Toon posts:

Ultima Online, wat is het en waarom [MMORPG]

Pagina: 1
Acties:
  • 446 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ultima Online is een spel dat al best lang bestaat, het is een MMORPG game in "fantasy" style.
Magie, monsters, paarden etc.
Normaal moet je ervoor betalen om Ultima Online te spelen, maar er zijn ook "onofficiele servers" die draaien op alternatieve server software, die gratis zijn.
Deze servers zijn in de loop van de tijd zo goed geworden, dat ze eigenlijk niet meer minder goed zijn dan de officiele servers.

Op een UO server kunnen honderden mensen tegelijk spelen in een uitgestrekte wereld. Het leuke van UO is de vrijheid die je hebt.
Je kan alles doen wat je wilt, wanneer je wilt.
Je kan met vrienden een guild beginnen, een guild-castle aanschaffen en ergens in een afgelegen gebied neerzetten. Je kan de oorlog verklaren aan andere guilds. Je kan PK worden en iedereen aanvallen die je tegen komt. Je kan dieren gaan temmen en een animal-shop beginnen.
Je kan armor of wapens gaan craften en verkopen, maar als je meer van actie houdt kan je ook gewoon gaan jagen op monsters, of nog gevaarlijker op andere Player Killers.
De mogelijkheden zijn onbeperkt, en je speelt dus met en tegen andere spelers, wat dit spel zo uitdagend maakt.

Het spel is te koop in meerdere varianten, maar het maakt niet zoveel uit welke variant je hebt. Ook is het spel te downloaden, de makers van het spel (EA) hadden het spel een tijd geleden ook op hun site gezet, maar die link is weer weggehaald. Als je een beetje zoekt, kan je nog wel een link vinden.

Hier wat screenshots:

http://w1.462.telia.com/~u46218674/ss/UO0038.jpg
http://w1.462.telia.com/~u46218674/ss/UO0034.jpg
http://w1.462.telia.com/~u46218674/ss/UO0033.jpg
http://w1.462.telia.com/~u46218674/ss/UO0031.jpg

De officiele site is http://www.uo.com

Een voorbeeld van een goede gratis server is de nederlandse server die gehost wordt door xs4all:

http://uo.xs4all.nl

Van deze server ben ik de admin. (wat een toeval ;+)
Als je vragen hebt over UO, beantwoord ik ze graag.

Laterz

Jakko

Verwijderd

Ik vanavond zoeken naar de bewuste link, en het gaan proberen. Lijkt me wel een leuk spel.

Dit spel heeft volgens mij meer doelen dan bijvoorbeeld Pristontale.

• Tr!gger
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-10 20:36
Klinkt aanlokkelijk :P. Heb vroeger nog 3 jaar gespeeld op Pacific en later op Drachenfalls servers van osi. Nog steeds 1 van de beste MMO's die ik heb gespeeld en hulde aan dat tradeskill systeem _/-\o_ .

Vond het ook altijd prachtig als ik met m`n GM smith even lekker ging rondhangen in Hyloth om balrogs af te maken voor wat leuk spul enzo. Later kreeg je die lost world shit enzo daar had je dan van die avengers ofzo? Die hadden echt irritante poisons evenals die snakedingen daar dropte je hp van 100 naar 50 naar 0 8)7 . En dan altijd de verbaasde opmerkingen van wat doet een gm smith nou hier ipv een mage ofzo :P

Misschien kom ik 1 deze dagen ook eens kijken op die server :)

[ Voor 45% gewijzigd door Tr!gger op 08-07-2004 14:29 ]

"The only thing necessary for the triumph of evil is that good men do nothing" -- Edmund Burke

Verwijderd

Ik kom ook wel een keertje kijken. Heb UO (de cd) nog gehad bij Campzone 2002

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02:19
Toevallig heb ik van de week weer eens m'n UO: The Second Age uit de kast gepakt en geinstalleerd, met de intentie op een gratis server te gaan spelen. In dit geval was dat In Por Ylem maar het ging allemaal niet lekker en het was sowieso weer eens tijd XP er opnieuw op te zetten, dus het is er niet van gekomen.

