"Real software engineers work from 9 to 5, because that is the way the job is described in the formal spec. Working late would feel like using an undocumented external procedure."
1
| $html = str_replace("\n", "", $html); |
À vaincre sans péril, on triomphe sans gloire - Pierre Corneille
1
| $html = str_replace("\n", "", $html) ; |
Maar ehm... waarom wil je dit eigenlijk? Wie heeft er baat bij onoverzichtelijke output? Als ik iets uit de tweakers source wil halen, wordt ik niet echt belet doordat ze de enters eruit halen.
De regular expression is dan dus:
1
| $html = preg_replace ("'([\r\n])[\s]+'", "", $html) ; |
*Ik moet sneller leren typen. Spuit 12.
[ Voor 25% gewijzigd door Cavorka op 08-07-2004 20:45 ]
the-blueprints.com - The largest free blueprint collection on the internet: 50000+ drawings.
Dat werkt dus niet. Dat heb ik al geprobeerd, vandaar mijn post. Volgens mij zou dit ook moeten werken, maar dat doet het dus niet...
"Real software engineers work from 9 to 5, because that is the way the job is described in the formal spec. Working late would feel like using an undocumented external procedure."
@The_Surfer - ook bedankt!
Probeer in dat geval eens \r\n ipv \n:Reveller schreef op 08 juli 2004 @ 20:45:
[...]
Dat werkt dus niet. Dat heb ik al geprobeerd, vandaar mijn post. Volgens mij zou dit ook moeten werken, maar dat doet het dus niet...
1
| $html = str_replace("\r\n", "", $html); |
Spuit BigInteger oid
[ Voor 10% gewijzigd door Niek op 08-07-2004 20:49 ]
Maar het nut is me nog steeds niet duidelijk... Ik kan nog steeds de source copieren en indenten, pokkewerk, maar is wel te doen als ik het wil doen en als jij wil gaan debuggen is het nog rottiger. Makkelijker is gewoon netjes laten staan. Hindert jou minder bij het debuggen, en de echte copy/paste freak merkt er bijna niets van.
edit : spuit 11.
Maar Cavorka, als je gewoon in de laatste pass van je cms dit soort dingen doet dan merk je er niet veel van als je ze alletwee doet met een str_replace, of je moet een echte performancefreak zijn, of je moet ff leuk 100k aan html teruggeven aan de client.
Alhoewel ik wel bij het standpunt blijf dat het overbodig is en onhandig.
[ Voor 33% gewijzigd door Gomez12 op 08-07-2004 20:54 ]
Het vage is wel dat die eerste bij mij dus ook niet werkt (ik had hem ff opgezocht, zonder te testen). Ik zoek even verder waarom hij niet werkt, aangezien het wel zou moeten werken.
@ Degenen die zeggen dat het \r\n moet zijn: werkt het dan ook nog onder *nux? Dat vraag ik me af. Ikzelf heb namelijk thuis Windows en mijn hosting Linux...
PS: Al deze antwoorden staan trouwens ook in de PHP manual, Reveller.
[ Voor 53% gewijzigd door Cavorka op 08-07-2004 20:52 ]
the-blueprints.com - The largest free blueprint collection on the internet: 50000+ drawings.
@iedereen - ik denk dat de reden drieledig is: 1) copy-pasters minder makkelijk maken 2) minder bandbreedte / sneller parsen door browser (hoe minimaal ook) 3) nieuwsgierigen kunnen geen onderscheid maken tussen wat wel en niet automatisch gegenereerd wordt. Vaak heb je sites waarbij bepaalde automatisch gegenereerde delen (zoals een menuutje), 1 lange regel is, terwijl de rest gewoon ge-indent is. Maar als ik diep graaf in mezelf vind ik het bovenal ws. wel stoer staan
@Cavorka - da's ook een idee
[ Voor 5% gewijzigd door Reveller op 08-07-2004 20:54 ]
Voor het PHP (hostings) platform maakt het geen moer uit wat er draait, het gaat erom op welk OS de textfiles zijn gemaakt. Heb je ze in Unix of in een betere text editor (Cavorka schreef op 08 juli 2004 @ 20:48:
(...)
