Mini printer of kleine foto printer?

Pagina: 1
Acties:
  • 275 views sinds 30-01-2008

• it0
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-12-2025

it0

Mijn mening is een feit.

Topicstarter
Wegens verjaardag van mijn vrouw wil ik een kleuren printer aanschaffen vanwege haar fanatieke digitale camera gebruik. We maken al veel gebruik van de foto dienst van de hema en zo. Ook is het zo dat dat wel al een z/w laserprinter hebben waar we erg tevreden over zijn.

Kortom we zoeken een goede kleuren printer tussen de 100-200€. Zij is echter erg gecharmeerd van die mini printers zoals de HP 145 en 245. Canon en Epson hebben ook zo'n model, maar die canon moet na 5 pagina's zijn cartridge vervangen en de Epson is slecht verkrijgbaar in nederland.

Nu is mijn vraag moet ik voor zo'n model gaan? Of kan ik beter voor een HP5150 of 7260 gaan? Mijn ouders hebben een 3550 met 1 megapixel camera en ik was erg verrast door de kwaliteit die daar vanaf kwam.

Nog een reden om voor een kleine printer te gaan is voor het volle bureau wat we hebben.

Dus ik wil graag horen of mensen tevreden zijn over hun HP 145/245 of gelijkwaardige printer of dat er misschien toch goede redenen zijn om over te gaan op de "grotere" kleine printers?
Zijn er grote verschillen om tussen Photoret III en IV ?
Hoe zit het met printen van 10x15 foto's op een a4 printer , we hebben namelijk weinig zin om te gaan snijden.

• Remy
  • Registratie: Februari 2002

Remy

I usually get 100% accuracy

Move OH > FG :)

LinkedIn
Instagram

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-02 18:17
Ik ken geen printers die voor je snijden dus dat zul je zelf moeten doen..
Trouwens, wat foto's printen betreft ben je meestal goedkoper uit als je het laat doen dan als je dat zelf doet met zo'n printer.

• InSPiRE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-01 12:48
Een Canon PhotoPrinter CP-200/300 kan met het geleverde papier en cartridge 36 perfecte afdrukken maken. De techniek waar deze printer mee werkt is dye-sublimation, per foto worden er 4 lagen op het papier gedrukt doormiddel van een verwarmingselement. De lagen bestaan uit de 3 primaire kleuren + een coating waardoor de kwaliteit van de foto blijft (ook al hou je de foto onder de kraan).

De printer is zeer makkelijk in gebruik en een afdruk komt op ongeveer € 0,48. En dan heb je betere kwaliteit als dat je het laat afdrukken bij kodak/fuji etc... Enige beperking is dat je alleen 10x15 of creditcard formaat kan printen (hier komt geen snijden aan te pas). Als je deze printer zou vergelijken met een inkjet printer (maakt niet uit welk werk) heb je een stuk slechtere kwaliteit en een kortere levensduur van de foto.

Bovenstaande verhaal is puur gebaseerd op mijn eigen ervaring.
Het lijkt op een verkoop praatje van Canon maar dat is het dus niet. ;)

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-11-2025
Ik heb een HP photosmart 7600 (denk ik) . Het handigste is:
- de cardreader
- het lcdtje en de mogelijkheid om direct af te printen of contactsheets te maken.
- de paperfeed voor 10*15
- de kwaliteit (op hoge resolutie is het wel traag, maar oooh zo mooi)

negatief:
- ding doet soms raar bij papiertoevoer en neemt dan meer dan één photopapier wat voor leuke paperjams zorgt (en dus weggooi papier).
- traag: over een volledig A4tje in superfine doet ie +3min
- Zuipt veel van je pc: als je op superfine print, dan maakt ie cashfiles van 300mb en draait je cpu dus even op 100%. USB2 is aangeraden!
- breekbaar klepje voor tegenhouden afgedrukt papier.
- niet zo snel met zwart/wit met de photo-cartridge. Wel snel met ZW cartridge.

linkje:

http://h10010.www1.hp.com...3-11473-11537-503557.html

Ik ben er tevreden over. Over de preis per afdruk kan ik niet veel zeggen. Maar persoonlijk vind ik dat ze niet veel zuipt. Natuurlijk is HP bekend voor goedkope goede printers met dure inktpatronen.
In ieder geval zal je geen printer vinden die je fotos degelijk afdrukt onder de 40cent per foto (10*15).

