Dat worden er niet. Er wordt 1 centraal topic voor gebruikt, omdat er van tijd tot tijd gelovigen (zie de recente draad van MrS) binnenstommelen die het antwoord weten (Hij bestaat!) of atheïsten (kom er even niet zo gauw op, gebruik de fijne search

) die het antwoord ook weten. Beter alles bij elkaar vegen dan 20 topics waarin je de hele tijd mag zoeken.
Gewoon eventjes een vraagje van een niet-gelover.
Volgens mij geloof je toch in god / allah / buddha etc. of je gelooft er niet in, waarom dan zo´n topic openen als bestaat god???
Omdat er hele goede argumenten voor of tegen te verzinnen zijn. Waarom ben ik als ik (weliswaar liberaal) katholiek opgevoed ben toch uiteindelijk bij atheïsme geëindigt? Als ik me het nooit had afgevraagd was dat niet gebeurd.
want naar mijn idee heb je een aantal gelovigen die het niet kunnen verklaren waarom ze geloven en de niet-gelovigen die niet kunnen verklaren waarom ze niet geloven ( LET OP HEEL ERG SIMPEL GEZEGD !!!)
Oh, een hele hoop gelovigen en niet-gelovigen kunnen het haarfijn verklaren. Dat heet apologetiek (bij de gelovige kant). Ik weet niet of er een speciale term bestaat voor het excuses verzinnen voor atheisme, maar aan de andere kant is er vanuit atheïsme geen verplichting tot "evangeliseren".
Naar mijn idee komen deze 2 groepen in principe ( uitzonderingen daargelaten ) nooit in het reine met elkaar, omdat hun beginselen gewoon verschillen.
Tuurlijk wel. Een hele hoop mensen zijn van hun geloof afgegaan, en een hele hoop zijn er bij een (ander) geloof bijgekomen. Da's het mooie aan je mening - je hebt altijd het recht om hem te veranderen. Dat maakt je niet minder als je het goed weet te onderbouwen. Het maakt je zelfs niet minder als je het niet weet, alleen kan je omgeving je daar misschien wat moeite mee hebben.
Dit is dus gewoon even een vraag waarom er elke 2 weken een bestaat god (wel of niet ) topic geopend word terwijl de mensen het volgens mij toch niet eens worden.
Psst

. Kijk eens naar de datum van het vorige god-topic

. Als atheïst zijnde zou ik trouwens best wel eens een poging willen wagen jou van het feit te overtuigen dat 'ie wel bestaat

. Eens kijken of je het dan nog wel zo zeker weet

.
Maar inderdaad, W&L is een beetje stilgevallen. Aan de andere kant is 't buiten ook weer warmer geworden, en dan staat de geest eerder naar zon, zee en zand in plaats van naar zonde, zen of zoölogie. Dan is het ook nog zo dat over een hele hoop onderwerpen in feite al het laatste woord gezegd is. Ik bedoel, van tijd tot tijd had je nog hier mensen die vrolijk de deur door het huis trapten met "Evolutie is onzin" en dat soort schattige gevallen, maar dat valt tegenwoordig ook wat tegen (misschien een goed teken). Helaas ben ik zelf absoluut niet onderlegd in de betere werken van filosofie en quantummechanica, en denk ik dat het zoveelste topic over een brein-in-vat scenario misschien slecht valt. Heeft niks met de modjes te maken, maar als je een vraag zelf kan beantwoorden na research te doen hoef je 'm niet meer te stellen, toch?
[
Voor 32% gewijzigd door
Yoozer op 08-07-2004 23:42
]