Sata RAID + IDE harde schijf?

Pagina: 1
Acties:

• KI2000
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-11-2024
Hallo,

Ik zit met de volgende vraag: Ik heb een Asus P4P800 - E mobo en heb daarop twee harde schijven aangesloten op de intel sata raid controller. Deze schijven zijn dus ook geconfigureerd in raid 0
Nu zou ik ook graag een derde schijf aansluiten. Dit is een IDE schijf. Hoe kan ik dat doen zonder dat het bios wil booten van die IDE schijf? Als ik hem gewoon aankoppel op de IDE controller, dan verdwijnt mijn array uit de boot sequence van het bios 8)7

Iemand een ideetje?

Bedankt!

One Man Can Make A Difference.

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:35

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Je moet 'm op boot from SCSI zetten. Daarna boot ie gewoon van je RAID setup. :)

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

• Raku
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

Met mijn bios (P4C800-E) kan ik in het ene submenu de bootprioriteit instellen en in het andere menu welke hdd hij moet pakken (dus array 1 , 2 en de losse Sata schijf)

Heb je niet een submenu in je bios over het hoofd gezien?

Raku

• KI2000
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-11-2024
Super Simulated Zero! Zit er me hier suf op te zoeken en heb inderdaad dat menuutje over het hoofd gezien! |:( 8)7 Bedankt :*)

One Man Can Make A Difference.

• MacDokie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-03 19:06
KI2000 schreef op 08 juli 2004 @ 20:54:
Super Simulated Zero! Zit er me hier suf op te zoeken en heb inderdaad dat menuutje over het hoofd gezien! |:( 8)7 Bedankt :*)
Kheb hem ook. Is toch Boot settings configuration ofzo?

En eehm, misschien een noobvraag, maar kan je een IDE en een SATA ook in raid configureren? Dus 1 schijf ide en 1 schijf sata?

"Have you ever noticed that their stuff is shit and your shit is stuff?" - George Carlin -

• blackangel
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-02 12:08
@Domus

Ja, mits de raidcontroller S-ATA aansluitingen en IDE-aansluitingen heeft. Ik weet dat er een versie is van de P4C800-... die dat heeft (niet uit mijn hoofd), maar het komt niet vaak voor. Ik weet niet welk mobo je hebt, het kan wel, maar reken er maar niet op. Zoek het op bij de specs van je mobo :)

Anders mag je gaan werken met software-raid, zie de raid-faq voor meer informatie daarover :)

• Raku
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

blackangel schreef op 08 juli 2004 @ 21:39:
@Domus

Ja, mits de raidcontroller S-ATA aansluitingen en IDE-aansluitingen heeft. Ik weet dat er een versie is van de P4C800-... die dat heeft (niet uit mijn hoofd), maar het komt niet vaak voor. Ik weet niet welk mobo je hebt, het kan wel, maar reken er maar niet op. Zoek het op bij de specs van je mobo :)

Anders mag je gaan werken met software-raid, zie de raid-faq voor meer informatie daarover :)
Afaik is de P4c800-e deluxe met i875p chipset de enige die deze mogelijkheid heeft :)

//edit

Het staat overigens ook op de site van asus. www.asus.com.tw

[ Voor 6% gewijzigd door Raku op 08-07-2004 22:06 ]

Raku

Pagina: 1