Duron Unlocken

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008

• Rickstah
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-08 12:15
he,

ik wil mijn Duron600 overclocken maar aangezien in mijn bios daar geen functie voor is, moet ik streepies zetten!:(

maar wie weet een site waar staat hoe ik ze moet zetten voor een bepaalde "speed" ?!

thnx

Verwijderd

Zucht... %search% :?:?:?

[serieus]
Wat voor mobo heb je?
[/serieus]

• Powerlie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-04-2024

Powerlie

ung! ung! ung!

je bedoelt de L1 bruggen verbinden???????

SEARCH!! :(:(:(

op bijvoorbeeld %unlocken%!!!!!!!

Where is it?

• Rickstah
search geeft geen uitkomst !!

mobo is een GigaByte GA-7IXE4 :r

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-08 19:51
je kan natuurlijk ook de searchfunctie gebruiken....

dan zou je weten dat er geen verschil is tussen de verschillende snelheden, maar dat je met die streepjes het ding gewoon unlockt..

• McFreak
  • Laatst online: 27-04 21:09

McFreak

McFraGG de gekste !!

Je moet gewoon die L1 bruggetjes inkleuren van

:::: naar ||||

dan moet je ff zoeken in je boekje van je mobo of op internet of waar dan ook hoe je mobo multiplier en fsb kan instellen..

en klaar!!

het kan zijn dat die L1 bruggetjes het op de eerste keer krassen niet doen.. gewoon ff overnieuw krassen..

McFraGG de gekste !!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

ik denk dat hij bedoelt met de l4 en l5 (dacht ik) bruggen verbinden, daar stond iets over op tomshardware.
moet je daar maar even kijken.

Dat is voor de snelheid te regelen door op je proc. in plaats van te regelen door je bios.

39

Verwijderd

Gigabyte heeft geen multiplieroverklokfaciliteit dus je kan alleen maar via FSB overklokken, geen streepjes zetten maar kijken of het in het bios kan en anders via switches op je bord

• --Mulder--
  • Laatst online: 20-08 14:21
Op zondag 24 december 2000 15:55 schreef Conan het volgende:
he,

ik wil mijn Duron600 overclocken maar aangezien in mijn bios daar geen functie voor is, moet ik streepies zetten!:(

maar wie weet een site waar staat hoe ik ze moet zetten voor een bepaalde "speed" ?!

thnx
http://www.tewierik.tmfweb.nl/Duron/Duron_Unlock.jpg

Bekijk dit plaatje maar eens duidelijker kan ik het je ook niet maken :7

• Rickstah
ja,..homedisc heeft gelijk ! daar zocht ik naar ! ;)

in mijn bios is gewoon helemaal nix te vinden wat lijkt dat je hem overclocken!

ik check tomshardware nog wel ff ! beetje kut site maar goed! :r

reacties nog steeds welkom! ;)

• B-Force
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online
slotje

Verwijderd

Tuurlijk niet die gozer vraagt wat fatsoelijks en de vraag hoe je je cpu speed kan veranderen op de proc zelf is wat anders dan het unlocken van je duron dat vraagt hij niet :(

Maar goed, ik zou het zelf ook niet weten

• Woef
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Op woensdag 27 december 2000 15:45 schreef weetikveel18 het volgende:
Tuurlijk niet die gozer vraagt wat fatsoelijks en de vraag hoe je je cpu speed kan veranderen op de proc zelf is wat anders dan het unlocken van je duron dat vraagt hij niet :(

Maar goed, ik zou het zelf ook niet weten
ja en dat is ook al zo belachelijk vaak gevraagd. Maar ik ben het er wel mee eens dat sommige mensen te snel roepen search of slotje, je bent hier om elkaar te helpen.

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-07 19:17
Om die Duron 600 hoger te krijgen moet je ook bruggen verbreken, niet alleen openen, maar ook weghalen (dmv soldeerbout)
Dat is NIET makkelijk kan ik je vertellen.

