Toon posts:

Vanaf DV-camera direct op DVD-recorder opnemen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Tegenwoordig zijn er ook DVD-recorders met een DV-IN waar je DV-camera's op aan kan sluiten om het opgenomen materiaal van het DV-bandje op een DVD te krijgen.

In een normale situatie doe je het volgende: Je sluit de DV-camera op de DVD-recorder aan, je zet de DV-camera op afspelen en je DVD-recorder op opnemen.

Is het mogelijk zonder DV-bandje op te nemen; dus dat de DVD-recorder het materiaal direct op een DVD opneemt d.m.v. een rechtstreekse verbinding van de DV-camera met de DVD-recorder?

Dit zou dus in moeten houden dat de DV-camera tijdens het opnemen het signaal direct doorgeeft via de DV-OUT.

Is dit sowieso standaard mogelijk of zijn er camera's met een bepaalde functie waardoor dit bij deze camera's wel mogelijk is?

• Rum
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-02 19:40

Rum

Ik weet niet of het standaard mogelijk is, maar bij mijn Sony camera is het wel mogelijk! Dus zoals jij hier beschrijft zonder bandje direct op DVD opnemen kan!

Verwijderd

Dat zal afhangen van de mogelijkheden van de camera....

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
als de cam direct een live dv feed op de kabel kan zetten, wat een hoop cams kunnen, is dat mogelijk ja. Wat voor high-res bewakingsvideo wil je gaan draaien?

Verwijderd

Topicstarter
Het is niet voor beveiliging bedoeld hoor 8)7 dus ik zocht naar de optie 'live feed'.

Wordt deze optie nooit beschreven in de eigenschappen of zit dit standaard op zo'n consumenten DV-camera?

• Rum
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-02 19:40

Rum

Ik heb begrepen dat het niet op alle DV-camera's zit. Hoe je erachter kan komen of het er daadwerkelijk op zit weet ik ook niet... Misschien hier op GoT vragen :D
Pagina: 1