Toon posts:

[ME] Comp/Windows start niet op na install virusscanner*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een vriend van mij heeft vorige week, Panda Virus scanner gedownload en ge-installeerd. (Na het verwijderen van zijn vorige virus scanner (Norton geloof ik).)
Alles ging goed, tot het resetten van de pc.

Gevolg, de computer wil niet meer op starten. In het begin krijg je een foutmelding, dat windows zijn bestanden niet meer kan bij werken, na 1% en 2%.
Verder geeft hij niets meer weer.
De bijgeleverde opstartdisk van zijn computer, geeft na het booten een rood/zwart knipper beeld, met een vervelende piep erdoor heen.

Naar de bios van de computer kan ik niet gaan, want om 1 of andere reden reageert deze niet meer op het toetsenbord. (toetsenbord werkt wel op een andere comp.)

Ik wil graag zijn windows ME opnieuw formateren/installeren. Maar zolang ik niet verder kom bij zijn Win-error. Weet ik het ook niet meer..

Iemand bekend met dit probleem? / Hulp?

Thanks,
Leonie

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-04 10:11

Turkish

zhé germans

Probeer de pc eens via veilige modus op te starten en dan de virusscanner te deïnstalleren ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Verwijderd

Topicstarter
werkt niet.. omdat het toetsenbord niet reageerd... :'(

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 juli 2004 @ 10:55:
...

Ik wil graag zijn windows ME opnieuw formateren/installeren. Maar zolang ik niet verder kom bij zijn Win-error. Weet ik het ook niet meer..

...
:X Doe dan win98 SE...

Edit: Ok en nu nuttig.. Misschien met een opstartdiskette proberen... Op een andere PC ff downloaden van http://www.bootdisk.com/ kun je na het booten je PC formatteren en dan windows erop zetten. (Niet ME dan heb je binnen de kortste keren weer een probleem...)

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2004 11:16 ]

Verwijderd

Kun je nog wel in de bios komen ?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 juli 2004 @ 11:17:
Kun je nog wel in de bios komen ?
Toetsenbord reageert niet lees FP :p.

Verwijderd

Topicstarter
zal het proberen met een andere bootdisk.. maar vraag me af of dit gaat werken, aangezien de bijgeleverde het nu ook niet doet... (anders wel.)
Ik zelf had ook geen Win ME ge-installeerd. maar de pc is niet van mij... :*)

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2004 11:24 ]

Verwijderd

Ik was wat te snel met 'in de bios komen' . Toetsenbord werkt dus wel op een andere computer. Maar werkt een ander toetsenbord op deze computer ? Zie je de num-lock en zo even flitsen bij het opstarten ? (initialisatie van het keyboard ). Kun je met numlock het lampje aan en uit zetten ?

Verwijderd

Topicstarter
zal proberen een ander toetsenbord erop aan te sluiten morgen, als ik daar weer ben...

numlock: lampje knippert niet met opstarten, en wil ook niet aan/uit.

is het mogelijk dat de hd kapot is?

Verwijderd

hd = harddisk ??? Lijkt me meer een overleden computer !
Als je start met floppy , is het dan 1 piep of zit er wat regelmaat in (POST biep codes)

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2004 11:33 ]

Verwijderd

Topicstarter
meerdere beeps. zelfde tempo.

tis een packard bell computer.. - dat logo geeft die dan weer.
en het beeld scherm begint rood / zwart te knipperen.
ziet er niet gezond uit.

Verwijderd

aha , Nu is het een kwestie van zoeken wat die beep codes betekenen.
Wat je voor de zekerheid ook even kunt doen is alle kaarten eruit behalve VGA , het memory even eruit en erin.
Verder is er een FAQ waarin beschreven wordt wat je allemaal kunt doen om te bepalen waar het probleem zit ! (even zoeken met de search)
Succes !

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2004 11:41 . Reden: Mijn vingers doen het slechter dan het toetsenbord ]

Verwijderd

Topicstarter
okay ga ik proberen! thanks.

weetje ook waarop ik moet zoeken?
op beep codes of pc start niet op?

• JohnD
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-05 23:12

JohnD

Bernd

uhmm je kan niet weten wat de beep codes betekenen als je niet weet welke bios je hebt (b.v. award) Daarna kan je gewoon op <biosnaam> beep codes zoeken op google.

van je tobo vind ik ook maar raar. lijkt me meer erop de dat je PS/2 poort naar de <peep> is. ik weet dat het onwaarschijnlijk is maar steek je zeker weten het toetsenbord goed in? (overkomt de beste hoor)

Fear thy name as hell awakens
FKA SunStorms_Sletje

Verwijderd

Topicstarter
van je tobo vind ik ook maar raar. lijkt me meer erop de dat je PS/2 poort naar de <peep> is. ik weet dat het onwaarschijnlijk is maar steek je zeker weten het toetsenbord goed in? (overkomt de beste hoor)
lol. ik ben dan wel een meisje. ik weet echt wel hoe je een toetsenbord moet aan sluiten ;) anyways.. het toetsenbord is er niet uitgeweest na het installeren van panda.
Pagina: 1