Dus eigenlijk klinkt dit wel erg goed wat de TS zegt. Maar hoe zit het met de regels? Zelfde regels als op OSI servers of veel aanpassingen?

Het is voor mij denk ik zeker 3 jaar geleden dat ik voor het laatst UO op een OSI server speelde. Heb UO 3 jaar lang met veel plezier gespeeld, maar toen het land werd opgedeeld in 'goed en kwaad' (trammel en die andere ben ik ff kwijt) was voor mij de plezier eraf. En nee, ik was geen PK :P

Wat me ook tegenviel was de beperkte ruimte voor huizen... ik weet nog wel dat er een hele lap grond bij kwam voor het plaatsen van een huis, wat een chaos was dat... met veel moeite een tower bij elkaar gespaard, ben je een dag aan het zoeken, heb je een mooie plek. Komt er opeens iemand op dezelfde plek gewarpt en plaatst er doodleuk een of ander kuthuisje.

Maar ik moet eerlijk toegeven... als ik dat zo lees en zie begint het toch weer te kriebelen :)

edit:
ik probeer trouwens de benodigde bestanden te downloaden van de site, maar geen van allen doen ze het??

[ Voor 6% gewijzigd door Denman op 08-07-2004 14:48 ]

Join het GoT Pulse-Team!

Verwijderd

Topicstarter
Het leuke van mijn server, en andere gratis servers is dat je echt deel bent van de server als speler. Je kan zelf met nieuwe ideeen komen, en je mening wordt gezien door mij en de devs en admins.
Bugs fixen duurt niet weken zoals op OSI, en je kent gewoon bijna iedereen op de server.
Als je lang op zo'n server ben, kan je zelfs couns of GM worden als er meer staff nodig is.

We hadden ooit op XUO 200 spelers tegelijk spelen, en dat wil ik weer zo proberen te krijgen.

De officiele servers hebben de laatste tijd veel spelers verloren door (vind ik) verkeerde beslissingen. Wel jammer is dat, vroeger speelden op die servers 5000 mensen tegelijk. (wel wat druk)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2004 14:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet of dit mag, zo niet dan edit ik mijn bericht.
Dit is de link waar je hem kan downen, het bestand dat EA zelf op hun site voor download had.
http://www.runuo.com/UOAOS_July_03.exe

• Denman
Ja okee.... aan de ene kant is 5000 man natuurlijk wel veel, maar kijk eens hoe groot de wereld van UO is. Natuurlijk is het gezellig als je iedereen kent omdat er maar weinig spelers zijn. Maar als je (en dat is absoluut niet onmogelijk in de wereld van UO) maar 1 keer in de 3 uur iemand tegenkomt omdat er maar 300 man online zijn, dan is het ook weer niet leuk :)

Nou ja... in Britain zit je eigenlijk altijd wel goed als je mensen zoekt :)

Join het GoT Pulse-Team!

• Tr!gger
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-10 20:36
Hoe zit het eigenlijk met starting skills? Vroeger begon je met niks en hoogstens 1 skill op de 50 als je een andere op 0 zette. Persoonlijk heb ik geen zin om weer helemaal vanaf niks te beginnen en langzaam op te werken naar de 100 zonder geld etc. Dat was toen leuk nu niet meer (voor mij :P )

"The only thing necessary for the triumph of evil is that good men do nothing" -- Edmund Burke

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-10 21:52

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Verwijderd schreef op 08 juli 2004 @ 14:30:
Ik kom ook wel een keertje kijken. Heb UO (de cd) nog gehad bij Campzone 2002
hehe, met stom. Die CD staat hier ook stof te happen :P :P

