Beeld schokt nog steeds bij games

Pagina: 1
Acties:
  • 132 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• freddyathlon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-05 07:32

freddyathlon

McLaren Mercedes

Topicstarter
Ik heb al een ander topic in Audio lopen over schokken dat ik dacht dat het werd veroorzaakt door mijn SB Live 5.1
Die heb ik vervangen voor een audigy 1 player, maar het probleem bleef.

Ik heb vanmiddag mijn Ti4400 vervangen voor een Radeon 9600 256mb
Nu is het probleem wel iets verminderd, maar naarmate ik de game langer speel, met name racegames, gaat het beeld steeds meer korte schokjes vertonen. Dit wordt dus ook storend.

Ik heb al een aantal dingen gecontroleerd, waaronder IRQ's

De SB Audigy heeft nu eigen irq 7 en de radeon deelt irq 10 met de netwerkkaart, en dit kan ik niet verhelpen.

In mijn vorige config, exact hetzelfde, maar dan met Win XP Nederlands, draaide alles uitstekend.
Ik had een virus en de cd van de Ned XP was beschadigd, dus heb ik via een originele XP UK alles opnieuw geinstalleerd. Ik heb dus nu de engelse XP draaien.

Ik heb 2 monitoren. Mijn 19" crt gebruik ik voor games, en tijdens het spelen draait MSN op mijn TFT zodat ik kan zien wie online zijn. DIt leverde ook nooit problemen op.

Wat zou het verder kunnen zijn??

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Dit klinkt naar mijn mening als een warmteprobleem, maar dat verklaart niet echt waarom in jouw vorige setup het wel vlekkeloos verliep...

Alle updates gedaan?
Directx 9.0 geinstalleerd?
Laatste drivers geinstalled?

Suc6!

Instagram / YouTube

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

Topicstarter
aramdin schreef op 08 juli 2004 @ 20:33:
Dit klinkt naar mijn mening als een warmteprobleem, maar dat verklaart niet echt waarom in jouw vorige setup het wel vlekkeloos verliep...

Alle updates gedaan?
Directx 9.0 geinstalleerd?
Laatste drivers geinstalled?

Suc6!
Ik heb DX 9.0b
Laatste drivers voor de audigy, en de laatste Catalyst
Ook windows update is up-to-date

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

Topicstarter
Ik lees in het topic van robertjh dat er wordt gesproken over de spaarstand van de pc.

hij staat nu op schema Home/Office.

Verandert er dan iets als ik hem op Always On zet?

• H!GHGuY
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

H!GHGuY

Try and take over the world...

wat is de overige hardware??? dit kan nl wel es handig wezen :S

ASSUME makes an ASS out of U and ME

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

Topicstarter
HIGHGuY schreef op 08 juli 2004 @ 21:02:
wat is de overige hardware??? dit kan nl wel es handig wezen :S
Zie mijn sig, maar ok;

P4 1,4ghz
256 MB
Radeon 9600
SB Audigy Player
WinXP UK

edit; ff zomaar een vraagje tussendoor he; is het een goede koop verder geweest? de verkoper zij dat de R6800 sneller was dan mijn 'oude' ti4400. Op de ti4400 zit zo'n groot koelblok met 2 fannetjes erop en op de r6800 alleen een klein koelblokje.
Is de kaart veel sneller?

[ Voor 36% gewijzigd door freddyathlon op 09-07-2004 07:09 ]

Verwijderd

Vind het niet zo,n denderende vervanging hoor, nooit naar verkoperspraatjes luisteren maar hier kijken/vragen :P

Wel alle chipset drivers geinstalleerd? Geen programmatjes als norton draaien?

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 31-07 14:55

Metro2002

Memento mori

prak er eens wat geheugen bij.
doet ook wonderen. zeker als je veel programma's open hebt staan in de achtergrond.

• H!GHGuY
  • Niet online

H!GHGuY

kijk eens naar je temperatuur nadat eht begint te schokken..

[ Voor 66% gewijzigd door H!GHGuY op 09-07-2004 09:29 ]

Verwijderd

Een ti4400 vervangen met een 9600 non-pro 256 mb is idd niet zo'n geweldige overstap :)
Kijk eens naar je temps ( motherboardmonitor / speedfan oid )
En wat Metro2002 zegt; nog een x 256 MB of 512Mb geheugen erbij zal wonderen doen :P

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-05 18:21
de 9600 is waarschijnlijk zelfs een downgrade, enige positieve is de DX9 support.

Verwijderd

Kan ook heel goed een softwareprobleempje zijn.

Speel je op OpenGL? Gebruik je Powerstrip ( ivm met hogere refreshrates zetten )
En doet het probleem zich ook voor als je op lage resoluties speelt als 640*480.

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

Topicstarter
Verwijderd schreef op 09 juli 2004 @ 11:58:
Kan ook heel goed een softwareprobleempje zijn.

Speel je op OpenGL? Gebruik je Powerstrip ( ivm met hogere refreshrates zetten )
En doet het probleem zich ook voor als je op lage resoluties speelt als 640*480.
Ik speek met name F1 challenge en DTM Racer 2, en bij beide games gebeurt het na verloop van tijd, zo'n 5 a 10 minuutjes.
Powerstrip heb ik nooit van gehoord, en ook komt het probleem bij lage resoluties voor. Ik d8 eerst dat mijn ti4400 kapot was, maar zal dus niet zo zijn. Wel haal ik nu rond de 65 fps in F1C 99-02, voorheen met de ti4400 maximaal 40-45 fps in de race op dezelfde details.

Verwijderd

freddyathlon schreef op 09 juli 2004 @ 21:24:
[...]

