Toon posts:

weg val wifi

Pagina: 1
Acties:
  • 207 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hee

ik heb een probleem ik heb een draadloos nerwerk aan gelegt
(wel veel werk met die kabel's 8)7 )
peer to peer dus 2 pc's onder router maar wel internet de deelt gaat allemaal goed nu is er nog een klein probleempje op de hooft pc (waar het internet binnen komt) valt steeds de verbinding weg

hoofd pc p4 3.0Ghz 512ram iee802.11G win xp pro
pc2 amd 2100+ 256ram en ook ieee802.11G win xp pro

ongeveer elke 10seconde valt hij weg en verbind weer

help mij en ik ben u dankbaar _/-\o_

groetjes patrick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hark_k
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:18
Welk kanaal gebruik je en heb je dit ook zonder enige vorm van encryptie enzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik gebruik geen kanaal ik heb hem op automatich staan

en ik gebruik en 128bit sleutel en ik heb elke keer wel verbinding en ook goed maar dan valt hij weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Zet em dan eens handmatig vast op een kanaal, en zet je beveiliging (tijdelijk!) uit, om zo dingen uit te sluiten.
Welke software gebruik je voor het wifi-kaartje? Aparte of de standaard windows configuratie?
Wat is de afstand tussen de pc's en zijn er eventuele obstakels tussen de pc's?

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik zal het eens proberen om de chanalen vast te zetten en de beveiliging uit en ik gebruik gewoon de win software (wat is er nog meer voor optie naast de bijgeleverde troep )

de afstand is denk ik 5 meter maar er zit een betonen vloer tussen
het is schuin op hoog
(erg?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hark_k
Verwijderd schreef op 08 juli 2004 @ 16:56:
ik gebruik geen kanaal ik heb hem op automatich staan

en ik gebruik en 128bit sleutel en ik heb elke keer wel verbinding en ook goed maar dan valt hij weg
Je gebruikt altijd een kanaal, maar de software kiest er zelf een :) Zet hem eens handmatig op een kanaal, niet aan de buitenkant van het spectrum. Gebruik bijvoorbeeld kanaal 6. En probeer het idd eens zonder de encryptie, zoals al gezegd is.

Edit:
Bij sommige kaarten ben je uitsluitend aangewezen op de Windows XP Wireless Zero conf., dus het is goed mogelijk dat er geen andere software bij zit.

[ Voor 14% gewijzigd door Hark_k op 08-07-2004 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
Verwijderd schreef op 08 juli 2004 @ 17:05:
ik zal het eens proberen om de chanalen vast te zetten en de beveiliging uit en ik gebruik gewoon de win software (wat is er nog meer voor optie naast de bijgeleverde troep )

de afstand is denk ik 5 meter maar er zit een betonen vloer tussen
het is schuin op hoog
(erg?)
Die afstand zou denk ik geen probleem moeten zijn, ik heb zelf een soortgelijk netwerkje opgezet,met 3 pc's, waarvan er een internet deelt. De pc boven, staat 2 verdiepingen hoger, en ook met betonnen vloeren.
Zit trouwens de antenne van het wifi-kaartje wel goed aangedraaid? Ik heb namelijk wel eens gehad dat de openingen van de pci-sloten van de kast, niet mooi op een lijn stonden met het kaartje, waardoor de antenna er niet helemaal goed op kon. Uiteindelijk heb ik dat aluminium tussenstukje van de kast afgezaagd,en toen had ik ineens een veel beter bereik.

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
?? ik denk dat ik het nit snap bedoel je of de antene haaks op de pci kaart staat of dat hij recht naar achter wijst van als bedoel dat hij er haaks op moet staan dat heb ik ook een probleem hij is zo scheef als ik weet niet wat

?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hark_k
MaximusTG schreef op 08 juli 2004 @ 17:09:
[...]
Zit trouwens de antenne van het wifi-kaartje wel goed aangedraaid? Ik heb namelijk wel eens gehad dat de openingen van de pci-sloten van de kast, niet mooi op een lijn stonden met het kaartje, waardoor de antenna er niet helemaal goed op kon.
Het feit dat de verbinding wel goed is in die 10 seconden zegt mij dat dit niet zo snel het probleem zal zijn. Hoeveel Mbps en signaalsterkte heb je dan btw? Qua afstand e.d. moet het wel goed zitten, dus ik denk niet dat de antenne het probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik ben nu achter pc 2 (boven) gaan zitten en hij doet het al een stuk beter met een vast kanaal ik ga nu eens even kijken of ik die antene goed kan krijgen

ik krijg net een bericht dat ik moet eten jongens (en meiden alss die er ook zijn) al vast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
Verwijderd schreef op 08 juli 2004 @ 17:15:
?? ik denk dat ik het nit snap bedoel je of de antene haaks op de pci kaart staat of dat hij recht naar achter wijst van als bedoel dat hij er haaks op moet staan dat heb ik ook een probleem hij is zo scheef als ik weet niet wat

?
Nee dat maakt niet zoveel uit,ik bedoelde dat je zo'n antenne erop schroeft,en dat ie bij mij eerst niet helemaal vast geschroefd zat, omdat er iets tussen zit.

