PC semi power down

Pagina: 1
Acties:
  • 125 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• assass
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 31-07-2024

assass

Salon GoT'er

Topicstarter
Ik heb geen idee waar dit het beste geplaatst kan worden, maar ik heb al sinds lange tijd het volgende probleem met een PC:

Na enige tijd (vooral afhankelijk van wat PC te voorduren krijgt gedurende een periode gebruik) slaat de computer uit, alleen het POWER led'je en het hd led'je blijven nog branden, en de koeler blijft aan. Ook blijft het lichtje van de muis branden en de cd-rom lezer/schrijver lade kan met de knop open en dicht.

Voor de rest gaat het scherm uit (op standby) en is de PC niet meer te gebruiken. Na uitzetten resulteer opnieuw aanzetten in precies dezelfde toestand.

Meestal na een tijdje de PC te laten rusten werkt deze weer naar behoren, tot de computer weer enige tijd aanstaat (afhankelijk van wat PC te voorduren krijgt gedurende een periode gebruik) en na een tijdje weer uit gaat en hetzelfde verhaal zich dus weer voordoet.

Ik heb reeds de koeler vervangen om dit proberen op te lossen. Resulteerde in niks.

Ook een software matige reparatie losde niks op, ondanks format etc. bleef het probleem volhouden.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Wat zijn de specs van de pc en watvoor voeding gebruik je?

Verwijderd

wat zijn de temperaturen??

Verwijderd

Hij probeert niet in hybernate oid te springen?

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-02 17:29
Verwijderd schreef op 08 juli 2004 @ 19:32:
Hij probeert niet in hybernate oid te springen?
Je neemt me de woorden uit de mond. ts: kijk eens na wat je instellingen in het bios en in windows precies zijn met betrekking tot ACPI en energiebeheer

• assass
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 31-07-2024

assass

Salon GoT'er

Topicstarter
ik heb hier een tijd niet meer op gereageerd, maar het is nooit verholpen geweest

alleen momenteel is het helemaal niet meer uit te houden (gelukkig zijn er nog meer pc's in huis) .. het lijkt idd verband te hebben met temperaturen; zo is het nu tijdens de hittegolf om de paar minuten zo dat het systeem weer helemaal wegvalt.

opnieuw starten lukt niet meer, er komt wel stroom op de pc, maar deze start niet op; zou het wellicht aan de CPU kunnen liggen? ik heb deze even eruit gehaald en toen de pc opgestart en de pc start met het mankement op exact dezelfde wijze als bij het opstarten zonder een CPU te bevatten

na een tijdje het systeem te laten 'afkoelen' (althans zo lijkt) werkt het systeem weer maar kort later valt ie weer weg, en volgt het vicieuze cirkeltje oneindig door

het is een (oude idd) duron 1200 waar ik nog speciaal voor een grotere koeler heb aangeschaft, weet daar niet precies specs van, maar op basis van advies hier op GoT heb ik bij het upgraden naar deze 1200 (was eerst 600) een nieuwe koeler aangeschaft, na de upgrade nooit problemen gehad, pas een jaar na upgrade oid

de pc probeert absoluut niet in hybernate te gaan (dit weet ik zeker)

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:22

breinonline

Are you afraid to be known?

Wat voor voeding gebruik je en kijk de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens goed na :)

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Pagina: 1