Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[HDD-based MP3speler(s)] Defragmenteren

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Hey, mijn HDD-based MP3-speler, begint een beetje traag te worden.
Het is een Philipps HDD100 (15GB) MP3 spelertje, en er staan nu (na al wat opruiming te hebben gedaan ;)) nog maar 17 albums op...

Mijn vraag is, als ik hem zou defragmenteren (voor hetgeen er gefragmenteert op staat) verbeterd dit dan ook de performance van mijn MP3-speler? Antwoord is natuurlijk ja, het is en blijft een HDD-based MP3-spelertje, maar je weet maar nooit... ;) En kan het eigenlijk geen kwaad, om hem te defragmenteren?

Dus alles even op een rijtje voor de duidelijkheid:

Probleem:
MP3-speler (Philips HDD100 in mijn geval) word aan de trage kant. Na 'opruiming' presteert de MP3 speler nog niet echt geweldig. Dit wil ik maar al te graag oplossen, maar heb wat vragen:

Vragen:
• Heeft het nut, om HDD-based MP3-spelers te defragmenteren?
• Kan defragmenteren kwaad bij HDD-based MP3-spelers?

Geprobeert:
Tja, heb nog niets geprobeert, omdat ik er niet echt op zit te wachten, om mijn MP3-speler te slopen. Ik heb echter al wel een opruiming gehouden, wat sowieso goed moet zijn geweest voor de performance ;)

Dingen die ik nog meer heb gedaan:
Zoeken... Zowel als bij Google, als op GoT:
[google=hdd mp3speler defragmenteren]
[search=hdd mp3speler defragmenteren]
Echter gaven deze searchqueries mij geen bruikbare informatie, alleen topics over MP3 spelers, en andere (al gesloten) topics, vandaar dit topic... ;)

Disclaimer:
Mocht iemand van jullie nog wat informatie willen weten, dan verneem ik dit graag... ;)

• Raku
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

Ik heb dezelfde mp3-speler. Ik denk dat je wel gewoon kunt defraggen. Het formaat is immers gewoon fat. De firmware enzo gaat er niet kapot van , aangezien die in een verborgen map staat. Mocht het toch mis gaan kun je altijd opnieuw de firmware erop knallen. Ik heb namelijk eens mijn firmware per ongeluk verwijderd :X

Raku

• roelieboelie
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-11 23:35
Vraagje:

Wat bedoel in godsnaam met ''sloom''? sloom opstarten? sloom browsen? of wat anders?

Hoi

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
roelieboelie schreef op 08 juli 2004 @ 19:39:
Vraagje:

Wat bedoel in godsnaam met ''sloom''? sloom opstarten? sloom browsen? of wat anders?
Met langzaam bedoel ik langzaam opstarten bij het aanzetten, zoeken naar liedjes...
Verwijderd schreef op 08 juli 2004 @ 19:45:
Jammer, als je hier nou 'begind' had geschreven had je mooi consequent alle d's en t' in je werkwoordsvervoegingen fout geschreven...

Doe je het erom? Zo ja, dan moet je nog wat beter je best doen...
Ik wil niet vervelend zijn... Maar als je alleen over me spelling komt zeuren... Post dan gewoon niet... :/
We wonen niet in een perfecte wereld weet je... En iedereen maakd fouten... Nou goed? :/

[ Voor 62% gewijzigd door CH4OS op 08-07-2004 19:49 ]

Verwijderd

GJ-tje schreef op 08 juli 2004 @ 19:23:
Hey, mijn HDD-based MP3-speler, begint een beetje traag te worden.
Jammer, als je hier nou 'begind' had geschreven had je mooi consequent alle d's en t' in je werkwoordsvervoegingen fout geschreven...

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Heb net gedefragmenteerd... En moet zeggen, hij is inderdaad een stuk sneller, maar dat kan denk ik ook komen, doordat ik eerst ongeveer de helft aan albums er af had gegooid ;)

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:31

Harrie

NederVlaming

Verwijderd schreef op 08 juli 2004 @ 19:45:
[...]

Sjezus wat een reactie :? Totaal off-topic. Wie weet heeft de TS dyslexie, en kom jij met dit soort opmerkingen... Nogal ongepast dan vind je ook niet?

Maar goed, om weer ontopic te gaan:
TS, als je bij defragmentatie naar het rapport kijkt, staan er dan veel gefragmenteerdfe files? Als dat niet is, zal defragmenteren ook geen zin hebben.
Het kan natuurlijk ook zo zijn dat het programma altijd op een bepaalde plaats op de schijf moet staan, maar dat is lang niet altijd.

Kan je de player gewoon formateren zonder consequenties? Dat zou er op duiden dat het programma niet op de schijf staat, en dat defragmenteren ook geen kwaad zou moeten doen. Je kan dan altijd nog formateren als ie het niet meer doet :Y)

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Harrie schreef op 08 juli 2004 @ 20:11:
TS, als je bij defragmentatie naar het rapport kijkt, staan er dan veel gefragmenteerdfe files? Als dat niet is, zal defragmenteren ook geen zin hebben.
Het kan natuurlijk ook zo zijn dat het programma altijd op een bepaalde plaats op de schijf moet staan, maar dat is lang niet altijd.
Er stond wel veel rood tussen, en een rapport kan ik helaas ook niet meer geven (zie vorige posting van mij)
Kan je de player gewoon formateren zonder consequenties? Dat zou er op duiden dat het programma niet op de schijf staat, en dat defragmenteren ook geen kwaad zou moeten doen. Je kan dan altijd nog formateren als ie het niet meer doet :Y)
Zolang je de speler maar als FAT32 formateerd, kan je hem als MP3-speler gebruiken, formateer je hem NTFS of wat anders, dan kan je hem alleen gebruiken voor data opslag :)

Verwijderd

GJ-tje schreef op 08 juli 2004 @ 20:10:
Heb net gedefragmenteerd... En moet zeggen, hij is inderdaad een stuk sneller, maar dat kan denk ik ook komen, doordat ik eerst ongeveer de helft aan albums er af had gegooid ;)
En hoe zit het met ermee als je er meer albums opgooit? Wordt ie dan weer traag, of blijft ie lekker snel?

