Domain, Whois

Pagina: 1
Acties:

• Don3k
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-02 19:43
Ik wist dit niet van te voren, maar heb verleden week een domein aangevraagt Nu kwam ik erachter dat je met een simepele whois je naam en addres kan zien :(

Nu wil ik dit laten weghalen maar mijn provide verteld dat ze dat bewust niet doen.

Wat kan ik eraan doen?

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:24

m0nk

16-09-2003 15.15

helemaal niks, is gewoon zo.

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Opt-out verzoeken
1. Op basis waarvan zal SIDN een Opt-out verzoek beoordelen?
SIDN zal een afweging maken tussen het belang van het zichtbaar zijn van de gegevens in de Whois en het belang van de houder die bezwaar heeft gemaakt tegen opname van zijn gegevens in het openbare gedeelte van het registratieregister.
Dat stukje en verder lezen bij http://www.sidn.nl/sidn/f...nl-domeinnamen/index.html

Maar een normale particulier heeft imo niet zo snel grond om de gegevens privé te laten maken.

{signature}

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-02 22:50

IceStorm

This place is GoT-like!!!

[voor .nl]In principe is het mogelijk om een opt-out request in te dienen bij SIDN, dit houd in dat je een reden aanvoert waarom je je gegevens NIET op wil laten nemen (had eigenlijk bij het aanvragen gemoeten maar ok). Nadeel is dat ze niet echt scheutig zijn met het honoreren van opt-out requests :P Op dit moment zijn er precies 10 'actief' in Nederland (hmm ok, precies weet ik niet maar de laatste keer dat ik het te horen kreeg waren het er 10 :P).
Beter is het om je hoster te vragen of ze het domein op hun naam willen laten zetten en dat je onderling regelt dat het domein toch van jou is.

Voor andere extensies werkt die laatste truc overigens ook wel, daarnaast zijn ze bij .com/.net etc een stuk minder teleurgesteld met fake gegevens ;).

[edit]De WHOIS is er juist voor bedoeld om gegevens in op te slaan zodat de eigenaar van het domein altijd te achterhalen is.

[ Voor 21% gewijzigd door IceStorm op 08-07-2004 11:51 ]

• Don3k
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-02 19:43
afzeggen kan denk ik niet ?

Verwijderd

Er moet inderdaad altijd iets staan, de gegevens weg halen kan zoiezo niet.
Je beste kans is inderdaad om je provider te vragen om de naw met zijn gegevens te vervangen.

Een opt-out verzoek moet inderdaad eigenlijk meteen bij aanvraag, maar kan later eventueel ook nog wel.

Anders kun je het domein natuurlijk altijd opzeggen :)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2004 11:56 ]

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-02 22:50

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Don3k schreef op 08 juli 2004 @ 11:54:
afzeggen kan denk ik niet ?
Domein opzeggen kan prima hoor. Alleen gok ik dat je hoster dan wel gewoon bedrag x rekent voor het 1e jaar ;).

Maar wat is er mis met overzetten op iemand anders zijn naam? Doe ik vaak genoeg voor mensen en ik weet dat er meer zijn die dat voor klanten doen.

Verwijderd

Bij mijn domein stonden eerst ook mijn adres gegevens erbij.
Deze heb ik gewoon laten omzetten naar de hosting provider waarop mijn domein draait. Als er wat is waarvoor er contact moet worden opgenomen met mij, kan dat dus via de hosting provider.

Zonder tussenkomst van een hostingprovider is inderdaad niet mogelijk om je adres gegevens te laten vervallen.

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Wat ik me afvraag is wát je precies kan aanbrengen als redenen. Ik was er uiteindelijk ook niet zo happy mee...

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Verwijderd

Ik heb gewoon gezegd dat ik mijn privacy graag wil behouden.
Deden ze niet moeilijk over.

En anders verzin je toch wat waardoor je adres gegevens niet op 't internet hoeven te dwalen?
Pagina: 1