Toon posts:

Modem omruil chello

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg net een brief van chello/upc, dat ze de 27ste
mijn modem komen omruilen.

Dus mij Terayon inleveren en krijg dan een eurodocsis modem.

wat ik wil weten of dit beter is voor je snelheden.

ik heb chello classic en die terayon bevalt mee prima
ga ik er niet op achter uit met die eurodocsis modem

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Zit je al op de nieuwe snelheden?

Money for nothin' and your chicks for free

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Wij krijgen ook wel een andere, maarja, je moet wel, als ze het oude Netwerk platgooien zit je mooi met je oude modem :)

Ik denk eigenlijk niet dat het minder zal worden.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Wellicht heb hier wat aan: Chello: omzetting Eurodocsis, moet het? NEE!

en: http://gathering.tweakers...5Bsearch%5D=Zoek#hitstart

[ Voor 64% gewijzigd door BtM909 op 08-07-2004 14:41 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Topicstarter
DeeJee schreef op 08 juli 2004 @ 14:37:
Zit je al op de nieuwe snelheden?
Ja die nieuwe snelheden hebben ze een tijdje geleden
al doorgevoert.

Dus dan is het wel een goede zaal,die omruil ???

Verwijderd

ik heb ook een brief gekregen, alleen heb ik dat nieuwe modem al . heb een tijd geleden geruild met iemand tegen mijn toenmalige terrayon (heb nu zo'n witte motarola).

zou ik hier problemen mee krijgen?

ik heb al eens gemeld bij chello dat ik een ander modem heb, maar dat hebben ze dus blijkbaar niet opgeslagen in hun administratie :s

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2004 15:43 ]

• Gulli
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:46

Gulli

100% Unwiderstehlich

kan je vragen om een ander modem als je geen brief hebt gekregen? Ik heb nu een com21 modem, en de service desk (storingsmelding doorgegeven) zei laatst al dat het een ouwetje was, maar niet dat ze er wat aan gingen doen.
k heb wel een brief gekregen dat ze de snelheden zouden aanpassen maar hier heb ik tot dusver 0,0 van gemerkt, en het is inmiddels een dikke 3 maanden geleden.

Connaisseur des femmes

• The_eYe
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 03-08-2021
Bij ons gaan ze ook de oude terrayon vervangen met een nieuwe motorola, ik hoorde dat je er toch wel op vooruit gaat...vooral een lagere ping :)
dus leuk voor gamen.

• Gulli
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:46

Gulli

100% Unwiderstehlich

ik kan op de site van UPC (de rotterdamse kabel exploitant en verantwoordelijk voor de modems) niets vinden over omruil en ik heb ook nog steeds geen brief gehad. de helpdesk mailde me terug dat ik dan even moest kijken wanneer ik aan de beurt was, maar dat kan ik dus nergens vinden. iemand wellicht een link waar ik dat op kan zoeken?

Connaisseur des femmes

• ikke_
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:05
Ik heb na mijn verhuizing van terrayon naar Motorola geen enkel probleem, snel (misschien wel sneller, snelheidsverhoging was al uitgevoerd).
Het voordeel is dat er ook een DHCP server in zit die ik niet gebruik ;)

• AngelDust
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:29

AngelDust

D'r mat mear n**kt wurde!

Ik heb de snelheidsverhoging al een tijdje, en afgelopen week hebben ze mij een nieuw Thomson TCM390 modem bezorgt.

Heel simpel te installeren, oude modem eraf, nieuwe modem aansluiten en ff op laten starten. PC aan, browser openen en naar de aanmeldsite van chello gaan. Modem opnieuw opstarten en PC rebooten :) klaar, en alles werkt weer.

Heb geen enkele tool geinstalleerd oid die op de site van chello staat en me snelheid is nog steeds prim 40-44kb/s up en 300-310kb/s down :)

Heb zelf ook Chello Classic abo, en ik kan zeggen: geen enkel probleem.

Pluspunt trouwens nog: modem is stabieler als de terayon, ben nu al 3 dagen continu online, de terayon wou de verbinding nog wel eens "resetten" :)

(Mede-)Eigenaar van Brouwerij Diggelfjoer
Bier fan Fryske grûn!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Grote nadeel voor jullie als klant (heb zelf ADSL) is dat ze met die motorola op het het eurodocis-systeem je verkeer kunnen monitoren (kunnen andere systemen ook) maar daarnaast ook je verbinding automatisch knijpen als je over de Fair-use-policty (of AUP) heengaat. Gaat bij het 'oude' docis syteem (com21 en tey.... ) niet zo gemakkelijk.

Opzich moet je uiteindelijk toch over, stekker gaat uit het oude netwerk. En het is hun modem & hun dienst. Als je niet meewerkt kunnen ze de dienstverlening aan jou stoppen omdat de stekker uit het docis netwerk gaat. Of daar worden alleen zakelijke aansluitingen op gedraaid straks misschien om die apart van particulier te houden.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• Bull
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:12
AngelDust schreef op 17 juli 2004 @ 20:12:
Ik heb de snelheidsverhoging al een tijdje, en afgelopen week hebben ze mij een nieuw Thomson TCM390 modem bezorgt.

Heel simpel te installeren, oude modem eraf, nieuwe modem aansluiten en ff op laten starten. PC aan, browser openen en naar de aanmeldsite van chello gaan. Modem opnieuw opstarten en PC rebooten :) klaar, en alles werkt weer.

Heb geen enkele tool geinstalleerd oid die op de site van chello staat en me snelheid is nog steeds prim 40-44kb/s up en 300-310kb/s down :)

Heb zelf ook Chello Classic abo, en ik kan zeggen: geen enkel probleem.

Pluspunt trouwens nog: modem is stabieler als de terayon, ben nu al 3 dagen continu online, de terayon wou de verbinding nog wel eens "resetten" :)
Ik heb nu ook een Thomson modem, maar elke keer als ik wat ga downloaden via Internet Explorer dan krijg ik allemaal packetloss. Met overnet heb ik hier geen last van. Knipperen bij jou de lichtjes ook op de moden of branden ze gewoon?

https://tweakers.net/gallery/18583/inventaris/

Pagina: 1