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Verwijderd schreef op 08 juli 2004 @ 20:20:
En hoe zit het met ermee als je er meer albums opgooit? Wordt ie dan weer traag, of blijft ie lekker snel?
Dat heb ik eigenlijk nog niet getest... Maar zoals bij elke harde schijf, zou je toch ook zeggen dat hij dan trager zou worden? :? ;)
Heb hem net opgeruimd zit er dus niet echt op te wachten om hem weer traag te maken ;)

• Raku
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

GJ-tje schreef op 08 juli 2004 @ 20:16:
[...]
Zolang je de speler maar als FAT32 formateerd, kan je hem als MP3-speler gebruiken, formateer je hem NTFS of wat anders, dan kan je hem alleen gebruiken voor data opslag :)
Niet helemaal waar , aangezien hij alle mp3's en de firmware in een verborgen map zet. Zodra je formateert is alles weg , dus ook je firmware :P

Raku

Verwijderd

Harrie schreef op 08 juli 2004 @ 20:11:
Sjezus wat een reactie :? Totaal off-topic. Wie weet heeft de TS dyslexie, en kom jij met dit soort opmerkingen... Nogal ongepast dan vind je ook niet?
Forums gaan over communicatie, taal gaat over communicatie. Als iemand een vraag aan (mede) mij stelt kan hij best de moeite nemen om het leesbaar en begrijpelijk te maken.

Gezien zijn volgende post (alle d's en t's goed!) kan hij het best en heeft een opmerking op zijn tijd dus wel degelijk zin.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Verwijderd schreef op 08 juli 2004 @ 20:45:
Forums gaan over communicatie, taal gaat over communicatie. Als iemand een vraag aan (mede) mij stelt kan hij best de moeite nemen om het leesbaar en begrijpelijk te maken.

Gezien zijn volgende post (alle d's en t's goed!) kan hij het best en heeft een opmerking op zijn tijd dus wel degelijk zin.
Ware het niet, dat je niet aan het typgedrag kan zien of iemand dyslectisch is... En of ik dat dan bij de posting er na goed doet, doet er niet toe, want misschien had ik dat wel goed gegokt, als ik dyslectie zou hebben...

En besides... Wat maakt het uit? Je weet dondersgoed wat ik met dat woord bedoel, ook al is het dan wel fout geschreven...

Maar goed, genoeg gezevert over dit...
Als je er verder over wilt praten best, maar niet in dit topic ;)

En ik ben het trouwens ook niet met je eens, dat taal over communicatie gaat... Want telefoneren is ook communicatie... :)

Ik heb trouwens jou net ook niet lopen mierenneuken... toen je de s vergat achter t' of wel? ;)

[ Voor 14% gewijzigd door CH4OS op 08-07-2004 21:30 ]

Verwijderd

GJ-tje schreef op 08 juli 2004 @ 20:50:
[...]
Ware het niet, dat je niet aan het typgedrag kan zien of iemand dyslectisch is... En of ik dat dan bij de posting er na goed doet, doet er niet toe, want misschien had ik dat wel goed gegokt, als ik dyslectie zou hebben...

En besides... Wat maakt het uit? Je weet dondersgoed wat ik met dat woord bedoel, ook al is het dan wel fout geschreven...

Maar goed, genoeg gezevert over dit...
Als je er verder over wilt praten best, maar niet in dit topic ;)

En ik ben het trouwens ook niet met je eens, dat taal over communicatie gaat... Want telefoneren is ook communicatie... :)

Ik heb trouwens jou net ook niet lopen mierenneuken... toen je de s vergat achter t' of wel? ;)
Het gaat niet over een woordje, een foutje maakt iedereen wel eens (ikzelf niet uitgezonderd). Bij jouw postje leek het er alleen op dat het een foutje was toen je het een keer *wel* goed schreef, dat was wat ik probeerde te communiceren.

En die een-na-laatste zin van je kan ik ook niet helemaal volgen, maar dat is meer een kwestie van logica, denk ik.

Wat het topic betreft: Wis gewoon even alle albums en herlaad (gebiedende wijs met een D) ze vanaf je PC, dan ben je gelijk gedefragmenteerd (voltooid deelwoord met een D). Koop volgende keer een MP3 speler die niet met hidden folders werkt (met een T) zodat je gewoon de normale tools kunt gebruiken (de iRiver H120/H140 spelers gebruiken een normale schijf/folderstructuur).

Als ik nog onverhoopte spel- of andere fouten mocht hebben gemaakt mag je me best mierenneuken hoor... (wie kaatst...)

• Haso2000
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-11 06:35
Even een vraagje (ik heb namelijk nog geen HD MP3 speler): ik neem aan dat de Philips geen defragmentatie-programmaatje heeft. Heb je je HD er uit geschoefd en in je PC gestopt?

offtopic:
:/ ik durf nu niet eens meer een tikfoutje te maken. Zullen we het met zijn allen gewoon gezellig houden en ophouden met het muggenziften?

[ Voor 32% gewijzigd door Haso2000 op 09-07-2004 21:22 ]

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-11 21:57

Remy

I usually get 100% accuracy

Xenna, bedankt voor het verprutsen van dit topic met gemiep over spelfouten.

GJ-tje, je mag een nieuw topic hierover openen, deze is al te scheef om echt nog wat leuks te worden.

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.