[ Voor 23% gewijzigd door jvvv op 10-07-2004 21:56 ]

• it0

it0

Mijn mening is een feit.

Topicstarter
InSPiRE schreef op 10 juli 2004 @ 20:16:
Een Canon PhotoPrinter CP-200/300 kan met het geleverde papier en cartridge 36 perfecte afdrukken maken. De techniek waar deze printer mee werkt is dye-sublimation, per foto worden er 4 lagen op het papier gedrukt doormiddel van een verwarmingselement. De lagen bestaan uit de 3 primaire kleuren + een coating waardoor de kwaliteit van de foto blijft (ook al hou je de foto onder de kraan).
Kortom je vind het een fijn ding ;) Maar ik las ergens dat voor elke 5 foto's een cartridge moest worden vervangen?

En hoe moeilijk is het om papier of dye te komen?

• Rayzman
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:52

Rayzman

+31 Rayzman

Het is geen mini printer, maar als je goede kwaliteit foto's wil printen met lage printkosten kan je het beste voor de Canon i865 gaan. Niet orginele cartridges zijn via internet heel goedkoop te bestellen en kwaliteit is goed.

specs pc

• Algurgazan
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-01-2025

Algurgazan

Ome Bob

it0 schreef op 11 juli 2004 @ 16:26:
[...]

Kortom je vind het een fijn ding ;) Maar ik las ergens dat voor elke 5 foto's een cartridge moest worden vervangen?
de normale navul verpakking bevat materiaal voor 36 prints. bij de printer zelf is alleen een probeer pakket van 5 prints inbegrepen. ik denk dat je dat gelezen hebt.

"When you hear the beeb, it will be three o'clock." | muzak

• Patten
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 27-01 18:59
it0 schreef op 08 juli 2004 @ 10:56:
Wegens verjaardag van mijn vrouw wil ik een kleuren printer aanschaffen vanwege haar fanatieke digitale camera gebruik. We maken al veel gebruik van de foto dienst van de hema en zo. Ook is het zo dat dat wel al een z/w laserprinter hebben waar we erg tevreden over zijn.

Kortom we zoeken een goede kleuren printer tussen de 100-200€. Zij is echter erg gecharmeerd van die mini printers zoals de HP 145 en 245. Canon en Epson hebben ook zo'n model, maar die canon moet na 5 pagina's zijn cartridge vervangen en de Epson is slecht verkrijgbaar in nederland.

Nu is mijn vraag moet ik voor zo'n model gaan? Of kan ik beter voor een HP5150 of 7260 gaan? Mijn ouders hebben een 3550 met 1 megapixel camera en ik was erg verrast door de kwaliteit die daar vanaf kwam.

Nog een reden om voor een kleine printer te gaan is voor het volle bureau wat we hebben.

Dus ik wil graag horen of mensen tevreden zijn over hun HP 145/245 of gelijkwaardige printer of dat er misschien toch goede redenen zijn om over te gaan op de "grotere" kleine printers?
Zijn er grote verschillen om tussen Photoret III en IV ?
Hoe zit het met printen van 10x15 foto's op een a4 printer , we hebben namelijk weinig zin om te gaan snijden.
Ik zou absoluut niet een speciale "mini-fotoprinter" kopen. Kijk eens op:

http://www.pixaco.nl/

Mag je zelf uitrekenen hoeveel foto's je voor 100/200 euro kunt af laten drukken en thuisbezorgen. Dan moet je in je berekening als je thuis print WEL even de kosten voor inkt en papier meenemen.
Ik denk dat je heel veel kunt laten printen en bezorgen voor 100/200 euro.
Ze beginnen al vanaf 9 cent.

Groet,

Pat

Carpe Diem

• it0

it0

Mijn mening is een feit.

