[SUSE 9.1] Installatie loopt vast op Dell PowerEdge 2400

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:51

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Topicstarter
Op het werk ben ik bezig met een installatie van SUSE 9.1 Linux op een PowerEdge 2400/800mzh/Raid controller/SCSI cdrom/256mb ram/.

Het probleem wat ik tegen kom is dat als ik SUSE aan het installeren ben dat hij vast loopt op +/- 2%.

Dit probleem heb ik bij installatieprocedures:

- Installation
- Installation without ACPI (noacpi)
- Installation Safe setting (nodma noacp noacpi)

Bij de installatie formateerd hij prima de schijven (1x linuxfs en swap (128mb)). Ook heb ik bijvoorbeeld alleen minimale installatie gekozen. Mocht helaas niet baten.

Nu heb ik geprobeerd om de handmatig installatie op te starten maar hier krijg ik de cdrom speler niet als bron van setupbestanden aan de praat. Ik bedoel hiermee dat suse niet de goede module kan laden.

Ik loop behoorlijk uit de opties hier. Suse geeft zelf nog een optie om de RAMdisk te "forcen" bij installatie. Maar dit kan alleen in de handmatig installatie, maar ja die krijg ik dus niet aan de praat.

Iemand ervaring hiermee?

ps: Dell PowerEdge 2400 heeft niet op zijn Openmanager Server Assistent cdrom een serversetup voor SUSE Linux 9.1. Wel voor Redhat.. maar goed die hebben nou eenmaal niet.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TukkerTweaker
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:16
klint als een disk error, kan het zijn dat hij bepaalde packages niet kan installeren?
Probeer anders vanaf harde schijf te installeren.
P.s. zit er bij suse ook een mediumchecker?

[ Voor 15% gewijzigd door TukkerTweaker op 08-07-2004 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Topicstarter
Hij stopt op een glib package... maar deze heeft kde nodig .. geeft hij aan als ik hem niet mee wil nemen met installeren.

Ik zal even kijken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TukkerTweaker
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:16
The Real Falcon schreef op 08 juli 2004 @ 17:42:
Hij stopt op een glib package... maar deze heeft kde nodig .. geeft hij aan als ik hem niet mee wil nemen met installeren.

Ik zal even kijken..
Het je echt een X - envoirement nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Topicstarter
Nou ik heb dus ook geprobeerd om een minimale installatie te doen.. (zonet) en daar word dus alleen de linux kernel and wat modules geinstalleerd.. en ja hoor daar loopt hij ook vast... en sla ik me zelf even voor me kop want ik bedenk me net dat ik het bestand niet heb opgeschreven waar hij op vast liep |:(

Ik heb het liefst wel een X enviroment nodig. Vanwege een aantal users die via terminal sessie gebruik gaan maken van een linux applicatie en zelf vind ik het toch ook prettig

[ Voor 24% gewijzigd door Falcon op 08-07-2004 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baziel
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 26-01-2023
hoi, bij mij had ik
code:
1
 kernel (hd0,0)/vmlinuz root=/dev/hda2 vga=normal splash=silent desktop resume=/dev/hda3 showopts acpi=off pci=usepirqmask

nodig om te starten
en ik heb alles wat ik niet echt echt nodig had uitgeschakeld
(usb,firewire, onboard sound,serial,parallel)
ik had allerlei irq geneuzel
(nog steeds wel, maar hij doet 't verder best goed )
komt ie verder weet je in ieder geval waar het aan ligt...

Baziel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Topicstarter
Ik ben nu bezig met de Diagnostische tool van Dell Openmanage Server Assistent om alles te testen.

Hopelijk is het gewoon een hardware fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Topicstarter
Nou deze test doet wonderen. Er worden inderdaad fouten vermeld op de cdrom speler. Het ziet er na uit dat een andere cdrom speler wonderen gaat doen of (en dat hoop ik niet) de scsi controller is na de k**te.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Topicstarter
Nou het ziet erna uit dat hij toch goed is. Helaas Baziel jouw opmerking maakte ook geen verschil.

Ik wil nu proberen om alle bestanden op de hardeschijf te zetten en dan daar vandaan op te starten. Maar hoe krijg ik de bestanden op mijn hardeschijf? .. dan heb ik toch eerst een bootdisk met scsi module Adaptec Raid nodig.

Dit zal wel simpel zijn.. maar kan iemand mij op weg helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 26-08 12:33

Shuriken

Life is all about priorities

Je kan proberen een netwerk installatie te doen. Je kan de bestanden dan van NFS/FTP/HTTP halen.

Meestal kan je bootdisk maken vanuit de directory /boot op de cd. Op de SLES 8 cd staat er in de directory /dosutils een bestandje genaamd rawrite. Daarmee kan je de bootdisk image en eventuele modules naar een fdd schrijven. Voor SUSE 9.1 zal het wel hetzelfde zijn. Kijk dus ff in de /boot directory in de README.

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Topicstarter
Oplossing heb ik gevonden!!! :) .. Het blijkt dat mijn Reiser FS niet goed kan om gaan met SCSI module en deze er uit klapt.

Dank zij deze mailinglist: http://lists.suse.com/arc...nstall/2003-Oct/0029.html

Pagina: 1