Toon posts:

Externe hardeschijf voor digitale camera?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb even een vraagje:
Ik heb een digitale camera (HP Photosmart R707) en hierbij behalve de 16MB (geloof ik) aan intern geheugen ook nog een 128MB SD kaartje.
Nu ben ik van plan om meer geheugen te kopen omdat ik, zeker op vakantie, wel meer foto's maak dan op het kaartje passen (wil graag 5 MegaPixels hoge kwaliteit nemen, want ben grafisch ontwerper en wil sommige foto's op het grootste formaat wat ik kan krijgen).
Het probleem is dat ik ook niet zo even m'n laptop mee wil nemen op vakantie om zo het kaartje te legen, dus dit is geen optie.

Nu heb ik ergens een externe hardeschijf gezien die niet via UBS op je PC aangesloten hoeft te worden, maar waar gewoon een SD kaartje (en ook andere soorten kaartjes) in gestopt kan worden. Hier kon maarliefst 200GB op. Nu koste dit apparaatje ook wel 300 euro.

Ik vroeg mij af hoe groot het aanbod in deze externe hardeschijven met grote opslagmogelijkheid is (waar je dus direct een kaartje in kan doen en niet via de PC/laptop hoeft te werken). En waar ik dit het beste kan vinden.
Het liefst zou ik het boven beschreven model willen, maar dan met iets van 100 of 50 GB zodat ie ook iets goedkoper is.

Weet iemand hier meer van?

Verwijderd

zo iets bv

op CD/R RW http://www.apacer.com/apa...html/disc_stone_cp200.asp

het is al een begin. Ik weet dat er een aantal producenten zijn, maar ik kan er niet opkomen dewelke 8)7

Edit, google is my friend

http://store.compuvest.biz/601000930-02.html of die hier te verkrijgen is is weer de vraag

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2004 21:13 ]

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11-2025

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Of het bestaat, weet ik niet maar het zou me niet verbazen dat een beetje erg handige tweaker met behulp van een oude 8MB CompactFlash-kaart (of andere hoeveelheid geheugen) gewoon een normale harde schijf aan een camera kan hangen.... Gewoon 1 op 1 doorlussen met een kabel door de camera naar buiten toe en daar een harde schijf MET voeding plaatsen....

Verwijderd

Ik zou deze vraag stellen in het fotografie forum :) , imagetank lees je wel eens wat over, geen ervaring mee maar het doet wat jij er mee wil.
Overigens is 300 euro toch een bedrag waar je niet van op moet kijken denk.