Toon posts:

[Windows XP] zwart scherm door .reg file *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een probleem met mijn pc, ik heb windows xp, meerdere gebruikers en alles werkte perfect, totdat een van de gebruikers een .reg registerbestand heeft toegevoegd. Nu bij het opstarten van de pc gaat het beeldscherm op standby, terwijl de computer verder wel goed laad e.d. (te horen en zien aan geluid scanner enz.)
Nu is mijn vraag of ik dit nog kan repareren zonder te hoeven formateren, kan ik dus bijvoorbeeld vanuit het netwerk hier een bestand weggooien waar het register in staat opgeslagen of iets dergelijks?

(ik heb een backup van het register enkele dagen voordat dit gebeurde)

hopelijk kan iemand me helpen.

• Bockelaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:27
kun je niet gewoon in safe-mode booten en in het register fiksen?

Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...

Verwijderd

Topicstarter
heb ik al geprobeerd, maar ook in safe mode gaat de monitor op standby

het ligt trouwens ook niet aan de monitor, want in opstartprocedure werkt ie nog en ook op andere pc's.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2004 14:23 ]

Verwijderd

Voordat het XP startup logo in beeld komt kun je op F8 drukken.
Je krijgt dan een keuze menu te zien.
Kies eerst eens voor Veilige modus, start die op, zoek dan dat .reg filetje op, open die met notepad en kijk welke key er word toegevoegd.
Vervolgens open je regedit en ga je in je registry opzoek naar die key en delete je van je registry.
Reboot je pc en kijk wat er gebeurd.

Werkt dat niet, kies dan wederom voor F8 en kies, "Last Know Good Configuration" (weet de NL vertaling niet) en duim dan dat je systeem opstart.

Werkt ook dat niet, douw dan de XP CD erin, reboot je pc, start van CD en start de recovery console/repair mode.
En als ook dat niet helpt... reinstallation.

-edit-
En als ie gewoon boot, kun je dan niet d.m.v. van een remote admin pakket die pc overnemen en kijken wat er mis is? En wellicht het eventlog uitlezen?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2004 14:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 08 juli 2004 @ 14:23:
Voordat het XP startup logo in beeld komt kun je op F8 drukken.
Je krijgt dan een keuze menu te zien.
Kies eerst eens voor Veilige modus, start die op, zoek dan dat .reg filetje op, open die met notepad en kijk welke key er word toegevoegd.
Vervolgens open je regedit en ga je in je registry opzoek naar die key en delete je van je registry.
Reboot je pc en kijk wat er gebeurd.

Werkt dat niet, kies dan wederom voor F8 en kies, "Last Know Good Configuration" (weet de NL vertaling niet) en duim dan dat je systeem opstart.

Werkt ook dat niet, douw dan de XP CD erin, reboot je pc, start van CD en start de recovery console/repair mode.
En als ook dat niet helpt... reinstallation.

-edit-
En als ie gewoon boot, kun je dan niet d.m.v. van een remote admin pakket die pc overnemen en kijken wat er mis is? En wellicht het eventlog uitlezen?
veilige modus deed niet
last know good configuration werkte ook niet (zelfde probleem)

maar hoe doe ik dat met remote admin?
dus stel ik zet die pc aan, wat moet ik dan doen met andere pc in het netwerk om toegang te krijgen tot die pc?

Verwijderd

Weinig.
Probeer eens http://www.dameware.com
Dat is een kwestie van installeren op je andere pc.
En met bulp van het admin password kun je dat tooltje gewoon installeren op die pc en de desktop overnemen. Remote Control aanklikken is voldoende.
Ook kun als je verbinding hebt, het registry bewerken, eventlog uitlezen, bestanden op de schijf benaderen.

Verwijderd

misschien kun je hem verwijderen via een knoppix cd-tje ofzo..

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 11:11
- met regedit kun je ook het registry op een remote machine openen, als je maar de juiste credentials hebt.

- Wat stond er in die reg file ? Pas evt de reg file aan zodat er voor de sleutel een - teken komt te staan. Dan haalt die die sleutel eruit. (maar dan moet je wel goed weten wat die reg deed)

- Je kunt ook via het netwerk op de machine komen via de administrative shares en de juiste credentials.

Dameware remote control blijft ook een optie als je per se een gui moet hebben.

Abort, Retry, Quake ???

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

SA --> Windows Operating Systems + titeledit (was: Windows XP register). Dit vanwege het WOS Policy :)

En inderdaad, wat stond er in de regfile? Zwaar relevant :P

Je kunt de wijzigingen ongedaan maken (je hebt toch een backup gemaakt? ;) ) mbv de recovery console als je van te voren deze toegang hebt gegeven tot de juiste bestanden. Makkelijker is een BartPE CD maken en daarvandaan het register aanpassen of bijv. een .reg bestand in de startup dit te zetten.

Edit: welkom op GoT :Y)

[ Voor 9% gewijzigd door F_J_K op 08-07-2004 16:09 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1