Ik heb een vreemd probleempje met mplayer, als ik een fimpje afspeel en ik doe voor de rest niets, en ik druk op f dan gaat hij mooi fullscreen, geen problemen, maar waneer ik het vernster waar de film in word getoond verplaats, en ik druk dan op f, dan is het pas fullscreen vanaf de 0,0 coordinaat van het venster ipv de 0,0 van het scherm.
ff verduidelijking:
window mode, venster is verplaatst:
ik druk op f, alles gaat fullscreen, maar het begint niet van het 0,0 coordinaat op het scherm
legende:
#=stukje film
.=achtergrond
in de search en op google vond ik niets, enkel mensen die geen fullscreen hebben omdat ze xv gebruiken, maar dat is het probleem niet.
moest het belangrijk zijn, ik heb MPlayer 1.0pre4-3.3.3 en de laatste nvidia drivers (geforce fx 5700)
ik heb ook een screenshot, maar alles wat je ziet is dus een grote blauwe kader (die ergens halverwege het scherm begint, eigenlijk hetzelfde wat je ziet in mijn tweede-code-tekening
ff verduidelijking:
window mode, venster is verplaatst:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| .................................... .................................... .......+----mplayer-----+........... .......|################|........... .......|################|........... .......|################|........... .......+----------------+........... .................................... .................................... .................................... |
ik druk op f, alles gaat fullscreen, maar het begint niet van het 0,0 coordinaat op het scherm
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| .................................... .................................... .......############################# .......############################# .......############################# .......############################# .......############################# .......############################# .......############################# .......############################# |
legende:
#=stukje film
.=achtergrond
in de search en op google vond ik niets, enkel mensen die geen fullscreen hebben omdat ze xv gebruiken, maar dat is het probleem niet.
moest het belangrijk zijn, ik heb MPlayer 1.0pre4-3.3.3 en de laatste nvidia drivers (geforce fx 5700)
ik heb ook een screenshot, maar alles wat je ziet is dus een grote blauwe kader (die ergens halverwege het scherm begint, eigenlijk hetzelfde wat je ziet in mijn tweede-code-tekening