Slordige fout in Sygate Personal Firewall ?

Pagina: 1
Acties:

• Kipcorn
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-11 01:02
Volgens mij heb ik hier een hele slordige fout in Sygate's personal firewall gevonden.

Ik installeer net Kaspersky Anti-Virus Personal 5.0.141, ik draai de update even en de firewall ziet het niet eens.
De updater kreeg zonder ENIGE melding gewoon toegang tot internet.
De firewall zag enkel dat er netwerk verkeer was, maar zag niet welk programma dat veroorzaakte.

Aangezien ik KAV pas net installeer heb ik nooit van te voren een regel aan kunnen maken die KAV internet toegang geeft, dus hier moet ergens iets goed fout zitten toch?

[ Voor 3% gewijzigd door Kipcorn op 08-07-2004 13:03 ]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-12 21:45

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Hoeft niet, kan ook standaard al ingebouwd zitten in Sygate. Ik installeerde laatst ZoneAlarm en die herkent ook standaard een aantal programma's. Wel link overigens dat soort dingen...wie garandeert je namelijk dat de marketingafdelingen van de fabrikanten niet onder 1 hoedje spelen (ingebakken spyware e.d.)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Kipcorn
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-11 01:02
Ik heb net eventjes Windows XP opnieuw geinstalleerd en toen zag ik waardoor KAV zomaar internettoegang kreeg.

KAV kreeg toegang door via ntoskrnl.exe (ofzo) te verbinden, een Windows service die (volgens mij) toegang nodig heeft.
Wel vreemd, want normaal meldt Sygate het wanneer een programma via een ander programma met internet wil verbinden.
En ik maar denken dat ik de beheerder van mijn systeem was...