Toon posts:

Internetverbinding delen ME/W98

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb met de wizard thuisnetwerk netjes internet gedeeld (op de ME pc), maar nu kan ik op de W98 pc toch niet op die verbinding, wat vroeger wel lukte, kan het zijn dat ik iets in de netwerkadapters/protocols iets moet veranderen? NB: het netwerk werkt wel, bestanden zijn toegankelijk. O ja, wat moet ik bij IE instellen bij LAN-instellingen (automatisch instellingen vinden aan/uitvinken?). Thanx, Patrick.

Verwijderd

win 98 heeft een flop nodig die je met me kan aanmaken en vergeet niet om bij alle twee de comps bestand, en printer te delen.
alle twee de zelfde netwerknaam te geven

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem. Ik heb een Alcatel usb-modem op PC1; hierop draait ME; met de volgende instellingen voor de NIC op 1e pc:
IP 192.168.10.10, sub 255.255.255.0, gate 192.168.10.10
Op de 2e pc draait W98se en heb ik de volgende instellingen:
IP 192.168.10.11, sub 255.255.255.0, gate 192.168.10.10

Als werkgroep heb op beide pc's HOME staan. Op PC1 heb ik ook ICS aan staan. Hiervoor komt er ook extra TCP/IP in te staan.

Het netwerk is prima gedeeld, ik zie elkaars betsanden en ik kan gebruik maken van de printer van PC1. Bij IE heb ik bij verbinding LAN-instellingen het eerste vinkje aanstaan (instellingen van IE ...).

Toch kan ik op de 2e PC geen Internet verbinding krijgen. Ben nu al 2 dagen aan het tobben en ik kom er niet uit. Wie o wie kan mij uit de brand helpen?

Cockie