: 217.120.208.14

• Tom Paris
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-05 23:00
kibber schreef op 09 juli 2004 @ 10:24:
[...]

dhcp is ingesteld op deze pc.
Op de xbox kan ik dat nergens vinden anders had ik hem daar ook zo ingesteld.
Ik wil gewoon eerst eens ie router eens instellen, miet ik dan gewoon een pc----router verbinding maken emt een straight kabel?
Waarom alles Straight eigenlijk?

IP adres: 217.120.208.14
De Xbox zoekt automatisch naar een DHCP, tenzij je het ooit anders hebt ingesteld. Je kan de Xbox ook handmatig laten zoeken, en dan weet je meteen wat hij wel/niet aan data van de router krijgt. Via Main Menu -> Xbox Live -> Connection Manager.

Alle kabels moeten straigt omdat crossed alleen tussen twee pc's is, alles met router/switch/ed. is altijd straight.

Veuillez agréer, Madame, Monsieur, l'expression de mes sentiments distingués.

• Koning Piet
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-10-2024
Voor wat dit betreft:
257 "/" is current directory
TYPE A
200 Type set to ASCII.
PASV
502 pasv is not implemented.
PORT 192,168,0,3,4,11

Dat geeft flashFXP bij mij ook wanneer ik met mijn xbox connect, maar vervolgens kan ik gewoon files heen en weer pompen. Dit zegt alleen dat PASV niet ondersteunt wordt door het xbox OS (Evox 8) ).

Dit wordt ook bevestigd door het PORT command (port-to-port dataexchange) dat als laatste gegeven wordt (client geeft aan op welke poort hij de data wil ontvangen). Dit wil zeggen dat er normal FTP gebruikt wordt.

PASV is alleen maar een 'veiligere' manier van FTP t.o.v. normaal FTP verkeer. Het heeft ermee te maken dat bij normal FTP de server het FTP verkeer initieert en bij pasv ftp de client.

Verder heeft (volgens mij) SSH gelijk, ik heb zelf ook alles straight bekabeld en gebruik ook DHCP. Als je in je Evox ini-file static op NO zet (of in het Evox menu) dan betekent dat dat DHCP gebruikt wordt. Opzich maakt het niet uit voor de xbox of je DHCP aan hebt of niet. Zelf heb ik in de dns tabel 'xbox' gebonden aan een IP adres en dat adres aan het MAC adres van de xbox. Daardoor krijgt hij altijd hetzelfde IP adres en kun je over het netwerk gewoon xbox intypen ipv een IP.

[ Voor 22% gewijzigd door Koning Piet op 09-07-2004 11:13 ]

• kibber
Ik heb net eens wat zitten spelen met mijn bekabeling en het ligt nu zo:

XBOX---router kabel uit pack Straight
PC---Router Kabel van ISP crossed
Modem---router kabel uit pack Straight

Ik kan nu verbinding maken met mijn router en die heb ik ook ingesteld, ik internet nu ook via deze opstelling en dat kon eerst niet ik ga nu proberen een DNS in te stellen op mijn pc en mij xbox.
Even voor die Koning Piet met zijn xbox, als ik dat te zien krijg kom ik niet in de lijst met schijven dus ik kan die bestanden niet over zetten dat is het probleem.

• Fire69
Welk os gebruik je op je xbox?

• kibber
Net zoals diegene boven mij ook Evox maar ik kan ook gewoon het MS dashbord gebuiken. Ik ben zojuist even naar mijn computer boer gelopen en heb Straight kabels gehaald, het hele netwerk is nu straight maar ik hou hetzelfde probleem.
Dit is trouwens dfe tutorial die de opmbouwer van mijn xbox mij heeft gegeven mischien kunnen jullie er wat mee http://www.xboxservice.nl/docs/networking.html

• Koning Piet
kibber schreef op 09 juli 2004 @ 11:15:
etc... Even voor die Koning Piet met zijn xbox, als ik dat te zien krijg kom ik niet in de lijst met schijven dus ik kan die bestanden niet over zetten dat is het probleem.
Maar de xbox zelf wordt wel gevonden door je client, dus het netwerk is goed?!?

Heb je gecheckt of FTP ingeschakeld staat in het Evox menu, en of de F schijf "aan" staat in datzelfde menu?

Je kunt alleen FTP-en als Evox draait, zodra je vanuit Evox naar je MS dash gaat kun je niet meer ftp-en. Kun je op een of andere manier de inhoud van je evox.ini hier weegeven?

• kibber
Dus even voor de duidelijkheid, internetten en toegang tot de router heb ik nu het enige wat dwars ligt is de xbox.
De tutorial die mijn ombouwer gegeven heeft staat hierboven en de instellingen van mijn pc en xbox ook.

