Toon posts:

welke koeling kan ik het beste kopen??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
mijn configuratie:

Moderbord:Tyan Tiger MPS2460 (Dual)2xSockt A.AMD 760xMP DDR Dualprocessor :2x AMD Athlon MP 2400+ Fsb 266 Boxed
Kast: coolermaster centurion black
Voeding: 400W chieftec
DVD Speler: MIS 48X16 d16 RETAIL ZWART
Diskdrive 3 1/2
ATI RADEON All In Wonder 7500 met TV Tuner 128MB kaart
Harde Schrijven IDE:IBM 60 Gb 7200 rpm
Geheugen kingston 1024 MB pc2100 registered geheugen

wat doe ik met mijn pc: Ik gebruik hem in de tijd dat ik naar school moet meestal als 3d teken systeem (inventor en solid works) en in de vakanties speel ik er vaak spellen op.. redelijk oude (counterstrike).

mijn probleem: Ik heb dit systeem net overgekocht van een bedrijf wat failliet is gegaan, maar ik vindt mijn processor en voeding wel heel warm worden (ik heb de temperatuur niet opgemeten) maar wat kan ik het beste eerst gan koelen en wat voor een koeler kan ik het beste gebruiken (voor de cpu moet ik wel 2 dezelfde koelers hebben natuurlijk en ze mogen per stuk niet teveel ruimte innemen. ze moeten er ook een beetje mooi uitzien want ik wil nog een window is mijn kast maken

mijn budget ongeveer 150 euro

• MonkeySandwich
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-02 12:48
Heb je gaten naast de sockets?

Verwijderd

hoe kan je weten of het warm is als je de temperaturen niet uitleest?

Verwijderd

Topicstarter
neej, er zitten geen gaten naast mijn socket zal ff picture zoeken van mn moederbord en die ff erbij zetten is wel zo handig ;)

Verwijderd

Topicstarter
ftp://ftp.tyan.com/img_mobo/i_s2466.tif

das plaatje van mn mobo... en dat van die temp heb van een vriend van mij die bij de lokale pc boer werkt gehoord dat als je bij amd je vinger er niet op kunt houden (op het koelblok) is die te warm en aangezien ik dat bijna niet meer kan... en ik liever het zekere voor het onzekere neem (het is geen goedkoop systeempje)

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Lees de DOC FAQ eens, en dan met name het stukje over de beste koeler en airflow in je kast. Zijn je vragen nu beantwoord? :)

ps. goede koeling hoeft niet veel te kosten hoor. 2 Spire Whisperrocks en een extra casefan heb je ook voor €30 ofzo :P

[ Voor 16% gewijzigd door MadMarky op 08-07-2004 18:58 ]

🖥️ | 🚗

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Hij is pas te warm als hij vastloopt >:)

Verwijderd

Topicstarter
ja ok... maar hoe leg k t uit... moet eigenlijk in 2 forums staan dit want het moeten ook mooie koelers zijn (casemodding) maar ze moeten ook goed koelen en cker niet veel ruimte innemen want dan komen ze tegen elkaar aan :S

• Silentpuma
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-11-2025

Silentpuma

To much mind...

Verwijderd schreef op 08 juli 2004 @ 20:23:
ja ok... maar hoe leg k t uit... moet eigenlijk in 2 forums staan dit want het moeten ook mooie koelers zijn (casemodding) maar ze moeten ook goed koelen en cker niet veel ruimte innemen want dan komen ze tegen elkaar aan :S
Dat zou ik niet doen want dat wordt over het algemeen niet op prijs gesteld hier op GoT B)

En voor de rest, tja, het is jammer dat het mobo niet van gaten is voorzien anders waren de mogelijkheden legio. Een klein avondje Googlen zal denk een hoop duidelijk maken. Er zijn genoeg reviews op het www..

[ Voor 21% gewijzigd door Silentpuma op 08-07-2004 20:40 ]

Use the Search Luke...

• justice strike
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-02 15:49
ik heb dat moederbordje.

waar je het meeste op moet letten is dat de koeler niet te groot mag zijn. Ik heb twee silverados erop gezet (toentertijd de enige stille oplossing die erop paste)

je kan kijken of de zalman koelertjes erop passen (die flower past zeker niet)

je hebt genoeg aansluitingen voor 3 pin fans, gebruik ze dan ook. Afgezien van de 2 cpu fanaansluitingen, kunnen alle andere aangestuurd worden (wat dus betekent dat je ze minder hard kan laten draaien en dus temp afhankelijk kunt maken)

//edit
ik bedenk nu net dat je met waterkoeling ook al een heel eind kan komen, en dan is het nog stiller ook :)

[ Voor 11% gewijzigd door justice strike op 09-07-2004 02:12 ]

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

Verwijderd

Topicstarter
ik ben een tijdje weg geweest en heb een btje rongezocht, maar waarmee kan ik een amd MP vergelijken?? want als ik koelers bekijk staan deze soorten erbij:
Athlon XP
Barton Athlon XP
Palomino Athlon XP

er zit namelijk een groot verschil tussen met wat voor een koeler ik nodig heb voor een processor en ik heb geen zin in een mooi gebakken processor :X 8)7

Verwijderd

Een athlon MP is een speciale CPU voor MultiProcessor systemen. Tja, je kan 'm vergelijken met een normale XP, volgens mij met een T-Bredcore. Maar wat is je probleem? Je koopt een PC van een bedrijf waar dat ding werkend heeft gestaan. Dat ie wat warmer wordt, is normaal omdat er niet 1 maar 2 warmtebronnen inzitten. Een goede airflow in de case zou het probleem behoorlijk moeten oplossen. Waarom moeilijk doen als het ook makkelijk kan?

Verwijderd

Topicstarter
eindelijk temps gemeten kwam op site van tiyan proggi tegen waar t heel makkelijk mee gaat :S
temps gwoon onder windows doe nix bijzonders btje mp3tjes afspelen en downloaden..

cpu1: 45 graden
cpu2: 54 graden
agp: 32 graden
ddr: 29 graden

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:26

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Mmm nog niet echt om je heel erg zorgen te maken. Mijn Athlon (TB) 900 Mhz heeft op het ogenblik een temp van 55C, maar deze stijgt niet veel harder als ik hem aan het werk zet. Kijk eens op deze site : http://balusc.xs4all.nl/ned/har-cpu-amd-k7.html jouw processoren en hebben een MAX. temp van 90C.

Dus mochten jouw processoren veel heter worden als je ze echt aan het werk zet dan zou je er iets aan kunnen doen, anders lijkt mij dat deze temperaturen best acceptabel zijn. Overigens de MP processoren zijn heethoofden, net zo als de eerste XP processoren dat waren.

Overigens een extra fan achter in de behuizing of in het zij-paneel doet wonderen. Je moet de fan wel de lucht uit het systeem laten halen en niet er in.

edit:
Ik heb zelf net de Demo van 3D Mark 2003 een stukje laten lopen temp komt niet boven de 58C uit. De max. temp van mijn processor is ook 90C.

[ Voor 24% gewijzigd door _Dune_ op 31-07-2004 00:32 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Pagina: 1