Toon posts:

[Seagate HDD]Doet niks meer

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Tweakers,

ik gebruik nu al een ruimte tijd de Seagate Barracuda ATA V 120 Gbytes.
Netjes geinstalleerd en tijd lang plezier van gehad. Tot afgelopen maandag, toen ik mijn pc aandeed met Windows XP, en niet meer kon booten. Nadat ik de hd losprikte, starte XP wel weer op.
De 120 gig werd alleen maar als extra hd gebruikt, XP stond ergens anders op.
Nu is de schijf niet meer te herkennen in XP, terwijl er nog allerlei belangrijke data op stond (o.a. 2 website's die nog online moesten)

Als ik boot, ziet hij hem wel, maar dan hangt XP bij het opstarten. Haal ik de hd los, dan start hij wel op. Ditzelfde precies hetzelfde bij me op het werk, en dan met windows 2000 proffesional. Die geeft aan "Hard Error"met blue screen.

Is er iets om mijn HD te fixen? De data terug te krijgen? (heb al wat gezocht op seagate.com)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wordt het ding wel herkend in de bios?
Als dit zo is, lukt het je dan nog wel om met knoppix erop te komen?

Verwijderd

Topicstarter
Ja de eerste keer als ik de pc aandoe, staat er netjes dat de hd er is. Daarna met reboot (ctr alt del of reset knop) is die verdwenen.

Wat is knoppix?

Verwijderd

Ga hier eens kijken:

http://www.seagate.com/support/seatools/index.html

Ik had exact hetzelfde probleem,... met mij S-ATA Seagate schijf hangde XP-Pro ook steeds bij boot-up en ging steeds in restart.

Download Seatools desktop, staat in de middelste kolom ,... je moet wel eerst wat één en ander registreren om de file te kunnen downloaden waarmee je dan 2 diskettes kunt aanmaken die bootable zijn.

Seatool is een diagnose programma,... run dat eens,..... ik heb ermee gisteren na 1,5 week prutsen mijn Seagate S-ATA schijf van 160Gb terug mee aan de praat gekregen,..... straf proggie als je het mij vraagt.
Let op: als je de full-check doet,... dan kan het lang duren hoor,.... neem er dus je tijd voor.
Mijn Seagate 160Gb schijf,.. daar heeft ie ong. 2 uur over gedaan maar het resultaat mocht er zijn ;)

[ Voor 6% gewijzigd door BalusC op 09-07-2004 07:33 . Reden: quote tags weggehaald en 3 andere posts trashed ;) Let in het vervolg goed op het verschil tussen Quote- en Edit-knopjes B) ]

Verwijderd

Topicstarter
thnx! meteen aan de gang :)

Hmzz, nu full test, en meteen al 3 bad sectors :/ ( Inmiddels 10 :/)

Gaf hij dat bij jouw ook aan Xplod?

[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2004 08:41 ]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op 09 juli 2004 @ 08:04:

die schijf is dus dood.

Ik zou zeggen, download knoppix, das een live linux (www.knoppix.org) en probeer hiermee de data te redden. Kans dat het niet lukt is aanwezig maar is nu denk ik de beste manier om het te proberen.

• Strikie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-11-2025

Strikie

Athletics

Probeer anders eens getdataback,ik heb hier hele goede ervaringen mee.
De trial versie ondersteund alleen geen copy optie dus je zal hem
moeten kopen.
Getdataback is er voor fat en ntfs, prijs iets van 70 euro.

http://www.runtime.org/

::: All Terrain Boys ::: Cube LTD race

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net knoppix geinstalleerd, en ik zie mijn data! Ik ben blij! _/-\o_

Alleen die 120 gig kan ik weggooien daarna?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op 09 juli 2004 @ 14:38:
Ik heb net knoppix geinstalleerd, en ik zie mijn data! Ik ben blij! _/-\o_

Alleen die 120 gig kan ik weggooien daarna?
nee, die stuur je RMA

knoppix geinstalleerd?, het mooie daarvan is dat je het juist niet hoeft te installeren :+

[ Voor 19% gewijzigd door TERW_DAN op 09-07-2004 14:40 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Nee, die stuur je mij op :)

