divx op oudere laptop, geluid loopt niet gelijk

Pagina: 1
Acties:

• msiewers
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-02 14:10
Ik heb een wat oudere laptop, compaq armade celeron 566 met 64mb geheugen. Deze gebruik ik voornamelijk als multimedia computer, dus als mp3/divx speler.

probleem is alleen dat met groot deel van films het geluid niet synchroom loopt. op andere pc is dit geen probleem. heb win98se geinstalleerd en heb al verschillende codecs geprobeerd: benodigde codes los (alleen die nodig) en fddshow met ac3 apart. ook geprobeerd met bsplayer en media player classic. laatste iets beter.

Kan ik in installatie wat veranderen of is laptop gewoon te langzaam? dacht dat het met celeron 566 wel moest kunnen. Kan ik misschien een ander besturingssysteem installeren waarmee het wel werkt? er was ooit een besturingssysteem wat meer gericht was op multimedia, maar is ontwikkeling geloof ik van gestopt.

bedankt

Verwijderd

je zou kunnen proberen er linux op te zetten? Mijn ervaring is dat dat in zo'n geval als dit goed zou kunnen helpen tov de performance

• msiewers
linux erg moeilijk? en ondersteuning drivers? heb er helemaal geen ervaring mee namelijk.

kan het trouwens zijn dat de nieuwere divx films een zwaardere codec hebben. in verleden namelijk geen problemen met dit probleem gehad.

[ Voor 45% gewijzigd door msiewers op 08-07-2004 11:22 ]

• mjszwo
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
msiewers schreef op 08 juli 2004 @ 11:18:
linux erg moeilijk? en ondersteuning drivers? heb er helemaal geen ervaring mee namelijk.

kan het trouwens zijn dat de nieuwere divx films een zwaardere codec hebben. in verleden namelijk geen problemen met dit probleem gehad.
je kan gewoon Knoppix downloaden. moet je effe de ISO downloaden, op CD/DVD branden, en booten maar. het draait dus volledig vanaf CD en geen gedoe met drivers :)

edit: hoewel ik niet zeker weet of Knoppix divx codecs aan boord heeft... maar er zijn ook vergelijkbare pakketten speciaal om films af te spelen enzo. kun je wel meer over in de search vinden.

[ Voor 16% gewijzigd door mjszwo op 08-07-2004 11:33 ]

• msiewers
kan ik daar ook mee op thuisnetwerk? gaat dat automatisch?

Verwijderd

Je moet eens de nimo codecpack downen en dan een frame server instaleren. De beste performance heb ik tot nu toe gehad met BSplayer en dan bij de video instellingen Gebruik overlaymodus 2 ( overlay mixer ) geactiveerd. Zet bij de divx opties alle balkjes naar links en dan zou het toch wel moeten lukken.

Verwijderd

Ik heb een oudere IBM laptop met een 400 Mhz processor en 300 MB ram. Mijn probleem is/was vergelijkbaar met het jouwe. Als filmspeler gebruik ik al tijden ZoomPlayer Pro.
Ik heb over dit probleem afgelopen week gemaild met de maker van ZoomPlayer en hij adviseerde de originele DivX codec te de-installeren en in plaats daarvan FFDShow te installeren.
Dat blijkt inderdaad een groot verschil uit te maken, met name bij films waarbij ook onderschriften geladen moeten worden.

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-02 21:10
Knoppix en dan een divx.. whahahaha, knoppix draaid volledige van cdrom/memory, dus dat kan je vergeten.

Linux is leuk, maar kde3 gaat no- way lekker draaien met 64 mb ram, dus ga je opzoek naar een supersimpele window manager, en tweak je alles tot de max om er vervolgens achter te komen dat ook voor linux 64mb ram gewoonweg te weinig is.

Je doet jezelf een groot plezier door er voor 40 euro 128mb (of desnoods 64mb) bij te prikken.

Nimo codec pak is leuk als je weet waar je over praat, als je namelijk alles installeerd kan je net zogoed je laptop uit het raam flikkeren, imho is enkel de installatie van divx, ffdshow en de ac3 codec bij mij altijd voldoende voor het goed afspelen van 99% van de films.

(ik had een 366 met 192 mb ram, en draaide alles prima, de films werden zelfs via wireless van het netwerk afgetrokken).

[ Voor 8% gewijzigd door Icey op 08-07-2004 12:08 ]

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
misschien moet je ook ff kijken naar Movix, een linux distributie comnpleet gericht op het bekijken van films.

• Behind_You
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-02 23:38

Behind_You

Kijk altijd achter je

Om het geluid gelijk te laten lopen met de film moet je VideoLAN gebruiken. Dan loopt het geluid wel gelijk, alleen sommige beelden worden overgeslagen als je laptop het niet meer trekt.

Wat ook veel scheelt is de resolutie verlagen naar 640x480 oid. Voor de kwaliteit hoef je niet een hogere resolutie te bekijken aangezien veel films toch niet boven de 640x480 komt.

Everything you say can, and will be used against you!!
Een mooi rood kruisje is niet lelijk :D

Pagina: 1