@ Degenen die zeggen dat het \r\n moet zijn: werkt het dan ook nog onder *nux? Dat vraag ik me af. Ikzelf heb namelijk thuis Windows en mijn hosting Linux...
(...)

@me das ok lekker een interne check om te zien of je wel of niet aan het debuggen bent bent voor zo iets ???Reveller schreef op 08 juli 2004 @ 20:54:
@Gomez12 - als ik zelf moet debuggen, zet ik die regex gewoon uit natuurlijk
@iedereen - ik denk dat de reden drieledig is: 1) copy-pasters minder makkelijk maken 2) minder bandbreedte / sneller parsen door browser (hoe minimaal ook) 3) nieuwsgierigen kunnen geen onderscheid maken tussen wat wel en niet automatisch gegenereerd wordt. Vaak heb je sites waarbij bepaalde automatisch gegenereerde delen (zoals een menuutje), 1 lange regel is, terwijl de rest gewoon ge-indent is. Maar als ik diep graaf in mezelf vind ik het bovenal ws. wel stoer staan
@Cavorka - da's ook een ideeIk ga het meteen doen
@iedereen
1 : imho niet boeiend. Maakt het niet moeilijker.
2 : Wist je trouwens al dat je de laatste </td> in een tabelrow niet hoeft af te sluiten, in een <td> hoef je ook bijna geen enkel element af te sluiten. IE pakt het toch wel. Nog meer besparing, imho non-argument dus.
3 : kijk eens naar een js source encrypter, deze helpt je ook gelijk een stuk met stap 2 als je hem gelijk laat gzippen.
Nu pas de php-doc downloaden LOL.
Even tegen in gaan hoorReveller schreef op 08 juli 2004 @ 20:54:
(...)
(...)
1) Lijkt me niet heel erg moeilijk voor c/p-ers om dit te omzeilen:
1
| $ curl http://www.url.com/blaat.php | indent |

3) Ik zie niet echt in waarom mensen niet zouden mogen weten welke HTML stukjes dynamisch zijn? En bovendien indent ik altijd mijn dynamische HTML stukjes gewoon
Enige steekhoudende argument is het "stoer" zijn, doe maar eens "View Source" op deze pagina
Voor het php hoeft het niks uit te maken, maar voor je str_replace en je regex maakt het wel degelijk uit. Alhoewel ik grote twijfels aan wat php doet in dit geval. Volgens mij stuurt php gewoon de code door inclusief \n en \r\n en maakt je view source van je browser er iets moois van en heeft dit niks met php te maken.The_Surfer schreef op 08 juli 2004 @ 20:56:
[...]
Voor het PHP (hostings) platform maakt het geen moer uit wat er draait, het gaat erom op welk OS de textfiles zijn gemaakt. Heb je ze in Unix of in een betere text editor () in Windows gemaakt dan is het "gewoon" \n, maar de meeste Windows progsels gebruiken \r\n (sterker nog: Notepad in Windows kan niet eens \n weergeven, Wordpad daarentegen wel
).
Tegen het rippen is ook een non-argument; ik heb tooltjes die er zo weer netjes geindente code van maakt.
Tevens moet je oppassen met alle whitespace strippen, je kan ook teveel eruit halen (denk aan textarea's en pre-blokken)
Intentionally left blank
Blijft nog wel het "stoere" argument overcrisp schreef op 08 juli 2004 @ 21:23:
voor de bandbreedte hoef je het niet te doen, dan kan je beter HTTP compressie gebruiken.
Tegen het rippen is ook een non-argument; ik heb tooltjes die er zo weer netjes geindente code van maakt.
Tevens moet je oppassen met alle whitespace strippen, je kan ook teveel eruit halen (denk aan textarea's en pre-blokken)