Toon posts:

reset problemen met ASUS A7N8X-VM

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wi kan me helpen met het volgende. Ik heb net een extra systeem in elkaar gezet met de volgende specs:

Asus A7N8X-VM moederbord (nForce2 IGP)
AMD Athlon XP 2500
2x Twinmos 256 MB PC3200 DDR ram
Mycom kast + 300W voeding
Maxtor 120 GB 8mb cache
HP cd-writer (oud model)

Na een kale windows XP installatie (voor en na installatie van de bijgeleverde drivers) reset de PC op bepaalde momenten.

Wat heb ik al gedaan (volgens de FAQ)?
1. Ik heb de meeste apparatuur losgekoppeld om te kijken of het aan de voeding zou kunnen liggen maar daar ben ik nog niet echt uit. Ik heb een ander systeem met een een Athlon XP 2500, MSI nForce2 moederbord met IGP, 2 maal Corsair 256 MD PC2700 DDR, 300 watt voeding, Maxtor 120 GB 8mb cache, en 2 maal een cd-rom speler en die loopt prima met een 300 watt voeding?
2. Ik heb de Twinmos geheugenmodules verwijderd en er een corsair module voor in de plaats gezet (pc2700 ipv pc3200 weliswaar) maar de problemen blijven dan identiek.
3. Ik heb de kast opengezet en een extra fan geinstalleerd, maar het lijkt niet de temperatuur te zijn. Resets komen al direct na een ‘koude pc’ voor en kan ik ook forceren.

Frappant is dat ik de reset ook kan ‘forceren’. Als ik bij beeldscherimstellingen / schermbeveiliging de dansende lijnen kies dan vertekend het beeld en na een seconde of wat reset de pc. Als ik ‘voorbeeld’ van de dansende lijnen selecteer dan reset de pc meteen. Bij het opstarten van windows wordt de wallpaper ook niet altijd goed ververst?

Mijn idee is dat het iets te maken heeft met de geintegreerde grafische chip (nForce IGP 64mb). Ik heb alle BIOS instellingen die er voor deze chipset zijn al uitgeprobeerd, maar dat lijkt ook niet te helpen?

Iemand een idee? Ik word er gek van... )-;

• vinnie1908
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-08 12:21

vinnie1908

Appel != peer

Probeer het eens met een sterkere voeding, lijkt er op dat wanneer je de chip op het moederbord gaat belasten (video) dat hij teveel trekt en eruit klapt.

"Sometimes I have a difficult time handling myself in social situations. I just start scampering around neurotically, frantically jumping all over guests. I think it all goes back to when I was raised in the wild by miniature schnauzers."

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Even het vinkje uitzetten, misschien krijg je dan wel een foutmelding waar we meer mee kunnen:

Systeemeigenschappen -> Geavanceerd -> bij Opstart- en herstelinstellingen naar Instellingen -> De computer automatisch opnieuw starten

Dat vinkje dus weghalen.

Wat ook mogelijk is, is dat je cpu nét te weinig spanning krijgt, dus misschien moet je de Vcore met één stapje verhogen.

de FAQ heb je ook al doorgenomen?

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Succes :)

Toen waren beige computers heel gewoon.

• wiske80
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-04-2024

wiske80

Solid

Jeetje.... ik heb precies hetzelfde probleem!!

Ook hetzelfde mobo en Athlon 2500+ met 1 reepje van 256 DDR Pc2700 Infineon mem!

En het ging bij mij ook al fout tijdens installatie van WinXP... ineens flapten de blauwe schermen erin!

Ik heb wat gezocht en leerde dat ik moet kijken wat de BSoD zeggen! Dat zal ik morgen bestuderen , misschien wordt ik wat wijzer daaruit!

Maar als iemand anders al wat meer weet over eventuele oorzaken, reageer gerust!

• Skerekrow
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online
Blauwe schermen tijdens de windows install komen waarschijnlijk door een foute bios instelling (in het onderstaande geval een foute FSB rate).
Ik had laatst eenzelfde rebootprobleem bij een a7v8x-x. En daar kwam het door de vid-kaart. Ben er ook dagen mee bezig geweest en ben er achter gekomen dat het aan de bios ligt. Een biosupdate was voor mij de oplossing. Als je dan nog reboots hebt ligt het aan de windows install.

[ Voor 12% gewijzigd door Skerekrow op 20-07-2004 23:43 . Reden: verduidelijking ]

• PacinoAllstars
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09-08 21:11
kijk is in je bios bij de optie top performance en schakel deze uit ik weet bijna zeker dat als deze op enabled staat hij de boos doener is!

Verwijderd

Topicstarter
Hmm..

Wat gezocht op internet en blijkt dat de A7N8X-VM/400 nogal selectief is met het merk en type geheugen. Er schijnen alleen bepaalde reepjes geheugen in te gaan, anders behoud je de resets. Klopt volgens mij ook wel, want ik krijg soms rare streepjes op het scherm, of de pc floept er uit als ik de nvidia IGP plots belast.

Dus ik zal binnenkort ander geheugen er in stoppen, en eens kijken of dat werkt.
Je schijnt ook de IGP van het moederbord uit te kunnen zetten, en er een aparte videokaart in te kunnen zetten, zodat de resets niet meer voorkomen (dan gebruikt de IGP ook het interne geheugen niet meer)

Ik zal binnenkort de resultaten laten weten.
Pagina: 1