• Fire69
Heb je van de ombouwer geen cd meegekregen waar je je xbox kan mee booten? Slayer's of zo?

Je xbox pingen gaat wel goed?

Verwijderd

zet passive mode in flashfxp uit, en alternative site to site method allebei aanvinken, En je moet je xbox een static ip geven :)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2004 13:42 ]

• crazyx
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-05 23:10
Het lijkt me dat de verbinding met de xbox goed werkt. Hij geeft toch geen foutmelding dat hij de host niet kan vinden.

Probeer anders is via passive mode in te loggen op je xbox? Ik geloof dat ik dat heb ingesteld, maar kan nu niet checken. Je kan ook niet met verschillende threads tegelijk inloggen op de xbox (toch niet op de versie die ik heb). Het lijkt me ook gemakkelijker om een statisch adres te gebruiken op uw pc en op uw xbox (of je zou ze elke keer hetzelfde adres moeten geven). Omdat je dan in uw ftp programma een profiel kan bewaren en niet elke keer moet zoeken wat het ip nu weer is. En dan kan je via uw xbox gemakkelijker films streamen die op de hd van uw pc staan.

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:55

Croga

The Unreasonable Man

Probeer het eens met de volgende opstelling:

PC -> Router : Straight kabel
XBox -> Router : Straight kabel
Router -> Modem : Crossed kabel op normale poort of Straight kabel op Uplink poort

Dan zou alles moeten werken zoals het hoort.....

• Fire69
Verwijderd schreef op 09 juli 2004 @ 13:40:
zet passive mode in flashfxp uit, en alternative site to site method allebei aanvinken, En je moet je xbox een static ip geven :)
Waarom zou hij een static ip moeten hebben, de mijne doet het perfect op dhcp hoor...

Verwijderd

als je steeds een andere ip wilt invoeren moet je indd dhcp gebruiken, maar dat lijkt me niet echt handig. static gebruiken dus. (toevallig geen cd in de xbox zitten he??)

Stukje van evox.ini

[Misc]

AutoLaunchGames = No
AutoLaunchDVD = Yes
DVDPlayer = "f:\apps\dvdx_v2\default.xbe"
AutoLaunchAudio = Yes
#AudioPlayer = "c:\msxboxdash.xbe"
MSDashBoard = "c:\xboxdash.xbe"
UseFDrive = Yes
SkinName = Administr8or
IGR = No

[Network]

SetupNetwork = Yes
StaticIP = Yes
Ip = 192.168.1.150
Subnetmask = 255.255.255.0
Defaultgateway = 192.168.0.1
DNS1 = 0.0.0.0
DNS2 = 0.0.0.0

[Clock]

JumpToMsDash = No
JumpIfNoLink = Yes
SNTP_Server = 216.244.192.3
Use24 = Yes
SwapDate = No

[FTP]

Enable = Yes
Password = xbox
IGR = No

[RDTOOLS]

Enable = Yes
Name = EvoX
IGR = No

• Fire69
Verwijderd schreef op 09 juli 2004 @ 14:01:
als je steeds een andere ip wilt invoeren moet je indd dhcp gebruiken, maar dat lijkt me niet echt handig. static gebruiken dus. (toevallig geen cd in de xbox zitten he??)
Een degelijke dhcp houdt een tabel bij op basis van mac-adres, en geeft je dus steeds hetzelfde ip. :)

kibber: staat er al XBMC op je xbox? Start die anders eens op en kijk in de settings of je ftp- en web-server aanstaan. Probeer dan eens te ftp'en naar je ip of typ je IP eens in in een webbrowser.

• kibber
Het pingen gaat inderdaad gewoon zonder problemen dus de xbox word wel herkent blijkbaar.
Statisch ip staat in de xbox op Yes maar DHCP staat wel aan op de pc.
Heb geen cd van de ombouwer meegekregen en er zit geen cd in m'n xbox.
Hoe zet ik PSV ook alweer uit in flash fxp?
De F en G schijf staan allebij op Yes, Items.txt staat wel op no zie ik!
XBOX staat gewoon in het evox menu waar ook het ip adres e.d staan

• Koning Piet
Dit is inderdaad het stukje waar het me om gaat om te checken of dat bij de TS zo staat:

[FTP]
Enable = Yes

aangezien de xbox zelf gewoon gevonden wordt en bijna aanspreekbaar is. Ik mis alleen in zijn FTP connectionthread het laatste commando 'PORT COMMAND OK'

Pasv kun je niet aanzetten op je xbox, dat wordt niet ondersteunt door Evox.

Draai je op je PC misschien windows XP en staat je firewall aan (staat standaard vaak aan) Het zou kunnen dat de firewall dan de poorten blokt waarover Evox wil FTP-en?

