Toon posts:

interne storing tv-kaartje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn tv-kaatje, een winfast tv2000 xp, geeft slecht beeld en geluid op bijna alle zenders. Alles gecheckt en het kan alleen nog aan mijn eigen computer liggen. Heeft iemand daar ervaring mee? Wat kan er in de computer storing veroorzaken?
Configuratie:

amd athlon xp 2000+
asrock kt7vt2 met VIA KT266A chipset
geforce4 ti 4200
realtek rtl8139 pci
en dus de leadtek winfat tv2000 xp deluxe

Verwijderd

Hoe stel je de zenders in?

Verwijderd

Even uit het pci slot halen en in een andere doen. Goed uitkijken dat er geen stof tussen zit.
Als dit niet helpt, moet je even de nieuwste drivers installeren.

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:01

BCC

Wat kan er in de computer storing veroorzaken?
Haha :) Alles! Daarom is ja kast ook van Metaal. Maar heb je radio kaart al eens zo ver mogelijk weg gezet van al je andere kaarten? Clock spread uit/aangezet in je Bios? PC geaard?

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Welke software gebruik je om te kijken? Staan je zenders wel op de goede frequentie? Misschien heb je een kabelbreuk in je coax, of slechte/vuile contacten.

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Verwijderd

Topicstarter
dit alles helaas al gedaan, twee keer...

meer ideeen?

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
Heb je de mogelijkheid om je tvkaart in een andere pc te testen? Zoja, ;) nou ja dat lijkt me duidelijk.
Hij kan natuurlijk ook gewoon stuk zijn he :/ ;( .
Ik heb er ook al een versleten, die deed het opeens ook heel erg slecht.

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Verwijderd

Wat voor kabels gebruik je?
Geisoleerde of low budget kabels?
En heb je geen last van een aardlus oid?

Verwijderd

Eh, 'dit alles al gedaan'.. ?!

mijn vraag was: hoe stel je de zenders in?

Het verschilt een beetje per TV kaart, maar er zijn een hele zooi TV kaarten op de markt waarvan het automatisch aftemmen niet lekker werkt. Dan kun je ze beter handmatig instellen. Soms moet dit in het register, soms kan dit in de applicatie.

Voor de rest heb je ook nog niet beantwoord welke software je gebruikt..

In je PC zit van alles wat kan storen, maar dat zit in elke PC en er zijn niet zoveel mensen met klachten.. ik ga er dus van uit dat je aansluiting of instellingen niet goed zijn. Het eerste heb je getest, blijft het tweede over..

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
Gebruik anders eventueel even Fly 2000 TV, daarbij is het instellen van frequenties erg makkelijk. Weet je zeker dat het goed zit.

Verwijderd

Topicstarter
Mijn kaart doet het in een andere pc perfect! Inclusief automatisch scannen. Maar in mijn compu werk hij helaas niet goed.... Dus het ligt niet aan de software, coaxkabels of ferquentiescanning. Maar aan mijn hardware.... heeft iemand hier ervaring mee?

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:05
Download DScaler, echt perfect tvkijk programma gebruikt door de kenners.

[edit] als het zo is wat jij zegt, heb je het grootste kloteprobleem wat er is. Begin maar eens op Google met zoeken naar combinaties van je kaart met je chipset en "problem" etcetera. Ik neem aan dat je tvkaart goed installed wordt en staat in systeemeigenschappen....toch vreemd, dan zou die het moeten doen.

[ Voor 76% gewijzigd door Sjah op 08-07-2004 18:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
idd mensen, dit is echt een klote probleem. de oplossing is waarschijnlijk een andere hardware configuratie. dank voor alle tips!

ik kijk nog even op het internet :) .....
Pagina: 1