Ik host bij Widexs en wil het volgende doen. In een popbox komen meerdere mail aliassen binnen. Afhankelijk van de alias wil ik de mail al dan niet automatisch doorsturen en het origineel in de popbox laten komen. Nu heb ik de volgende .promailrc
Als alleen het eerste deel er in staat werkt alles perfect. Mail komt in popbox en wordt doorgestuurd. Als ik beiden erin zet komt de mail in de popbox maar wordt 2 keer doorgestuurd. Zowel test@domein2.nl als hallo@domein2.nl. Het maakt niet uit of je mail stuurt naar test@domein1.nl of hallo@domein1.nl. Zelf als ik een mail stuur naar een andere alias wordt deze 2 keer doorgestuurd.
Wat doe ik fout?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| :0
* ^(To|Cc|Bcc).*test@domein1.nl*
{
:0 c
! test@domein2.nl
}
:0
* ^(To|Cc|Bcc).*hallo@domein1.nl*
{
:0 c
! hallo@domein2.nl
} |
Als alleen het eerste deel er in staat werkt alles perfect. Mail komt in popbox en wordt doorgestuurd. Als ik beiden erin zet komt de mail in de popbox maar wordt 2 keer doorgestuurd. Zowel test@domein2.nl als hallo@domein2.nl. Het maakt niet uit of je mail stuurt naar test@domein1.nl of hallo@domein1.nl. Zelf als ik een mail stuur naar een andere alias wordt deze 2 keer doorgestuurd.
Wat doe ik fout?
Je bent pas echt lui als je het gemak niet zoekt.