Toon posts:

HP4000TN netwerk printer blokkeren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier in het studentenhuis een HP4000TN printer staan.
Op een server draai ik momenteel web jetadmin, om de printer te beheren, nu word er alleen illegaal geprint op de printer, dus wil ik alleen bepaalde ip adressen toegang geven tot de printer.

Hoe doe ik dit?

Let wel op de printer hangt dus gewoon aan een switch en niet aan een server (HP4000TN)

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-05 12:59

FastBunny

Give it the Works !

Ip adres aanpassen naar iets anders, en dat adres op de server ook aan je netwerkkaart hangen, en je printer van daaruit delen. Of eeen firewall/router of de mensen erop aanspreken het te laten?

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil gewoon in mijn software kunnen zeggen die IP's mogen printen, en wil zien hoeveel er geprint word per persoon. Dit inverband met de kosten

• jurri@n
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-05 10:22
Niet toevallig een managable switch? Dan zou je nl. een VLAN kunnen maken tussen je server en je printer..

Misschien dat je anders de printer in een andere ip-reeks kunt zetten en je server een 2e ip geven in dezelfde reeks als je printer...

Of voor een paar euro een extra netwerkkaart in je server, en die alleen voor je printer gebruiken.

Welke ip's / gebruikers er mogen printer los je in al deze gevallen op door die mensen print-rechten op je server te geven... de server stuurt het vervolgens naar je printer.

[ Voor 28% gewijzigd door jurri@n op 08-07-2004 15:24 ]

• richard_kraal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2025
maak een subnet aan van 4 ip's, dan kan jij op je printer printen en niemand anders :)