8)7

Nee joh, je hebt er -als het goed is- nog garantie op. Zie ook de FAQ van dit subforum onder "Mijn harddisk doet vaag, gaat/is het nu kapot?" en het Support gedeelta van Seagate's website :)

• eerdepeer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-03 21:39
Vriend van me heeft hetzelfde ook gehad. Het kan zijn dat je de schijf weer kan lezen als je hem in een externe case stopt (te koop voor 35 euro) die je in je usb stopt, hiermee kan je hem in je pc prikke als ie aanstaat en met een beetje geluk doet ie het (ff)! Bij mij heeft het iig gewerkt. :D

• Moffin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02-03 23:10
Ik zou hem toch rma sturen misschien werkt de usb truck zoals bovengenoemt wel, maar de vraag is voor hoelang, je hd is immers wel gaar, ikzelf heb deze ervaring met maxtor gehad, kijk goed en laat je vooral niet afkopen met een garantie van 1 jaar >>> zie mijn topic BSOD en spontane reboots

[ pvoutput | 5760 wp @ O 45° - Z 10° - W 45°]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

eerdepeer schreef op 09 juli 2004 @ 14:44:
Vriend van me heeft hetzelfde ook gehad. Het kan zijn dat je de schijf weer kan lezen als je hem in een externe case stopt (te koop voor 35 euro) die je in je usb stopt, hiermee kan je hem in je pc prikke als ie aanstaat en met een beetje geluk doet ie het (ff)! Bij mij heeft het iig gewerkt. :D
De topicstarter heeft zijn data alweer terug hoor B) Kostte alleen maar een leeg CD'tje om Knoppix erop te zetten.

[ Voor 64% gewijzigd door BalusC op 09-07-2004 14:49 ]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Moffin schreef op 09 juli 2004 @ 14:49:
Ik zou hem toch rma sturen misschien werkt de usb truck zoals bovengenoemt wel, maar de vraag is voor hoelang, je hd is immers wel gaar, ikzelf heb deze ervaring met maxtor gehad, kijk goed en laat je vooral niet afkopen met een garantie van 1 jaar >>> zie mijn topic BSOD en spontane reboots
Seagate is anders heel redelijk met de garantie hoor. Doen ze echt nooit moeilijk over.
en een 120GB zal denk ik nog niet zo superoud zijn (je hebt altijd 2 jaar garantie via d ewinkel).

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 juli 2004 @ 08:04:

Bij mij gaf hij er maar 1 en die heeft hij kunnen overschrijven met nulletjes ;)
Voor de rest lijkt ze wel redelijk te werken nu,... een beetje afwachten is de boodschap.

Verwijderd

Topicstarter
ok, knoppix vanaf cd gedraaid ;)

Alleen loop nu tegen een probleem aan dat ik niks van ene hd naar andere hd kan schrijven, heb al overal write rechten op?

De hd naar de rma sturen.. ook als ik er verder totaal geen papieren bij heb? Heb hem via via gekocht..

• Strikie

Strikie

Athletics

Verwijderd schreef op 09 juli 2004 @ 17:25:

De hd naar de rma sturen.. ook als ik er verder totaal geen papieren bij heb? Heb hem via via gekocht..
Bon is echt niet nodig, je kan de garantie status ook op de site van de fabrikant checken aan de hand van het serie nummer .

http://support.seagate.com/customer/warranty_validation.jsp

[ Voor 9% gewijzigd door Strikie op 09-07-2004 17:29 ]

• Moffin
Terw_Dan schreef op 09 juli 2004 @ 15:35:
[...]

Seagate is anders heel redelijk met de garantie hoor. Doen ze echt nooit moeilijk over.
en een 120GB zal denk ik nog niet zo superoud zijn (je hebt altijd 2 jaar garantie via d ewinkel).
Ik had dat dus niet 2 jaar garantie via de winkel :(, dus dat is niet altijd :P

[ Voor 4% gewijzigd door Moffin op 09-07-2004 18:22 ]

• rvanlooijen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-06-2021
Moffin schreef op 09 juli 2004 @ 18:21:
[...]

Ik had dat dus niet 2 jaar garantie via de winkel :(, dus dat is niet altijd :P
Wel dus, volgens de Europese wetgeving wel ;) Helaas weten veel consumenten dit niet, en trekken veel winkels zich er niets van aan.

