[mplayer] verkeerd fullscreen bij verplaatsen vernster

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Mayco
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-02 18:49
Ik heb een vreemd probleempje met mplayer, als ik een fimpje afspeel en ik doe voor de rest niets, en ik druk op f dan gaat hij mooi fullscreen, geen problemen, maar waneer ik het vernster waar de film in word getoond verplaats, en ik druk dan op f, dan is het pas fullscreen vanaf de 0,0 coordinaat van het venster ipv de 0,0 van het scherm.

ff verduidelijking:

window mode, venster is verplaatst:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
....................................
.......+----mplayer-----+...........
.......|################|...........
.......+----------------+...........

ik druk op f, alles gaat fullscreen, maar het begint niet van het 0,0 coordinaat op het scherm
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
.......#############################

legende:
#=stukje film
.=achtergrond

in de search en op google vond ik niets, enkel mensen die geen fullscreen hebben omdat ze xv gebruiken, maar dat is het probleem niet.

moest het belangrijk zijn, ik heb MPlayer 1.0pre4-3.3.3 en de laatste nvidia drivers (geforce fx 5700)

ik heb ook een screenshot, maar alles wat je ziet is dus een grote blauwe kader (die ergens halverwege het scherm begint, eigenlijk hetzelfde wat je ziet in mijn tweede-code-tekening

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:41
Vreemd. Maar wat gebeurt er als je wanneer dit gebeurt nogmaals 2 keer op 'f' drukt?

• ajvdvegt
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-12-2025
Welke video output gebruik jij? Je kan er een kiezen met '-vo', en je krijgt een lijstje te zien met '-vo help'. In je console zie je zo staan welke er gebruikt wordt 'VO: [xv]' (xv dus in dit geval).

I don't kill flies, but I like to mess with their minds. I hold them above globes. They freak out and yell "Whooa, I'm *way* too high." -- Bruce Baum

• Mayco
waneer ik opnieuw switch tussen fs en gewoon scherm blijft het, ik krijg het niet meer goed fullscreen tot ik mplayer afsluit en opnieuw opstart.

ik gebruik xv, maar bij x11 heb ik net hetzelfde probleem. (gl geeft hetzelfde probleem, en dan is mijn beeld sepia-gekleurd)
sdl gaat wel goed, maar dan neemt hij altijd een andere resolutie bij het fullscreen gaan, en dat heb ik niet zo graag

edit: bij sdl zijn er trouwens ook nog dingen verkeerd als ik het via gmplayer afspeel, er zijn dan namelijk twee videowindows, een van sdl en nog een van (g)mplayer

[ Voor 19% gewijzigd door Mayco op 08-07-2004 11:44 ]

Verwijderd

Ik heb hetzelfde sinds ik de nieuwste nvidia drivers (61016) geinstalleerd heb. Moest mijn XF86Config-4 aanpassen omdat mijn tv-out het niet meer deed en sindsdien doet mplayer vreemd. Oplossing: terug naar oude nvidia-driver. :)

• Mayco
hmm, ik heb hier fedora core 2, en het was al een heel gedoe om de drivers toch aan het werk te krijgen door die 8k-dingen, maar voor zover ik me kan herinneren deed het probleem zich ook voor bij de vorige drivers. Werkt het wel goed als je de tvout uitzet? Die gebruik ik namelijk niet, dus die mag wel uit als dat dit probleem oplost. ik gebruik trouwens ook geen xf86, maar xorg, mss dat dat iets zou uitmaken...

• Blaasvis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:30

Blaasvis

Cidora \o/

als je em direct in fullscreen start gaat het wel goed, dat was mijn oplossing uiteindelijk ;)

Freedom is everything you need ; <moto-moi|afk> ik verkloot het gewoon nooit :P

• Mayco
als ik het boxje aanvink dan start hij mooi in fullscreen, maar als ik dan de file open, afspeel, op f druk, het window versleep en terug op f druk, dan krijg ik nog steeds mijn fout

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Dat is een bug in mplayer inderdaad. Met die patch moet het lukken, succes :)

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

• Mayco
ff proberen dan... is nu aan het compilen, maar waarom staat dat eigenlijk in de gentoo bugtracker?

edit: alles werkt nu, er waren nog wel wat probleempjes omdat ik eerst een rpm had, en je dat niet gewoon kan overwriten, maar alles is nu ok door die patch.

[ Voor 45% gewijzigd door Mayco op 08-07-2004 16:03 ]

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Alle Gentoo gebruikers compilen vanaf source. Door de manier waarop Gentoo in elkaar zit is het makkelijk om patches toe te voegen of zelf te maken.
Dus de meeste bugs op de Gentoo bugtracker krijgen vroeg of laat een patch geattached :)
Van wat ik gehoord heb zit het bij mplayer al in CVS, dus in de volgende release (-pre5) is het vast en zeker opgelost.

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

Pagina: 1