Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Feature] Custom Template-mogelijkheid (voor abo's)

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik weet dat het maken van een template een klote-klus schijnt te zijn, maar op GoT hebben we toch een groot aantal Tweakers die écht wel verstand van zaken hebben. Dat moet denk ik dus niet zo'n probleem zijn.
Verder is de template-documentatie prima op React.nl te vinden, dus dat moet ook geen probleem zijn.

Ik zat dus te denken aan een optie waardoor je custom template-files kunt uploaden en/of in je MyReact/Template-Manager kunt editen.

Mocht het compleet mis gaan, dan is er uiteraard wel een failsave nodig waardoor je op de standaard template uit komt. (/forum/resettemplate-scriptje ofzo).

Misschien een hebbedingetje voor de abo's? :)

Verwijderd

edit: laat maar, echt helemaal verkeerd gelezen. |:(

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2004 17:51 ]

• -Lars-
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Uploaden in de zin van op een GoT-server zetten? Ik denk dat het uiteindelijk veel te veel ruimte in zal nemen.

Ook is er enorm veel 'getweakt' aan GoT en daarom passen de standaardReact-templates niet goed bij GoT. Waarschijnlijk past de documentatie dan ook niet helemaal bij GoT. (Correct me if I'm wrong)

Verder is het inderdaad, lijkt mij, een heel groot karwei, en zal er dus weinig gebruik van worden gemaakt.

• Osiris
  • Niet online
-Larz- schreef op 08 juli 2004 @ 19:17:
Uploaden in de zin van op een GoT-server zetten? Ik denk dat het uiteindelijk veel te veel ruimte in zal nemen.
Usericons worden at the moment ook op de T.net servers gezet. Waarom niet een soortgelijke manier voor templates? :)
Ook is er enorm veel 'getweakt' aan GoT en daarom passen de standaardReact-templates niet goed bij GoT. Waarschijnlijk past de documentatie dan ook niet helemaal bij GoT. (Correct me if I'm wrong)
Daar heb ik zelf ook geen verstand van. Dat zou iemand van Parse/GoT Admins moeten bevestigen.
Verder is het inderdaad, lijkt mij, een heel groot karwei, en zal er dus weinig gebruik van worden gemaakt.
Een standaard-template waar men aan zou kunnen knutselen zou handig kunnen zijn :)

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:23

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Dit is al diverse keren gevraagd maar ik verwacht niet dat het gaat komen. Wie gaat er nou uuuren werken aan een leuke template voor op GoT. En denk ook eens aan de beveiliging ervan zodat niet iemand alsnog met wat hidden veldjes z'n gang kan gaan....

Tevens ben ik van plan op een ander react forum templates aan te passen en de bugs eruit te halen (vooral diat ie naar een map wordt gelinked), en heb van die forumbeherder gehoord dat "het niet ff iets simpels is..."

[ Voor 32% gewijzigd door AW_Bos op 08-07-2004 19:27 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

• Osiris
  • Niet online
AW_Bos schreef op 08 juli 2004 @ 19:26:
Dit is al diverse keren gevraagd
Search vond nix in BUG.. :o
maar ik verwacht niet dat het gaat komen. Wie gaat er nou uuuren werken aan een leuke template voor op GoT.
Ik :P En wellicht meerdere mensen die wat van scripten afweten :)
En denk ook eens aan de beveiliging ervan zodat niet iemand alsnog met wat hidden veldjes z'n gang kan gaan....
Hidden veldjes? Als ik nu op File - Save As druk, dan kan ik toch ook vanalles aanpassen? Security lijkt me totaal geen punt eigenlijk..
Tevens ben ik van plan op een ander react forum templates aan te passen en de bugs eruit te halen (vooral diat ie naar een map wordt gelinked), en heb van die forumbeherder gehoord dat "het niet ff iets simpels is..."
Ik zei al dat het niet simpel was :)

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-11 22:17

chem

Reist de wereld rond

De security is helaas wel een punt. Er zijn nog aardig wat zaken die via een .php file lopen (zie http://www.react.nl/index.php?PageID=60) en waar men dus de meest akelige dingen mee kan doen.

En er zijn ook absoluut geen plannen om van de functions-file af te stappen.

Wel kunnen abonnee's met 1.9.3 een externe stylesheet aan de base_grey template hangen. Mocht crisp dit ook bij de nieuwe, nog te komen, template inzetten - dan kan er met een goed uitgedachte XHTML structuur heel veel aangepast worden.

Als t.net een officieel verzoek indient kan er evt. gekeken worden naar bv XSLT.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:37

crisp

Devver

Pixelated

Ook voor de silvertemplate komt straks de mogelijkheid er je eigen CSS aan te hangen, en that's as far as it goes.
De nieuwe template krijgt een dusdanige structuur dat daarin met CSS nog veel meer te tweaken valt :)

Intentionally left blank

• Osiris
  • Niet online
;( React is bloated :P

En het is zeker geen optie om die extra functies uit te kunnen láten zetten (dus bijv if ($custom_template))? Zo van: "Jij wilt een eigen template maken? Dat kan.. Maar dan kun je geen gebruik maken van alle extra features." Of worden er in standaard-templates al een paar dozijn aan fuctions gebruikt?

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-11 22:17

chem

Reist de wereld rond

In de functions-file van base_grey staat 548 regels aan code, waarvan sommige functies bv de pulldowns/nummers van de paginering genereren, de quote-buttons bij reacties onderaan een reactie-scherm jtml2js'en, en wat andere kleine functies.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

De functions.inc van GoT is inmiddels al bijna 1200 regels, en daarin worden ook een aantal dingen afgehandeld voor GoT-specifieke zaken/features die we niet of moeilijker via de templates kunnen regelen (o.a. de afvraging voor abbonnee-features).
Kortom: custom templates kunnen en willen we ook niet toestaan; wel willen we de mogelijkheid creëeren om via CSS zoveel mogelijk de layout te kunnen tweaken, en in React 1.9.3 komt er al een mogelijkheid voor abbo's om hun eigen CSS aan GoT te hangen. De mogelijkheden daarvan zijn al behoorlijk groot als je kijkt naar de reeds aangeboden styles onder de silver template.

Intentionally left blank

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

afgehandeld dus lijkt me :)

Intentionally left blank

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.