Toon posts:

thomson speedtouch 570 icm met Edimax Ethernet switch

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik zit met de volgende vraag.
Mij is gevraagd om bij een collega een wireless/ethernet netwerk aan te leggen. Nu heb ik thuis een goed werkend netwerk draaien alleen is er 1 verschil. Thuis heb ik een 4poorts ethernet modem en daaraan hangt een wireless access point met 4 ethernet poorten. Aan het wireless ap hang dus 1 vaste pc en 2 wireless apparaten. Werkt als een trein.

Nu het geval van mijn collega. Hij heeft een thomson speedtouch 570 wireless modem/router. Op dit modem zit maar 1 ethernet poort dus wil hij daar een Edimax 4 poorts ehternet switch aanhangen om zijn "vaste" pc's te voorzien van een internet verbinding. Hij heeft ook een wireless apparaat wat hij wil laten werken via de wireless modem/router.

- Hoe ga ik dit alles instellen?
- Als ik het modem als DHCP laat fungeren en werkt dit dan ook samen met de switch?
- Moet ik op de switch, indien dit mogelijk is, de gateway van de modem/router ingeven?

Vanavond ga ik dit allemaal toepassen en hopelijk werkend krijgen.
Misschien heeft iemand van jullie een soortgelijke situatie thuis draaien en heeft nog tips of antwoorden op mijn vragen.

-Stoffel-

Verwijderd

De zogenoemde "huis-tuin en keuken" - switches hebben geen config mogelijkheden. Ze passen hun tabellen dynamisch aan. Als je de vaste poort van de router goed configged zou ik niet weten waarom DHCP een probleem zou zijn.

De router/modem heeft dus een LAN poort (vaste poort) en een WLAN poort (draadloos), of niet?
Moet ik op de switch, indien dit mogelijk is, de gateway van de modem/router ingeven?
Je kunt dit voor de zekerheid op de pc ingeven, maar in het geval van DHCP is dit niet noodzakelijk.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2004 11:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
Router/modem heeft 1 ethernet poort en 1 wireless poort ja. Maar op die wireless poort kunnen volgens mij 266 apparaten draaien (give or take a few ;) )

Verwijderd

Ik denk eerder 1 t/m 255 (ip-adressen), dus 255 apparaten. Maar waar denk je dan nog problemen te voorzien?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2004 12:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
Mijn bedoeling is om DHCP op de router/modem aan te zetten. Dat wil dus zeggen dat de edimax switch automatisch een ip adres krijgt. Wat ik nou wil weten is of de machines die achter de switch hangen ook een ip adres van de DHCP server van de modem/router krijgen.

Het uiteindelijke resultaat moet zijn dat alle "bedrade" machines en de wireless apparaten elkaar kunnen zien en dat ze allemaal op internet kunnen :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 juli 2004 @ 12:42:
Dat wil dus zeggen dat de edimax switch automatisch een ip adres krijgt. Wat ik nou wil weten is of de machines die achter de switch hangen ook een ip adres van de DHCP server van de modem/router krijgen.
Nee wat ik al eerder zei een type "Edimax-switch" krijgt geen ips binnen het netwerk toegekent, en heeft verder ook geen configuratie mogelijkheden, alleen puur switching. Wat hij dus wel doet is de DHCP functie naar alle pc's verlenen die aan de switch vast hangen.

Verwijderd

Topicstarter
Okee, dat is dus goed :D
Pagina: 1