[2K server] Monitor instellingen

Pagina: 1
Acties:

• B-Man
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik zit met het volgende: ik kan niet meer lokaal (met directe monitor + tb) inloggen op mijn win2k server, aangezien de LCD monitor aangeeft (out of range). Leuk, dacht ik, dan log ik even in onder safe mode, en verander ik de maximale frequenties naar 60Hz, dan zit ik altijd goed (moet via safe mode kunnen, dat staat zelfs letterlijk in de helpfile).
Nadat ik de server in safemode gestart had, zag ik dat ik deze instellingen helemaal niet kan wijzigen in safe mode (windows laadt dan een generieke "safe" driver).

Ik kan wel via Remote Desktop inloggen, maar kan ook dan niet bij de instellingen voor de lokale monitor.

Kan iemand me vertellen hoe ik deze instelling kan wijzigen?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Je kan wel je display-adapter weggooien in safe mode - hiermee wordt bij een reboot de videocard opnieuw herkend en opnieuw geinstalleerd - in de juiste video mode :)

• B-Man
  • Niet online
Hmm, zal dat eens proberen dan.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Niet altijd nodig.
Je kan ook in je registry je display settings aanpassen.

Kijk maar eens in
code:
1
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Hardware Profiles\Current\System\CurrentControlSet\Control\VIDEO

rond.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• B-Man
  • Niet online
Ik zag dat in de device manager gewoon "plug & play monitor" stond, en ik heb daar nu een flat panel (1024x768) van gemaakt, maandagochtend maar eens verder naar kijken.

BackSlash: toch bedankt, mocht dit nog niet helpen, zal ik daar zeker eens naar kijken.