Toon posts:

Welke video camara is beter ?

Pagina: 1
Acties:
  • 159 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op dit moment een JVC GR-DVL365 miniDV camara,
Specs in het kort;
F1.8 lens
0,8mega pxils.

Alleen ik ben niet te vreden over de licht gevoeligheid en de contrast (er is elktijd iets overbelicht ond onderbelich tin het beeld).
Wat ik wil uitgeven is rind de 800 euro.

Hier de camara's die mij erg goed lijken.
JVC DV700
Afbeeldingslocatie: http://tux.demon.nl/~joram/dv700.jpg
+F1.2 lens
800 euro.

JVC DV4000
Afbeeldingslocatie: http://tux.demon.nl/~joram/dv4000.jpg
Het oudere broertje dat als grote voordeel erg makelijk handmatig kan scherp stellen.
900 euro.

• Welleweerd
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 27-02 10:42

Welleweerd

laat de koeien in vrede grazen

ik zou voor de 4000 gaan ivm het handmatig scherpstellen dat is wel HEEL erg makkelijk!!

Bedankt alvast

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga maar even in de winkel kijken want ik kom er helemaal niet meer uit.

De canon mvx 150I
Afbeeldingslocatie: http://tux.demon.nl/~joram/Canon-150I.jpg
Kost 1000 euro, te duur.
De opvolger MVX 250I kost 800 euro en heeft niet zo manuel scherp stel ring.
Een goede reviweu over de MVX 250I heb ik nog niet kunne vinden, ik ga niet blindilings van uit dat de rest wel het zelfde is.

Veder hoor ik dat de jvc cam's er slecht zijn in het donker.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2004 14:01 ]

• meelmark
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-02-2025
Verwijderd schreef op 08 juli 2004 @ 13:50:

Kost 1000 euro, te duur.
Veder hoot ik dat de jvc cam's er slecht zijn in het donker.
volgens mij zelfs iets van 1200-1300 maar ik kan het mis hebben

"Thunder? Flash!" "AMD 1200,256DDR,MX400,5.1,MSI 266A"

Verwijderd

Topicstarter
Normaal, maar ik kijk naar aanbieding/uitverkoop prijzen ;) .

Verwijderd

Topicstarter
Ben bij de mediamarkt geweest en helaas.
Heb daar de JVC DV700 en de Canon MVX 100I bekenen, maar ik ben niet zo teverden over de kwaliteit. Ze hebben maar ietsje beter beeld dan me DVL 365, vandaar dat ik het niet waard vindt om op een andere camara over te stapen.

• aryan
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:48
ff offtopic:
het is camera niet camara

• robbertb
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

robbertb

winter

Nouja jvc slecht in het donker.. ze hebben idd slowshutter en geen supernightshot. Dat wil zeggen, de sluitertijd wordt erg traag, zo kan je idd beter zien in het donker, maar het beeld wordt snel wazig en streperig.. Niet erg bruikzaam wat mij betreft. Sony heeft daarentegen supernightshot, dit houdt infrarood licht uitzenden en de weerkaatsing hiervan opnemen.

Verwijderd

Mijn zwager heeft pas bij Foto KRAL een SHARP VL-Z3S gekocht voor 489 €
en ik moet zeggen, ik ben wel wat gewend, maar de "miniDV" van Sharp is goed snel met autofocus(ook handmatig) en een hele goede licht sterkte met extra Digital Beeld Stabilizer. Digitale in en uitgangen, AV in en uitgangen via S-Video en USB voor foto's(met SD kaart) 800.000 pixels.

Het menu werkt ook logisch...... www.sharp.nl

de moeite waard om eens te vergelijken........

Verwijderd

Topicstarter
robbertb schreef op 09 juli 2004 @ 14:43:
Nouja jvc slecht in het donker.. ze hebben idd slowshutter en geen supernightshot. Dat wil zeggen, de sluitertijd wordt erg traag, zo kan je idd beter zien in het donker, maar het beeld wordt snel wazig en streperig.. Niet erg bruikzaam wat mij betreft. Sony heeft daarentegen supernightshot, dit houdt infrarood licht uitzenden en de weerkaatsing hiervan opnemen.
Dat is het probleem niet , want als ik in het donker ga filmen dan gebruik ik wel me 15watt daglicht camera lamp en dat werkt veel beter.

Waar mij om gaat is waneer er iets slecht belichts in het beeld is dat het er dan niet korelig/ruisend uit ziet.
De jvc DV700 had daar best wel moeite mee, de canon mvx 100I minder maar was nog steeds niet perfect. Zou ook kunne komen doordat ze daar het tv scherm via de compsite hadde aangesloten in de plaats via de s-video.

Waneer ik bij een video shop in de buurt ben dan ga ik wel even kijken naar die sharp. Maar ik denk dat het gewoon nog wachten is totdat er echt goeie consumente camara's komen.

• LordLynx
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-02 13:20
Je huidige JVC valt tegen, maar nu wil je een nieuwe en kijk je weer naar JVC? Waarom ga je niet eens bij Sony kijken?

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

[GT] --> [AVH]

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Pagina: 1