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

• Denman
Verwijderd schreef op 08 juli 2004 @ 14:56:
Ik weet niet of dit mag, zo niet dan edit ik mijn bericht.
Dit is de link waar je hem kan downen, het bestand dat EA zelf op hun site voor download had.
Ik weet ook niet of dat mag... maar ik bedoelde eigenlijk dat de bestanden van de XUO site zelf het niet doen. Ik weet niet in hoeverre jij dat kan fixen maar nu kan ik er iig niks mee :P

edit:
laat maar, al een andere site gevonden: http://games.xs4all.nl/downloads/downloads.php

[ Voor 12% gewijzigd door Denman op 08-07-2004 15:14 ]

Join het GoT Pulse-Team!

Verwijderd

Ik heb ook een freeserver met allerlei custom spul, ik gebruik runuo 1.0

En bah! 2D client! >:)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2004 16:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
Je moet eerst UO installeren en patchen met OSI.
Dan moet je de XUO SETUP downloaden en extracten in je UO folder.
Dan moet je even een account aanvragen (duurt max 2 uur) en dan kan je met "XUO.exe" op de shard spelen.
Ik heb de client en login bestanden zo aangepast, dat ze de originele bestanden niet in de weg zitten. In andere woorden, je kan XUO en "normaal" UO naast elkaar geinstalleerd hebben.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 08 juli 2004 @ 16:23:
Ik heb ook een freeserver met allerlei custom spul, ik gebruik runuo 1.0

En bah! 2D client! >:)
Die 3d client vind ik persoonlijk echt bagger.
Het ziet er niet uit, en die client is zo traag als dikke stront.
Niet echt handig voor als je achterna gezeten wordt door 5 spaanse player killers. (spanjaarden hebben lage pings op XUO :+)

Runuo is wel een goede emu, alleen vind ik de pvp niet echt gebalanceerd.
Tus PvP hangt af van zowel de "skills" van het character waarmee je speelt, als de "pvp skills" van de speler zelf, en de equipment, en de potions/scrolls die je bij je hebt. Bij runuo is dit veel minder het geval.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2004 16:29 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 juli 2004 @ 16:27:
[...]

Die 3d client vind ik persoonlijk echt bagger.
Het ziet er niet uit, en die client is zo traag als dikke stront.
Niet echt handig voor als je achterna gezeten wordt door 5 spaanse player killers. (spanjaarden hebben lage pings op XUO :+)

Runuo is wel een goede emu, alleen vind ik de pvp niet echt gebalanceerd.
Tus PvP hangt af van zowel de "skills" van het character waarmee je speelt, als de "pvp skills" van de speler zelf, en de equipment, en de potions/scrolls die je bij je hebt. Bij runuo is dit veel minder het geval.
Bij mij werkt 3D juist sneller dan 2D... AMD3200 doet wonderen...
En Felucca is uitgeschakeld, alles is bij mij Trammel, 95% van de spelers wilden geen PKs.

2D heeft ook die nieuwe art zoals samurai zooi en Solen (nog) niet.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2004 16:34 ]

• Denman
Wat ik nou jammer vind:

Ik start het spel, maak een character zoals ik altijd deed op een OSI server, kies 3 skills en m'n stats. Ik kom het spel binnen en BAM! Al m'n stats zijn 100, en ik ben opeens Grandmaster Mage?

Ik had eigenlijk gehoopt dat ik dat allemaal zelf moest (mocht) doen maar iedereen is meteen Grandmaster in iets? Of doe ik iets fout? :P

Join het GoT Pulse-Team!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:24

Fuelke

Forza Ferrari

Mensen, even voor de duidelijkheid: ik heb het met Jakko reeds gehad over z'n vorige twee topics ivm UO. Ik heb hem dan ook de raad gegeven om een nieuw algemeen topic te starten, wat bij deze ook gedaan is. Verdere TR's zijn dan ook niet nodig ;)

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

• Brons
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-10 14:51

Brons

Fail!

