zoemend geluid op televisie

Pagina: 1
Acties:
  • 443 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• maurits187
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-09-2024
Hallo

Ik heb mijn tv-out aangesloten op mijn televisie, en heb nu last van een heel hinderlijk zoemend geluid op mijn televisie. Ik heb al verschillende dingen geprobeerd om daar van af te komen maar ik krijg het nog niet voorelkaar.

Ik heb dus al de audio kabels direct aangesloten op mijn stereo, maar dan heb ik daar die zoem ook. Ik had eerst alles aangesloten mbv splitters. Zodat ik dan ook op mijn computer geluid heb. Ik heb die splitter er al tussen uit gehaald, maar dat hielp ook niet.

Ik heb een audigy 2 oem geluidskaart. Ik heb het geluid ingesteld op 2.2.1. eax staat uit. Dus ik heb maar 1 audio poort openstaan(die groene). Zou ik alles instellen op 4.1 dan zou ik het geluid niet goed kunnen splitten.

heeft iemand misschien nog tips wat ik kan proberen, of misschien een idee waar het wegkomt

Verwijderd

Dit is een aardlus.
Zet een mantelstroomfilter op de coax aansluiting.
Via de search vindt je veel resultaten op aardlus trouwens.

• maurits187
bedankt voor je snelle reactie,

ik ben niet zo heel erg technisch, maar wat is nou een aardlus, en een mantelstroom filter.

Bedoel je dat mijn stopcontacten niet goed geaard zijn. Ik kwam er net achter dat hij ook zoemt, als ik die kabel in mijn onboard audio uitgang steek. Die uitgeschakeld is.

• maurits187
wat ik trouwens ook soms heb. is dat wanneer ik windows opstart. Dat ik het geluid van mijn televisie door mijn boxen van de pc hoor. Is windows opgestart dan is het weg

Verwijderd

Een aardlus is idd een probleem van de aarde. Eenn tv is niet geaard. Die kun je ook niet aarden.
Daarom moet je een gedeelte van de coax "verwijderen" (de mantel dus). Dit kun je met een mantelstroomfilter, te krijgen bij een electronicazaak (Conrad bijv.).

Het probleem wat je beschrijft van de tv over je speakers, komt me bekend voor. Is denk ik omdat de driver nog niet geladen is. Vaag, ik heb het iig niet (meer).

• maurits187
zou het ook helpen als ik andere audio kabels koop, met van die goud kleurige tulpjes. Ik niet precies de benaming daarvan.

Verwijderd

maurits187 schreef op 08 juli 2004 @ 20:22:
zou het ook helpen als ik andere audio kabels koop, met van die goud kleurige tulpjes. Ik niet precies de benaming daarvan.
Nee, dat is geen oplossing.

• maurits187
Verwijderd schreef op 08 juli 2004 @ 19:47:
Een aardlus is idd een probleem van de aarde. Eenn tv is niet geaard. Die kun je ook niet aarden.
Daarom moet je een gedeelte van de coax "verwijderen" (de mantel dus). Dit kun je met een mantelstroomfilter, te krijgen bij een electronicazaak (Conrad bijv.).

Het probleem wat je beschrijft van de tv over je speakers, komt me bekend voor. Is denk ik omdat de driver nog niet geladen is. Vaag, ik heb het iig niet (meer).
maar het probleem zit trouwens niet in de tv, in de tv heb ik een zoem die je redelijk hoort. Maar als ik het geluid van de computer rechtstreeks naar de stereo doe, heb ik een zoem die op volume 1 echt niet te harden is. Vandaar heb ik uitgesloten dat het probleem in mijn televisie zit. Ik denk dus dat het probleem bij mijn computer zit.

Verwijderd

maurits187 schreef op 08 juli 2004 @ 20:24:
[...]

maar het probleem zit trouwens niet in de tv, in de tv heb ik een zoem die je redelijk hoort. Maar als ik het geluid van de computer rechtstreeks naar de stereo doe, heb ik een zoem die op volume 1 echt niet te harden is. Vandaar heb ik uitgesloten dat het probleem in mijn televisie zit. Ik denk dus dat het probleem bij mijn computer zit.
Heb je dan de tv-out ook aangesloten?
Hoe dan ook, het blijft een aardlus.

• maurits187
Verwijderd schreef op 08 juli 2004 @ 20:26:
[...]

Heb je dan de tv-out ook aangesloten?
Hoe dan ook, het blijft een aardlus.
ja die heb ik wel aangesloten ja. mmmm zou het dan toch in de televisie zitten???

• maurits187
is er trouwens geen andere manier dan een mantelstroomfilter, want als ik het goed gelezen heb, dan moet ik die coax kabel uitelkaar halen en een mantelstroomfilter ertussen plaatsen. ik ben namelijk niet zo technisch.

Verwijderd

maurits187 schreef op 08 juli 2004 @ 20:34:
is er trouwens geen andere manier dan een mantelstroomfilter, want als ik het goed gelezen heb, dan moet ik die coax kabel uitelkaar halen en een mantelstroomfilter ertussen plaatsen. ik ben namelijk niet zo technisch.
Nee, is gewoon een tussenstukje. Doodsimpel.

• maurits187
maurits187 schreef op 08 juli 2004 @ 20:28:
[...]

ja die heb ik wel aangesloten ja. mmmm zou het dan toch in de televisie zitten???
Ik heb net even wat uitgeprobeerd, ik heb de kabel van de tv-out uit de televisie getrokken, en heb de audio kabel(rood, wit) in de stereo gedaan, en hij zoemt nog steeds. Dus het lijkt mij nou dat het puur in die audio kabels zit.

• maurits187
ok

jullie hebben allemaal gelijk, wat ik dus vergeten ben is dat er natuurlijk ook altijd een coax in mijn stereo zit voor de radio.

Ik trek die eruit getrokken, audio kabels van de pc aangesloten op stereo, en wa la weg gezoem.

Bedankt voor de goeie tips en hulp, dus ik ga mij ff zo'n mantelstroom filter bestellen.
Pagina: 1