Na het doorworstelen van aardig wat ibook vs powerbook topics open ik dit topic aangezien mijn vraag een mengelmoes van opties is.
Situatie: Binnenkort wordt ik de bezitter van een nieuwe mobiele apple. Het feit dat het een 12 inch moet worden staat al vast.
Verder moet de notebook beschikken over bluetooth en airport. Daar komt nog bij dat ik minstens een 40 gb hardeschijf mee wil dragen.
De volgende kandidaten (incl studenten korting):
* Ibook. 1 ghz. 256 mb. combodrive + bluetooth + airport + 30 -> 40 gb upgrade = 1284
* Powerbook. 1,33 ghz. 256 mb. 60 gb. airport. bluetooth. combodrive = 1641
* 'oude' powerbook. 1 ghz. 256 mb. 40 gb. bluetooth. + airport = ± 1370
Wat is dan wijsheid om aan te schaffen? Verschillende voor en nadelen spoken al dagen door mn hoofd.
* apple gaat mee in tas, veel reizen = ibook
* powerbook = mooier (mijn opinion)
* voor het geld van een ibook heb je een powerbook met evengoede specs.
* maar geef dan meteen veel geld uit en koop de nieuwste powerbook
* ibook = goedkoop
* powerbook kan extern scherm aansluiten + high res = zeer wenselijk
Ondertussen ben ik het spoor een beetje kwijt. Daar komt nog bij dat geld geen hele grote rolex speelt maar ik zou een flink bedrag kunnen besparen door een ibook te kopen (mooi begin voor 20 inch scherm, wat trouwens mooi zou staan bij een powerbook
)
gebruik van apparaat: internetten, tekstverwerken, photoshoppen.
dus: wat is jullie visie op deze situatie en wat lijkt jullie wijsheid?
Situatie: Binnenkort wordt ik de bezitter van een nieuwe mobiele apple. Het feit dat het een 12 inch moet worden staat al vast.
Verder moet de notebook beschikken over bluetooth en airport. Daar komt nog bij dat ik minstens een 40 gb hardeschijf mee wil dragen.
De volgende kandidaten (incl studenten korting):
* Ibook. 1 ghz. 256 mb. combodrive + bluetooth + airport + 30 -> 40 gb upgrade = 1284
* Powerbook. 1,33 ghz. 256 mb. 60 gb. airport. bluetooth. combodrive = 1641
* 'oude' powerbook. 1 ghz. 256 mb. 40 gb. bluetooth. + airport = ± 1370
Wat is dan wijsheid om aan te schaffen? Verschillende voor en nadelen spoken al dagen door mn hoofd.
* apple gaat mee in tas, veel reizen = ibook
* powerbook = mooier (mijn opinion)
* voor het geld van een ibook heb je een powerbook met evengoede specs.
* maar geef dan meteen veel geld uit en koop de nieuwste powerbook
* ibook = goedkoop
* powerbook kan extern scherm aansluiten + high res = zeer wenselijk
Ondertussen ben ik het spoor een beetje kwijt. Daar komt nog bij dat geld geen hele grote rolex speelt maar ik zou een flink bedrag kunnen besparen door een ibook te kopen (mooi begin voor 20 inch scherm, wat trouwens mooi zou staan bij een powerbook
gebruik van apparaat: internetten, tekstverwerken, photoshoppen.
dus: wat is jullie visie op deze situatie en wat lijkt jullie wijsheid?