Ik speek met name F1 challenge en DTM Racer 2, en bij beide games gebeurt het na verloop van tijd, zo'n 5 a 10 minuutjes.
Powerstrip heb ik nooit van gehoord, en ook komt het probleem bij lage resoluties voor. Ik d8 eerst dat mijn ti4400 kapot was, maar zal dus niet zo zijn. Wel haal ik nu rond de 65 fps in F1C 99-02, voorheen met de ti4400 maximaal 40-45 fps in de race op dezelfde details.
dat ligt cker aan je geheugen had ik ook, met mijn 128 mb ram, P4 1,7 ghz, radeon 9700. Na een tijdje spelen begon hij ook te schokken in spellen leek wel of het geheugen vol zat en hij wat moest dumpen :s. Nu heb ik er 512 mb ram bij geplaatst en het probleem is weg. Dus koop meer geheugen.

En ja die radeon 9600 is niet veel beter als die geforce zonde van je geld

Verwijderd

freddyathlon schreef op 08 juli 2004 @ 21:58:
[...]

Zie mijn sig, maar ok;

P4 1,4ghz
256 MB
Radeon 9600
SB Audigy Player
WinXP UK

edit; ff zomaar een vraagje tussendoor he; is het een goede koop verder geweest? de verkoper zij dat de R6800 sneller was dan mijn 'oude' ti4400. Op de ti4400 zit zo'n groot koelblok met 2 fannetjes erop en op de r6800 alleen een klein koelblokje.
Is de kaart veel sneller?
Dan had je beter wat extra geheugen en eventueel een iets snellere processor kunnen kopen. Dan zie je veel, veel meer verschil, en zal het waarschijnlijk niet meer schokken.

Verwijderd

Inderdaad, heel simpel op te lossen door meer geheugen bij te plaatsen.
Imo is 512mb het minimum om XP een beetje soepel te laten lopen.
Zeker als je meerdere applicaties open hebt staan.
Zet Windows Taakbeheer maar eens aan tijdens het haperen, dan zie je het wel...

Verwijderd

Dat haperen komt door het gebruik van virtual memory, omdat 256 MB voor XP en gamen veel te weinig is. Aangezien harde schijven te langzaam zijn voor het leveren van data aan je cpu tijdens gamen, gaat de game schokken. Wat al eerder gezegd is had je ipv die 9600 np beter 512 MB of meer aan geheugen gekocht; een Ti4400 is ongeveer net zo snel, iig sneller in 8.1 games. Een upgrade van je processor kan ook geen kwaad trouwens. Die is een beetje verouderd om fatsoenlijk te gamen.

Soundblaster kaarten geven soms ook wel eens latency problemen. Dat kan je oplossen door met bijvoorbeeld powerstrip je geluidskaart een hogere latency te geven.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2004 17:55 ]

• H!GHGuY
  • Niet online

H!GHGuY

256MB zou genoeg moeten zijn...

probeer eerst eens je temperatuur te bekijken als hij schokt...
grote kans dat die te hoog is, en je processor op een tragere snelheid gaat lopen.

zelfs als het zou liggen aan het feit dat windows begint te swappen, dan nog kun je beter eerst nog kijken of DMA wel aanstaat...

Verwijderd

HIGHGuY schreef op 10 juli 2004 @ 21:05:
256MB zou genoeg moeten zijn...
256 MB is inderdaad genoeg. Voor XP zelf en wat kleine apps. Als je games wilt spelen echter niet. 512 MB is het minimum voor hedendaagse games.

• H!GHGuY
  • Niet online

H!GHGuY

Verwijderd schreef op 11 juli 2004 @ 13:03:
[...]

256 MB is inderdaad genoeg. Voor XP zelf en wat kleine apps. Als je games wilt spelen echter niet. 512 MB is het minimum voor hedendaagse games.
yup, voor HEDENDAAGSE games... op een P4 1,4 ga je geen hedendaagse games op zo'n detail draaien dat je aan 256MB genoeg hebt...

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

Topicstarter
en niet te vergeten;

voorheen toen ik nog de nederlandse xp erop had staan liepen die games wel goed!

Verwijderd

Hoeveel balkjes geheugen heb je? Als je meerdere hebt moet je ze beide eens los testen om te kijken of het probleem door het geheugen wordt veroorzaakt.

En check met Speedfan je temperaturen eens van je CPU en misschien videokaart.

• BizonKid
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-03-2025
Ik heb exact hetzelfde aan de hand.
Pas terug MotoGP2 geinstalleerd, en na een tijdje spelen stopt het beeld (en audio) voor een seconde. Ik speel nu wel niet veel games, maar ik vermoed dat het gekomen is na de installatie van mijn waterkoeling, ongev. 2 maanden geleden. Daarvoor had ik een passieve Zalman koeling op mijn Radeon 9700 (np), wat ook soms al eens een artifact opleverde (alleen in 3D).
De shim is eraf bij die schermkaart, anders maakte het koelblok ook niet genoeg contact, wat dus ook weer artifacts opleverde.

De rest van mijn specs:
XP2700+
Radeon 9700np
512MB 333Mhz geheugen.
Asus a7n8x deluxe

ATI driver: 3.7 (die trouwens altijd goed werkte)

Wat er nog veranderd is: ik heb nu wel een LCD, maar dat het beeld gewoon even stopt is toch geen ghosting....

oh ja, nog even zeggen: ik heb mijn temps altijd aan de hoge kant gevonden voor WC; 42°C idle en 45°C full load, maar da's nog altijd lager dan mijn luchtkoeling ervoor, en dus zeker geen probleem temperatuur?

[ Voor 13% gewijzigd door BizonKid op 12-07-2004 12:03 ]

Pagina: 1