Verwijderd

Topicstarter
Kopieer nu alle data over.. 80 gig aan mp3, maargoed, ik heb nog tot oktober 2005 garantie. Dus ga hem maandag opsturen.

Kost dit veel?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op 09 juli 2004 @ 22:44:
Kopieer nu alle data over.. 80 gig aan mp3, maargoed, ik heb nog tot oktober 2005 garantie. Dus ga hem maandag opsturen.

Kost dit veel?
5.75 als je het aangetekend doet.
Of als je een beetje in de buurt van Schiphol woont kun je hem ook effe langsbrengen :)

• Moffin
Caesartje schreef op 09 juli 2004 @ 18:26:
[...]

Wel dus, volgens de Europese wetgeving wel ;) Helaas weten veel consumenten dit niet, en trekken veel winkels zich er niets van aan.
Maxtor geeft ook niet op alle schijven 3 jaar garantie als ik rma aan wou vragen lukt het bij mij niet omdat hij net 1 maand ouder was dan 1 jaar, alleen op de 8 mb cash versie van 80gb maxtor word 3 jaar garantie verleent de 2 mb cash echter 1 jaar

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Moffin schreef op 09 juli 2004 @ 23:27:
[...]

Maxtor geeft ook niet op alle schijven 3 jaar garantie als ik rma aan wou vragen lukt het bij mij niet omdat hij net 1 maand ouder was dan 1 jaar, alleen op de 8 mb cash versie van 80gb maxtor word 3 jaar garantie verleent de 2 mb cash echter 1 jaar
Als je dit aan zou vechten dan zou je gewoon je garantie krijgen.
Maar vaak kost dat vaak meer dan zo'n schijf kost.

• Frigolamptje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-12-2025
Moest ook wat files recoveren (was plots cd1 van een film kwijt |:( ), heb dit gedaan via file scavenger. Bestand die gerecoverd is is 28kb, onder samenvatting staan alle gegevens zoals normaal (breedte, hoogte van de film,...).

Maar hoe maak ik hier weer een 'normale' film van?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Frigolamptje schreef op 10 juli 2004 @ 12:09:
Moest ook wat files recoveren (was plots cd1 van een film kwijt |:( ), heb dit gedaan via file scavenger. Bestand die gerecoverd is is 28kb, onder samenvatting staan alle gegevens zoals normaal (breedte, hoogte van de film,...).

Maar hoe maak ik hier weer een 'normale' film van?
Niet.
Van 28k kun je nooit de hele film regenereren. waarschijnlijk heeft hij enkel de index van die file kunnen recoveren maar niet de inhoud.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik hele vrijdagavond prutsen met knoppix, data terug kopieren (read/write gedoe) zaterdagochtend doe ik pc aan, en wat doet het..( in winxp ) de 120 gig hd?

Echt zo vaaag! Kan er gewoon data van en naar kopieren! Snap er niks van...

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2004 08:10 ]

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-01 13:41

Diamon

The Weird One

Das wel vaag jah, maar gezien je al bad sectors had, zou ik de schijf als RMA opsturen.
Krijg je geen error code als het het schijftestprogroggie van ze gebruikt.
Je kunt natuurlijk ook even de schijf echt dood maken O-)

And The Only One

• Strikie

Strikie

Athletics

Verwijderd schreef op 12 juli 2004 @ 08:10:
Ok, ik hele vrijdagavond prutsen met knoppix, data terug kopieren (read/write gedoe) zaterdagochtend doe ik pc aan, en wat doet het..( in winxp ) de 120 gig hd?

Echt zo vaaag! Kan er gewoon data van en naar kopieren! Snap er niks van...
Dan heeft je hdd even een goed moment en dan is de schijf weer te benaderen.
Zelf heb ik hier thuis ook wel eens hdd's die zo goed als dood zijn, na een paar keer opstarten willen ze het wel weer eens doen (een flinke tik wil ook wel eens helpen).

Maja wees blij, je kent Knoppix nu ook :D

Verwijderd

Topicstarter
Nu is die weer dood :/

Ik stuur hem wel lekker op :)
Pagina: 1