Toon posts:

Data/partities beveiligen met wachtwoord? *

Pagina: 1
Acties:
  • 573 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil mijn notebook beveiliging tegen anderen. Ik gebruik mijn labtop ook op school, en soms moet ik iets bij de printer pakken, en dan kan iedereen op mijn PC. Ik weet dat je je pc kunt vergrendelen d.w.v. < windows logo + L > maar dit vind ik eigenlijk niet genoeg.

Kan iemand mij helpen. Misschien is er software die je pc beter kan beveiligen. Zo wil ik ook mijn partities voorzien van een wachtwoord. Ik heb begrepen dat dat mogelijk is, maar weet niet hoe

HELP
Lueig

• WimB
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-03-2024
Paswoord in het BIOS instellen?

Verwijderd

WimB schreef op 08 juli 2004 @ 16:51:
Paswoord in het BIOS instellen?
Moet je wel iedere keer als je naar de wc gaat je laptop hybernaten, anders heeft het niet zoveel nut ;)

edit dus :) :
Waarom is Windows+L eigenlijk niet genoeg :? Als je NTFS hebt, zullen ze daar toch niet zomaar omheen kunnen?

edit:
@DfK, het was in mijn edit, dus eigenlijk was ik te laat ;)

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2004 16:57 ]

• DkF
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-04 20:09

DkF

Waarom is vergrendelen niet goed genoeg?! Als je een goed wachtwoord neemt, is daar toch niks mis mee?

edit:
minuutje te laat :(

[ Voor 17% gewijzigd door DkF op 08-07-2004 16:55 ]

Verwijderd

ga eens kijken in Partition Magic 8.0 pro, en daar zit ook Bootmagic bij. Of stel een Bios ww in , en er is een speciale toetscombi voor om hem zo vast te zetten.

Succes,

P.s. Ook nog gevonden voor je ; Ja, dat kan. Tenminste, als het een NTFS-partitie is.
Klik met rechts op de partitie en kies Delen en beveiliging.
Kies het tabblad Beveiliging. Hier kun je per gebruiker de machtiging instellen.

Zoek volgende keer even via Google http://www.google.nl/sear...iligen&ie=UTF-8&hl=nl&lr=

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
laat maar, niet goed gelezen :+

[ Voor 95% gewijzigd door warp op 08-07-2004 16:55 ]

• wizza
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-04 00:31

wizza

/dev/null

Heej lueig, Welkom op goT :)

Welk OS / versie gebruik je ?

In principe bied de Windows vergrendeling via "windows-toets + L" voldoende bescherming en kunnen je studiegenoten echt niet zomaar even snel (fysiek) op je laptop komen hoor!

Indien je laptop aan 't netwerk hangt moet je er wel voor zorgen dat je security zo staat, dat niet zomaar iedereen rond kan brouwsen. (bijv. dmv NTFS rechten / local policies)

Voor een pswd / het encrypten van je data zou je 3rd party software moeten gebruiken. (bijv. PGP)

@ Eizo-freak : zijn vraag is hoe hij z'n data van een pswd kan voorzien, hoe wil je dit afvangen dmv het instellen van NTFS rechten ??

[ Voor 76% gewijzigd door wizza op 08-07-2004 17:07 ]

♛ ᴜs͟͟ᴜs͟͟ ᴍᴀɢɪs͟͟ᴛᴇʀ ᴇs͟͟ᴛ ᴏᴘᴛɪᴍᴜs͟͟! ♛

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

lueig, zou je iets beter kunnen uitleggen wat je wilt zodat we iig kunnen proberen om je probleem te begrijpen? Waarom vindt je Win+L niet voldoende beveiliging? Wat voor partities heb je dan op je harde schijf? Wat voor bestands-systemen? Waarom wil je je data zo goed beschermen? Totdat dit duidelijk is laat ik dit topic nog even in WOS staan :)

Windows beveiligen met wachtwoord > Data/partities beveiligen met wachtwoord? *

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-04 13:34

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

Heb je al bij download.com gekeken? Er zijn namelijk tientallen programma's te vinden die bestanden afzondelijk kunnen beveiligen met een password.

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

Pagina: 1