Ik heb altijd al UO willen spelen. Maar ik zag altijd tegen de maandelijkse kosten op, en de free shards waren nooit geweldig.

Maar is het spel nu legaal te downloaden? Of moet ik het kopen (als het nog te koop is..) als ik het op een gratis shard wil spelen?

• Wiebbe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-10 21:09

Wiebbe

<none />

zucht wat waren dat de tijden zeg :)

heb intotaal 4 acounts op de officiele server met de oudste 74 maanden :)
Met me Ma, vriend van me Ma, en me zusje tegelijkertijd lekker UO'en :)

Toen EA Games het overnam is het kapot gegaan.. toen kreeg je allemaal van die gekke dingen als Firedamage, en gele rare wapens enzo..

jammer, wat hier voor was het echt fantastisch!

trouwens de 3d client is CRAP in mijn ogen..
moet je eens kijken hoe je er uit ziet als je op een beetle zit, dan zitten je benen dubbel geklapt ofzo..

neh, geef mij maar een 2d client :)

[ Voor 22% gewijzigd door Wiebbe op 08-07-2004 17:14 ]

Oh noes.. No more TreinTijden :(

• quakerix
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-10 08:42
jaren gespeeld Ultima Online met vrienden!

www.darkprowless.com was 1 van de grootste maar vooral leukste servers die er toen die tijd waren.

Verwijderd

Topicstarter
DenMan schreef op 08 juli 2004 @ 16:38:
Wat ik nou jammer vind:

Ik start het spel, maak een character zoals ik altijd deed op een OSI server, kies 3 skills en m'n stats. Ik kom het spel binnen en BAM! Al m'n stats zijn 100, en ik ben opeens Grandmaster Mage?

Ik had eigenlijk gehoopt dat ik dat allemaal zelf moest (mocht) doen maar iedereen is meteen Grandmaster in iets? Of doe ik iets fout? :P
De stats gaan gelijk naar 100 op dit moment. Dit is gedaan om ervoor te zorgen dat nieuwe mensen niet een te grote achterstand hebben op de rest.
Je krijgt +50 magery en +50 swordsfighting, of een andere melee fighting skill.
Omdat onze server geen skillcap heeft, mag je nog meer dan genoeg zelf doen. ;+)

• Denman
Gelukkig ben ik dan net voor die tijd weggegaan... ik was er al bang voor dat EA het gruwelijk ging verknallen :/

En net heb ik UO geinstalleerd en ook voor de 2d client gekozen. Dat hoort imo gewoon bij UO, en ik heb (vrijwel) alleen maar slechte verhalen gehoord over de 3d. Maar zoals gezegd: bij UO wil ik 2d dus ik ga het niet eens proberen :)
Verwijderd schreef op 08 juli 2004 @ 17:17:
[...]

De stats gaan gelijk naar 100 op dit moment. Dit is gedaan om ervoor te zorgen dat nieuwe mensen niet een te grote achterstand hebben op de rest.
Je krijgt +50 magery en +50 swordsfighting, of een andere melee fighting skill.
Omdat onze server geen skillcap heeft, mag je nog meer dan genoeg zelf doen. ;+)
Ja oke... misschien moet ik daar maar aan wennen dan... ik vond het juist wel tof dat op de OSI servers iedereen een skill cap had van 700, zodat je veel verschillende professions had en ECHT afhankelijk kon zijn van elkaar. (ook goed voor de economie :))

Join het GoT Pulse-Team!

Verwijderd

Ik ben nu die file aan het downloaden (620MB), 10 min en dan is ie binnen. 8-)
Maar waar mijn post over gaat: is er ook een beginners guide ofzo?
Ik heb dit spel een aantal jaren geleden bij iemand eens gezien en wat rond geklikt, maar nooit echt zelf gedaan (wilde er niet voor dokken). Maar nu lees ik dus dat er ook gratis servers zijn, en dat is mijn favorite word! :)
Graag zou ik dit spel dus eens willen leren/proberen, etc. Heeft iemand een link of pdf ofzo?

