Toon posts:

RSS feed rendert niet goed

Pagina: 1
Acties:
  • 240 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik Thunderbird 0.7.1 om de RSS feed te volgen met de extension forumzilla051. Nou verschijndt er een witte balk in beeld bij elk bericht op Tweakers.net, Andere RSS feeds werken zonder problemen

Voorbeeld:
http://www.xs4all.nl/~lecramd/RSS.jpg

Is dit een Thunderbird/forumzilla omvolkomenheid of hebben meerdere mensen hier last van

• Yoeri
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
Dat lijkt op een banner, net zoals je soms hebt als javascripts niet helemaal geladen worden, dan krijg je precies hetzelfde uitzicht

Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat dacht ik zelf ook dat het een banner is, opzich niets optegen (i.v.m. de nodige inkomsten) maar het vervelende is dat hij over de tekst staat

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-12 13:40

dawuss

gadgeteer

offtopic:
Waarom gebruik je thunderbird, en niet firefox om RSS feeds te bekijken? Deze plugin kan dat prima.

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Verwijderd

Topicstarter
Omdat ik met thunderbird 3 mail accounts, stuk of 8 rss feeds en 15 usenet groepen volg. m.a.w. 1 programma voor het complete (mijn) wereld nieuws

ps. Firefox gebruik ik ook

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2004 19:11 ]

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Welke feed gebruik je? De onze geeft helemaal niet zoveel informatie. Of je gebruikt een onofficiele (niet-ondersteunde), of je gebruikt een programma dat de weblink binnenhengelt, en dan is het dus een fout in dat programma.

Professioneel Hyves-weigeraar

Verwijderd

Topicstarter
ik gebruik
http://www.tweakers.net/feeds/nieuws.xml

het programma dat ik gebruik heb ik reeds beschreven

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2004 19:33 ]

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Zie, daar staat veel minder in dan in jouw screenshot te zien is. Lijkt me dat Thunderbird een mislukte poging doet om bij een RSS-item de bijbehorende webpagina binnen te halen. Aangezien alle browers dat wel fatsoenlijk kunnen lijkt me dat een bug in Thunderbird.

Professioneel Hyves-weigeraar

Verwijderd

Topicstarter
Ok het gaat dan natuurlijk wel om de plugin die deze mislukte poging doet, Thunderbird zelf heeft hier verder volgens mij niets mee te maken, blijft natuurlijk dat dat ik dit alleen bij tweakers constateer . denk dus dat het niet zozeer een bug is maar dat ik zit met een omhoog gevallen plugin die denk dat een mail programma met HTML ondersteuning hetzelfde is als een volwaardige browser,

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2004 19:45 ]

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06 13:12
Ik denk dat dit komt omdat Thunderbird standaard JavaScript niet gebruikt in e-mails. Aangezien de T.net FP wordt opgebouwd met JS, kan dat voor dit problemen zorgen.

Ga eens naar Tools > Options > Advanced en zet daar "Enable JavaScript in mail messages" aan, en probeer het nog eens. :)

offtopic:
Welke extension gebruik je hier voor? Nooit geweten dat er eentje was die dit kon. :o

edit:
Thunderbird heeft AFAIK een volwaardige Gecko-engine aan boord, dus als het daar aan lag je zou dan ook problemen moeten hebben met Firefox of Mozilla.

[ Voor 18% gewijzigd door Rafe op 08-07-2004 20:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat werkt, heb nog steeds de witte balk maar deze staat nu niet meer in de tekst maar erboven, Rafe your the best

• JohanDM
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-07-2021

JohanDM

Optimist

Waarschijnlijk gebruikt hij forumZilla dat is een RSS/Atom plug-in voor Mozilla Mail en Thunderbird. Ik heb deze ook en had dezelfde problemen, maar ik heb dit opgelost door wat in de JavaScript source te wijzigen. Voor RSS versie 2.x feeds gaat deze namelijk standaard de content van de gelinkte webpagina halen in plaats van de description in de RSS feed te gebruiken.
Bij versie 0.5.1 van forumZilla kan je in de Feed.js de parseAsRSS2 functie aanpassen zodat de item.description in de item.content terechtkomt., dan worden de Tweakers.NET en GoT RSS feeds goed getoond.

"Two things are infinite: the universe and stupidity. And the former I'm not so sure about." -- Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
@JohanDM
ik gebruik inderdaad forumzilla 0.5.1 zoals ook te lezen in mijn start post, Zou jij deze aangepaste file(s) willen mailen naar mij @xs4all.nl. Heb het nu wel goed lopen maar moet daarvoor meer openzeten dan me lief is bij een E-mail programma.

• JohanDM
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-07-2021

JohanDM

Optimist

Verwijderd schreef op 09 juli 2004 @ 17:38:
@JohanDM
ik gebruik inderdaad forumzilla 0.5.1 zoals ook te lezen in mijn start post, Zou jij deze aangepaste file(s) willen mailen naar mij @xs4all.nl. Heb het nu wel goed lopen maar moet daarvoor meer openzeten dan me lief is bij een E-mail programma.
Je mail adres is warzel of lecramd at je provider? Zo ja, check-your-mail.

"Two things are infinite: the universe and stupidity. And the former I'm not so sure about." -- Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt JohanDM heb nu een perfect werkende tekst feed

• JeeDeWee
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-12 00:54
Bij versie 0.5.1 van forumZilla kan je in de Feed.js de parseAsRSS2 functie aanpassen zodat de item.description in de item.content terechtkomt., dan worden de Tweakers.NET en GoT RSS feeds goed getoond.
Inmiddels is er versie 0.8 van Thunderbird en die bevat een ingebouwde RSS functie. Echter met deze functie heb je weer identieke problemen. Ik heb gezocht naar een feed.js maar die blijkt niet te bestaan in deze Thunderbird versie.

Is er bekend hoe je de Tweakers feed goed krijgt in Thunderbird 0.8?

Bedankt,
JdW

• Harm
  • Niet online
Probeer het ook eens hier te vragen: Thunderbird, wat vinden we er van? :) .

Verwijderd

Thunderbird niet gebruiken als browser. Een platte preview van de tekst kan wel, maar als je het complete bericht wilt lezen moet je het maar gewoon in een browser lezen en niet in een mail client.

Verwijderd

De rss feed valideert op dit moment niet:
http://feedvalidator.org/...s.net%2Ffeeds%2Fmixed.xml

Onder andere:
Your feed appears to be encoded as "ISO-8859-1", but your server is reporting "iso-8859-15"

hopelijk is het makkelijk te fixen

• Harm
  • Niet online
We know :) , maar als je het gefixt wil hebben is Devtrack the place to be :) .

Verwijderd

Misschien heeft het met het niet valideren te maken,
maar de pubdate van de GOT rss-feed loop 2 uur achter op wat de site zelf zegt.

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
GoT != frontpage, daarvoor kan je beter in Lieve Adjes zijn.
Pagina: 1