screensaver hangt -> xp kapot

Pagina: 1
Acties:

• Gulli
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-07 13:18

Gulli

100% Unwiderstehlich

Topicstarter
In een van onze filialen hebben wij een XP computer staan die eigenlijk als een zonnetje loopt. Maar op een gegeven moment is de screensaver blijven hangen en sindsdien zijn er een hoop rare problemen opgedoken.
IE en OE zijn kaduuk; OE start niet meer op omdat hij een .dll niet meer kan vinden die gewoon in de daartoe bestemde map staat. IE heeft startpagina.nl als homepage maar daar verschijnt alles onder elkaar (een lange kolom) en invoervelden zijn niet te bereiken.
Verder heb ik nog ontdekt dat in configuratiescherm Software niet meer te openen is.

Ik heb inmiddels met XPlite geprobeerd IE en OE er volledig af te gooien (met de xp cd ging het gewoon niet) maar hij blijft problemen geven. Toen heb ik de volledige "Internet" en de "Communicatie" secties eraf gegooid, om het maar even grondig aan te pakken. Nu wil ik die secties weer installeren en komt hij met bestanden die hij niet kan vinden, o.a. classes.cer. Het staat niet op de HD en ook niet op de xp cd. Kan iemand mij vertellen wat er wellicht aan de hand is of wat ik kan doen om het op te lossen?
Ik kan zoals je ziet wel gewoon het internet op, met Opera, maar het klopt natuurlijk niet dat de hele boel verdraaid is.

specs;
XP Home Edition NL SP1
P4 1.8GHz
265mb sdram

Connaisseur des femmes

Verwijderd

Mag ik voorzichtig vragen of je al een virusscan hebt gedaan?

• Gulli

Gulli

100% Unwiderstehlich

Topicstarter
Verwijderd schreef op 08 juli 2004 @ 15:05:
Mag ik voorzichtig vragen of je al een virusscan hebt gedaan?
dat mag :) en ja dat heb ik gedaan, deze computer is schoner dan een pasgeboren baby :)

Connaisseur des femmes

Verwijderd

- virusscan
- spyware scan
- kijken wat er allemaal opstart als je windows start
- in veilige modus IE en OE uninstal en verwijderen en opnieuw erop
- alle microsoft programma's updaten

• Gulli

Gulli

100% Unwiderstehlich

Topicstarter
ik heb een bulletin gevonden op microsoft waarin met name classes.cer als reduntante file wordt opgegeven waar naar wordt gevraagd terwijl het niet belangrijk is. het gaat daar om w2k maar ik neem aan dat het voor xp ook geldt. ik heb hem overgeslagen en hij ging idd het lijstje met files af die ook in het bulletin stonden. ik kijk even hoever ik nu kom.
hijackthis kon trouwens ook niets bijzonders vinden. ik ga er van uit dat deze computer schoon is.

ik heb net geprobeerd een nieuwe IE6SP1 te downloaden, na enkele onderbrekingen eindelijk klaar, gaat hij installeren en komt vervolgens met de melding dat het gedownloade bestand niet voldoet aan de Windows Logo test en dus niet zal worden geïnstalleerd |:(
ofwel zijn ze nou gewoon vergeten een digitale handtekening toe te voegen aan hun eigen update!? :/

[ Voor 29% gewijzigd door Gulli op 08-07-2004 15:45 ]

Connaisseur des femmes