Sinds 2 weken "gelukkige" bezitter van een H320. Eigelijk gekocht voor het overzetten van foto's van mijn FujiFinepix 6800 camera. Volgens Iriver's site kon je simpel je camera ( of card reader) koppelen middels the USB On To Go function ( zonder tussenkomst van PC)
1e teleurstelling: bij het uitpakken van het speler, is er een kaartje toegevoegd welke hardware( camera's, usb reader, harddisk etc) worden ondersteund. Helaas zijn dat er niet veel op het moment! Ook mijn camera dus niet, ondanks deze, volgens Fuji, 100% UMS ondersteund! Natuurlijk heb ik dit gemeld aan Iriver Helpdesk, maar tot nu toe hebben zij nog geen oplossing hiervoor kunnen geven!
Vervolgens dacht ik mijn probleem op te lossen middels een Card Reader. Ik heb echt wel 15 verschillende readers getest zonder resultaat. Inmiddels heb ik er een gevonden: De Sandisk Imagemate 2.0 reader!
Eindelijk! Ik gebruik de XD/Smartmedia versie. Wel kwam ik erachter dat de oude smartmedia kaartjes (2 jr oud) niet worden ondersteund. Ik weet niet waarom dat is. Ook kwam ik erachter dat de kaartjes bij mij geformatteerd moesten worden volgens FAT; anders kon mijn camera de kaartjes weer niet lezen. Overigens wordt FAT32 ook gewoon ondersteund door de H320! Het overzetten gaat niet supersnel ( usb 1.1), maar hier kan ik mee leven. Voorlopig hoef ik geen memory kaartjes meer te kopen! Het overzetten van data naar de PC gaat weer wel snel ( USB2.0)
Wat geluid betreft het klinkt allemaal Super! Ook het scherm is superscherp.
1e teleurstelling: bij het uitpakken van het speler, is er een kaartje toegevoegd welke hardware( camera's, usb reader, harddisk etc) worden ondersteund. Helaas zijn dat er niet veel op het moment! Ook mijn camera dus niet, ondanks deze, volgens Fuji, 100% UMS ondersteund! Natuurlijk heb ik dit gemeld aan Iriver Helpdesk, maar tot nu toe hebben zij nog geen oplossing hiervoor kunnen geven!
Vervolgens dacht ik mijn probleem op te lossen middels een Card Reader. Ik heb echt wel 15 verschillende readers getest zonder resultaat. Inmiddels heb ik er een gevonden: De Sandisk Imagemate 2.0 reader!
Wat geluid betreft het klinkt allemaal Super! Ook het scherm is superscherp.