Toon posts:

Computer slaat elke keer af

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Computer start op en naar een paar seconden slaat hij weer af.
Naar een paar minuten wachten kan je hem weer aan zetten, en naar
een paar seconden slaat hij weer af.
Wat kan dat zijn? Voeding misschien?

Verwijderd

het zou volgens mij ook een virus kunnen zijn. Een paar maanden geleden is er een virus geweest die dit soort dingen met je p.c. uithaalde. Ik weet niet meer precies hoe deze heette, maar ik zal eens gaan zoeken.

Verwijderd

Als je tijdens het opstarten naar het bios gaat (op del drukken) en 'm daar laat staan, slaat hij dan ook af?

Wat zijn de temperatuurwaarden in je bios?

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan zelfs niet in de BIOS komen, dus ik zeg wel een paar seconden, maar 2 zou er al veel zijn.

En dat van die virus, dat lijkt me toch sterk......... of kan dat?

Verwijderd

Nope.. als ie nog niet eens in het bios komt, is het geen virus.

Ik denk dat de koeler van je CPU niet goed zit. Moderne PC's hebben een temperatuur-beveiliging, waardoor ze afslaan als ze te warm worden.

Jouw probleem klinkt heel erg als een CPU die te warm wordt, waardoor het systeem zichzelf uitschakelt. En ja, dat kan snel gaan. Zonder koeler is een CPU binnen een halve seconde opgefikt.

Het hoeft dus niet per se je koeler te zijn, maar het heeft er wat mij betreft alle schijn van.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, maar het systeem heeft altijd zo gedraaid.
Op eens doet hij zo vreemd.
Ik heb wel naar de coolers gekeken, maar die draaien gewoon goed.

Verwijderd

Wat ook zou kunnen is een kortsluiting ergens in het hele verhaal.
Het blijft vaak een voor een dingen uitsluiten met zoiets. Pc eens helemaal uit elkaar halen en alles netjes weer in elkaar zetten wil nog wel eens helpen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 juli 2004 @ 20:49:
Ja, maar het systeem heeft altijd zo gedraaid.
Op eens doet hij zo vreemd.
Ik heb wel naar de coolers gekeken, maar die draaien gewoon goed.
Het gaat me niet zozeer om de fan op de koeling, dat die wel draait geloof ik wel.

Als je je computer verplaatst kan het contact tussen de koeler en de core van je CPU verbroken worden. Zeker als deze bevestigd is met een 'thermal pad' itt koelpasta.

Sowieso is het argument 'hij deed het altijd goed' niet echt van toepassing, immers hij doet het nu niet meer :P

Verwijderd

Topicstarter
Hij deed het altijd goed, tsja, dat is ook wel een beetje een onzin argument van mijn |:(

Maar goed, misschien een klodertje nieuwe koelpasta kan wonderen doen?

Verwijderd

Hier staan een hoop handige tips in Hangen en Opstartproblemen troubleshooter
Als je die troubleshooter eens doorloopt is de kans groot dat je achter het probleem komt (en de oplossing vindt ;) ) Mocht je er niet uitkomen op een bepaald onderdeel, dan helpen we je graag verder :)

offtopic:
In elk subforum zijn zulke FAQ's te vinden voor veel voorkomende problemen. Succes ermee iig :)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:18

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GoT Huisregels

Ik mis een paar dingen:

- specs
- wat heb je gezocht?
- wat heb je zelf geprobeerd?

Kijk voorlopig zoals 'Varg' hierboven zegt hier: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.