Topicstarter
Ik denk wat niet iedereen begrijpt is dat wij dit willen aanschaffen omdat we af en toe /even tussendoor een print voor oma/tante/vriend/etc foto willen maken om mee te geven.

Foto's via een afdrukcentrale zullen we altijd blijven doen.

Klopt het dat je met dat ding ook ministickers kan maken?

• Patten
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 27-01 18:59
it0 schreef op 11 juli 2004 @ 23:14:
Ik denk wat niet iedereen begrijpt is dat wij dit willen aanschaffen omdat we af en toe /even tussendoor een print voor oma/tante/vriend/etc foto willen maken om mee te geven.

Foto's via een afdrukcentrale zullen we altijd blijven doen.

Klopt het dat je met dat ding ook ministickers kan maken?
Ok, dan begreep ik het ook verkeerd.
Maar ik zou alsnog de keuze dan laten vallen op een normale A4 printer.
De meeste merken leveren perfecte/goede kwaliteit en je kunt er alles mee printen.
Voor 150,- heb je al hele mooie. Dan koop je er een losse papier snijder (goedkope voor 19,95) bij, dit werkt perfect. Ik gebruik deze combinatie al heel erg lang. Ik print, en snij de boel in een handomdraai op maat.
Als je echt wilt kiezen voor gemak voor de af-en-toe prints, dan zou ik lekker een mini-fotoprinter kopen!
Succes met je keuze en laat even horen wat het wordt.

P

Carpe Diem

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Ik zelf heb een HP 7655... Deze printer ben ik zeer tevreden over... Alleen het probleem wat hierboven ook al beschreven wordt is de grote cash file's ... Die van mij maakte op een gegeven moment voor een volledige A4 foto een Cashfile van 1800 MB ! Aan... Maar ik moet zeggen dat ik de kwaliteit beter vindt als de kwaliteit van sommige afdrukken die ik heb laten doen via een fotocentrale...

het enige nadeel zijn de kosten.. Je hebt je foto papier en dan heb je ook nog eens een keer je cardrigen enzo... Een afdruk van een fotocentrale is in iedergeval een stuk goedkoper! Maar als het is om af en toe eens een afdrukje aan een oom/tante te geven dan zou ik zeker voor een fotoprinter gaan... En dan zeker voor een A4 exemplaar.. Al is het alleen maar al omdat je dan ook nog eens een keer een kleuren printje kan maken voor in een verslag van evt. kiddo's of voor een rapport van je werk ofzo...

Het enige nadeel is dan inderdaad dat je het zelf wel moet knippen maar dit gaat zeer gemakkelijk zelf met een slagmes ofzo.. zijn niet zo duur bij de Hema te krijgen :)

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2025

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

srry, vanwege enorme kick omhoog, een nieuw topic openen leek mij overbodig. En dit sub-forum lijkt mij een goede plaats om hem aan te bieden.

Ik heb een Canon CP-330 printer over. Er zijn 5 printen mee gemaakt op 10x15. De kosten per afdruk inc. papier en film zijn ong. €0,22 (10x15) Dit is een dye-sub. printer en geeft razend goede afdrukken, vergelijkbaar/beter dan centrale. Intresse? kost 150,- Mail of reageer.
p.s. ik gebruik hem niet meer omdat ik groter dan 10x15 afdruk.

http://www.canon.nl/For_H...0051&SourcePageID=26503#1

Afbeeldingslocatie: http://pics.rbc.ru/img/cnews/2004/10/07/canon-cp330.jpg

www.casarodriguillo.com

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:17

Garyu

WW

Daarvoor hebben we toch de Vraag&Aanbod op tweakers.net? Snap niet zo goed dat je daarvoor een topic van een jaar oud moet kicken :? Verder wel een interessant topic, al is het een jaar oud..

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

• Remy
  • Registratie: Februari 2002

Remy

I usually get 100% accuracy

tomleeuw: zie www.tweakers.net/aanbod, daar kan je je printertje kwijt. Je loopt nu toch wel lang genoeg rond op GoT om te weten dat V/A hier niet de bedoeling is ;)

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.