• Wimpy006
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-08 10:49
Nou ik heb het geprobeerd om bruggen te verbreken, maar zonder resultaat. Hoe wilde je dit doen met een soldeerbout? Gewoon het koperen connectortje lossolderen? Ik heb ook gehoord dat mensen het met een graveerpen hadden laten doen. Iig het is neit ff 4 potloodstreepjes zetten, want dat kan iedere mongool. Zelfs ikke.

Mijn huidige systeem: Te veel nieuwe oude rommel op om te noemen.

• Toewan
Euhm, ik dacht dat je dat met soldeerbout moest doen (lijkt me trouwens wel errug moeilijk), maar je kan de bruggen ook "openschrapen"
Ik heb het zelf niet geprobeerd, maar ik heb hier een "gemodificeerde" Duron 650, die ik van iemand heb overgenomen. Hij draait wel 600 en 650 op m'n K7T PRO, maar hij wil niet hoger.

• LosserNL
  • Laatst online: 21-08 15:15
Mijn ervaring:

Gebruik goede gereedschappen om de bruggen op je Duron te verbreken. Ik heb het met boormachines en schuurpapier, mesjes etc gedaan. Het werkt maar niet meer dan dat ;)

Overigens duurde het bij 1 uur eer er een bruggetje kapot was. Met een dremel of graveerpen zal dat wel makkelijker (sneller)gaan.

Als je meer moet weten mail me ff...

---------
Duron 600@1002 , Sprire MA423-15 , Chaintech 7AJA :Y)

• Rickstah
Op woensdag 27 december 2000 19:37 schreef Toewan het volgende:Euhm, ik dacht dat je dat met soldeerbout moest doen (lijkt me trouwens wel errug moeilijk), maar je kan de bruggen ook "openschrapen"
Ik heb het zelf niet geprobeerd, maar ik heb hier een "gemodificeerde" Duron 650, die ik van iemand heb overgenomen. Hij draait wel 600 en 650 op m'n K7T PRO, maar hij wil niet hoger.
jah,.....maar je hoeft toch alleen de bruggen "in-te-kleuren" met een HB-potlood !! dat staat er overal !:?

• Toewan
Yup, weet ik, maar 700 deed ie niet.. Zal het misschien nog es proberen. Maar het maakt eigenlijk niet zo veel uit, want de ik heb 'm in de comp van m'n ouders gezet. En die hebben nie zo veel speed nodig.. :)
Maar ik ga het nog wel een keertje proberen.

Verwijderd

heren toch, als het moet werken met een Hb-potlood alleen, dan moet het mobo al voorbereid zijn op multiplier-tweaking ( wat een ontzaggelijk mooi woord ) dat zijn naar mijn weten alleen de Abit KT7 ( met of zonder Raid ), de Asus A7V, en de Msi KT7 pro2 ( dus niet de gewone pro )

heb je een ander socket a mobo, dan zul je of het mobo moeten tweaken ( zie het tweakers "duron tweaking" project waar ze het mobo opereren zodat er met dipswitches een multiplier ingestelt kan worden )

OF je tweakt je porc zodat zo'n mobo denk dat er een andere multiplier bij die proc hoord. daarvoor moet je behalve van de l1-bruggen afblijven!!!, ook nog eens aan de andere bruggen verbindingen maken en verbreken. ( er is een schema voor ) zodat je mobo denk het is een bijvoorbeeld 900 en het mobo zelf kiest voor een multiplier van 9.

get the idea, voor meer uitleg moet je maar eens goed kijken op die site waar dat schema staat.

• Toewan
Ow, dat van die L1 bruggen dat je daar dan vanaf moest blijven wist ik niet, maar ik heb handmatig de multiplier ingesteld. 600 deed ie, 650 deed ie, maar 700 of hoger deed ie niet. Dus het is niet helemaal gelukt volgens mij. :)

• Wimpy006
  • Laatst online: 21-08 10:49
Toewan. Als je multiplier tweaking hebt moet je juist wel de L1 bruggen verbinden. Als je geen multiplier tweaking hebt moet je van L1 afblijven.

Mijn huidige systeem: Te veel nieuwe oude rommel op om te noemen.

Verwijderd

Gewoon met een breekmes is het me al gelukt om ze open te krijgen!! *D

• Daan
  • Laatst online: 09:24
Oude }:O, heel oud.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.