• Denman
http://uo.stratics.com/
http://www.uo.com/newplayer/

Zo kom je al een aardig eind volgens mij :)

Join het GoT Pulse-Team!

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm ja onthoud wel dat wat er in die guides staat niet helemaal opgaat op XUO. Sommige dingen werken iets anders...
Magie bijvoorbeeld, en bepaalde skills.

Ik zal wel zorgen dat er een goede newbie guide op de site komt te staan...

Verwijderd

Het was idd een heel leuk spel om te spelen, maar ik vind dat het huidige aanbod aan MMORPG'S toch veel leuker is dan dit ietwat verouderde spel :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 juli 2004 @ 17:36:
Ik zal wel zorgen dat er een goede newbie guide op de site komt te staan...
8-) nice!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 08 juli 2004 @ 17:39:
Het was idd een heel leuk spel om te spelen, maar ik vind dat het huidige aanbod aan MMORPG'S toch veel leuker is dan dit ietwat verouderde spel :)
Ik heb heel wat mmorpg's gespeeld na UO, maar niets heeft die diepe gameplay van UO... Fancy graphics zijn leuk hoor, maar bij een mmorpg is het best handig als je een beetje overzicht hebt, en als je ziet wie er wat zegt.
In de meeste mmorpg's van vandaag is dit niet het geval...

Verwijderd

Ik neem aan dat je van de Download pagina's de client moet downloaden & installeren. Echter werken de downloads niet.

Verwijderd

Topicstarter
Is nu gefixed.

Verwijderd

Thanks! :)

Verwijderd

Ok, ik heb nu 2 uur gewacht zoals op de site (http://uo.xs4all.nl/) stond aangegeven. En de client van deze site gedownload & geinstalleerd.
Maar zodra ik mijn username + password invul (per mail ontvangen) wanneer ik UO opstart wil ie nog steeds niet.

Ook XUO.exe gestart, maar helaas vind deze dat UO niet is geinstalleerd.
Terwijl dat toch zo is. Heeft ie er soms problemen mee dat het op een F schijf staat?

Of moet ik me eerst nog ergens anders registreren of iets aanpassen?

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2004 20:25 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 juli 2004 @ 20:07:
Ok, ik heb nu 2 uur gewacht zoals op de site (http://uo.xs4all.nl/) stond aangegeven. En de client van deze site gedownload & geinstalleerd.
Maar zodra ik mijn username + password invul (per mail ontvangen) wanneer ik UO opstart wil ie nog steeds niet.

Ook XUO.exe gestart, maar helaas vind deze dat UO niet is geinstalleerd.
Terwijl dat toch zo is. Heeft ie er soms problemen mee dat het op een F schijf staat?

Of moet ik me eerst nog ergens anders registreren of iets aanpassen?
je moet eerst ff wachten, dan word je account pas active...

dat is bij mij nu allemaal gebeurd enzo, maar als ik een char wil maken blijft ie op Creating Char...... hangen
:(

Verwijderd

Topicstarter
Hebben jullie allebei XUOLITESETUP.exe in de juiste folder uitgepakt?
Voor de duidelijkheid:
1. Installeer UO 2d
2. Patch met EA
3. Download XUOLITESETUP van de xuo site en pak die uit in je Ultima Online directory

Mischien het handigst als je met je problemen even naar de IRC room komt.
server irc.coldfront.net
#xuo
6667

[ Voor 131% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2004 20:46 ]

Verwijderd

Jakko: De afspraak die je met Fuelke gemaakt had, is dat dit een algemeen Ultima Online topic zou worden. Maar, dit topic draait om niets anders dan jouw servertje, iets wat me niet verbaasd gezien jouw eerdere spam pogingen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.