@Marco K:
Je hebt volgens mij wel gelijk, ik wou het alleen maar uit sluiten. Ik heb zelf een 802.11b netwerk, 11 Mbps dus. De signaalsterkte wisselt van medium tot low. Maar de verbinding is verder best stabiel. Hij schakelt natuurlijk wel automatisch terug naar een wat langzamere snelheid als het signaal heel erg zwak wordt. Maar het is iig snel genoeg voor het internet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hark_k
MaximusTG schreef op 08 juli 2004 @ 17:22:
[...]
@Marco K:
Je hebt volgens mij wel gelijk, ik wou het alleen maar uit sluiten. Ik heb zelf een 802.11b netwerk, 11 Mbps dus. De signaalsterkte wisselt van medium tot low. Maar de verbinding is verder best stabiel. Hij schakelt natuurlijk wel automatisch terug naar een wat langzamere snelheid als het signaal heel erg zwak wordt. Maar het is iig snel genoeg voor het internet,
Uiteraard :) Maar waar het mij om gaat, is dat de signaalsterkte in die 10 sec. misschien Very low is, en dan is de situatie misschien anders. Dan heb je misschien interferentie van andere dingen in de buurt, maar dat is hier waarschijnlijk n.v.t. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het zelfde probleem met mijn 54mbit wireless netwerkje.

- afstand = 4 meter
- opstakels = 2 dikkemuren tegen elkaar maar wel 2 ramen van glas.
- encryptie aan (128 bit)
- vast kanaal
- verbinding valt steeds weg, en echt weg zodat je opnieuw de key moet invullen.
- LinkSys Wireless router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ikheb 802.11G ik zou dus 54.4 mbit moet kunnen hallen maar hij komt niet hoger dan 11 op de instelingen en dan komt hij maar op 50%
en mij sigaal is laag of zeer laag en heeeeeel soms goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
@Omestephan:
is dat 802.11G of A?

Het bereik van A is een stuk minder dan dat van G, wat gebeurt er als je de apparatuur dichter bij elkaar zet? Hoewel 4 meter toch wel te doen zou moeten zijn...

@TS:
Ja dat zal waarschijnlijk liggen aan die dikke betonnen vloer die er tussen ligt. Vooral omdat je ook nog eens in ad-hoc modus werkt, dat scheelt al weer in bereik. Dat je dan niet 54 Mbit haalt is logisch. Om een stabiele verbinding te behouden moeten er dan veel pakketjes dubbel worden gestuurd. Je zou eventueel kunnen kijken naar een Wireless router. Je zou ook nog kunnen proberen de 2 wifi-kaartjes om te wisselen. Als het probleem zich dan ook verplaatst dan ligt het dus aan het kaartje, dat is misschien niet sterk genoeg in zn zendvermogen/ontvangstgevoeligheid.
Blijft het probleem bij dezelfde pc, dan zit er misschien iets in de buurt dat zorgt voor storing. Veel apparatuur gebruik namelijk de 2,4 GHz band.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
802.11G is het wat is heb is bijde pc's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hark_k
Verwijderd schreef op 08 juli 2004 @ 18:01:
8)7 Omg, wat een Nederlands |:(

802.11G = 54 Mbit in theorie, en een dikke 20 Mbit in de praktijk. Als de signaalsterkte (heel) laag, zal het denk ik ook meer aan de infrastructuur liggen dan aan de instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hee we gaan niet mijn nederlands afkraken ik heb dyslexie en dat is soms best wel (*#@%$) god veer vergeten kut ik ik heb net even allebij de kaarten een nieuwe firmware gegeven en die draad een stuk beter over 5min komt de uit slag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jevn
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 08 juli 2004 @ 18:20:
hee we gaan niet mijn nederlands afkraken ik heb dyslexie en dat is soms best wel (*#@%$)
offtopic:
Toen ik het laatst checkte konden dyslecten nog wel zinnen maken met hoofdletters en punten.

Zou het ook kunnen liggen aan die onboard prism. Mijn medion laptop heeft vergelijkbare problemen, de verbinding valt telkens weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-09 11:44

Bergen

Spellingscontroleur

Verwijderd schreef op 08 juli 2004 @ 18:01:
offtopic:
Ok, ik weet dat je dyslectisch bent, maar ik raad je toch aan je eigen reacties even te lezen vóórdat je op 'verstuur bericht' drukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:) ik hat net ook het zelfde probleem! maar is bij mij al weer opgelost!! doe gewoon een driver update van je wireless ethernetkaart. Werkt nu perfect bij mij! vint nu zelfs meerdere netwerken bij mij uit de straat! >:)
Pagina: 1