[ Voor 26% gewijzigd door Koning Piet op 09-07-2004 14:18 ]

• kibber
Fire69 schreef op 09 juli 2004 @ 14:08:
[...]
kibber: staat er al XBMC op je xbox? Start die anders eens op en kijk in de settings of je ftp- en web-server aanstaan. Probeer dan eens te ftp'en naar je ip of typ je IP eens in in een webbrowser.
Jij bent mijn held!
Argg weet je wat het nou was?!
Wat je zal zei.... FTP stond niet aangevinkt..
Dat het via die manier geregelt word! Had ik niet bij stil gestaan!
He jongens hartstikke bedankt! Jullie zijn super!

• kibber
Nog 1 vraag dan, op welke schjijf moet je films zetten?
Voor een ondertiteling moest je de naam van de film bijvoorbeeld Hoi hetzelfde hebben staan als de naam van het bestand van de ondertiteling he? dus ook Hoi

• Koning Piet
Mooi zo!!
Ik heb ze zelf in een map op de F schijf staan, dat is bij mij namelijk de grootste (65GB) Je moet in je ini file van bijv XBMP het pad aangeven waar je films staan. Je kunt dus zelf kiezen

• kibber
Koning Piet schreef op 09 juli 2004 @ 14:24:
Mooi zo!!
Ik heb ze zelf in een map op de F schijf staan, dat is bij mij namelijk de grootste (65GB) Je moet in je ini file van bijv XBMP het pad aangeven waar je films staan. Je kunt dus zelf kiezen
Oke! je mag daar dus met mappen werken?
Die worden gewoon gezien?
Dus als ik een map aan maak Panic Room
En ik gooi de film met bestandsnaam Panic Room erin kan ik de ondertiteling ernaast zetten en ook Panic Room noemen en dan start hij die ondertiteling zelf?

• Fire69
Je kan in XBMC gewoon een bookmark maken naar waar je films staan, je zet ze dus waar je maar wil (en je plaats hebt :) ) en je linkt daar een bookmark naar.
Ondertitels starten normaalgezien direct, anders moet je ze effe via de OSD aanzetten.

edit:

Graag gedaan trouwens. :)

[ Voor 31% gewijzigd door Fire69 op 09-07-2004 14:28 ]

• Harmsen
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:13
kibber schreef op 09 juli 2004 @ 14:22:
Nog 1 vraag dan, op welke schjijf moet je films zetten?
Voor een ondertiteling moest je de naam van de film bijvoorbeeld Hoi hetzelfde hebben staan als de naam van het bestand van de ondertiteling he? dus ook Hoi
Je kan je films op E: zetten, of als je die hebt op F: en G:
Er wordt aangeraden om geen bestanden x:,y:,z: omdat dat de partities zijn die spellen gebruiken voor temporary files.

Een F: krijg je als je HD groter is dan 8 Gb, alles daarboven wordt dan de F: schijf. Wil je een schijf groter dan 120 Gb dan wordt alles tussen de 8 Gb en de 120 Gb de F: schijf, en alles daarboven de G:

offtopic:
$#%$# Gaat snel hier :P
En ik gooi de film met bestandsnaam Panic Room erin kan ik de ondertiteling ernaast zetten en ook Panic Room noemen en dan start hij die ondertiteling zelf?
Als je subtitles aanstaan dan start hijhet idd zelf. Anders ff via het OSD (Y-button op controller) de Subs aanzetten. Je kan er ook voor kiezen je subs in een aparte directory te zetten. Zo kan je bijvoorbeeld bij een DVD die volstaat met Divxjes maar geen subs hebben, toch subtitles geven.

[ Voor 50% gewijzigd door Harmsen op 09-07-2004 14:32 ]

What a fine day for Science! | Specs

• Koning Piet
kibber schreef op 09 juli 2004 @ 14:26:
[...]

Yep! Ik gebruik XBMP die herkent idd zelf de ondertitels als ze maar dezelfde filenaam hebben.

• Fire69
Koning Piet schreef op 09 juli 2004 @ 14:30:
[...]

Yep! Ik gebruik XBMP die herkent idd zelf de ondertitels als ze maar dezelfde filenaam hebben.
Tijd voor een upgrade naar XBMC 1.0 ;)

• Koning Piet
Fire69 schreef op 09 juli 2004 @ 14:36:
[...]

Tijd voor een upgrade naar XBMC 1.0 ;)
Duidelijk ja!! Ik zal weer eens de binaries induiken B)

• kibber
Goed, nieuw probleem.
Ik wil een film uploaden naar m'n xbox maar leechFTP geeft aan dat uploaden niet toegestaan is, FlashFXP loopt dan vast.

• Fire69
Als je in XBMC zit of in Evox?
Voor XBMC, kijk eens in je Filezillaserver.xml of je rechten goed staan.

[ Voor 3% gewijzigd door Fire69 op 09-07-2004 21:38 ]

Pagina: 1